God of War – E3 2017 izlenimleri

God of War, daha doğrusu Kratos ile ilk tanıştığım zamanı daha dün gibi hatırlıyorum. Kendisini uçurumdan aşağı bırakan ve kaderine boğun eğmeyi reddeden Kratos ile birlikte o maceraya bodoslama dalmış ve her köşe başında tüyleri diken diken eden sahneler ile karşılaşmıştım. Yeri gelmiş savaş tanrısına meydan okumuş, yeri gelmiş hydra denen illetin böğrüne böğrüne vurmuştuk. İşte o zaman yaşadığım heyecanın her zerresini serinin devam halkalarında olduğu gibi yeni God of War oyununda da yaşıyorum.

İşte böyle coşkulu bir şekilde beklediğim yeni God of War, doğal olarak hem Sony konferansına, hem de E3 2017 fuarına damga vuran oyunlardan biri olmayı başardı. Biz de yerine görme şansına sahip olduğumuz oyun hakkındaki tüm detayları adeta cımbız ile yerlerinden çekiverdik.

Öncelikle Sony’nin son dönemde izlediği stratejinin hakkını vermek gerekiyor. Tabi diğer oyunlarında da önemli bir eşiği geçmiş durumdalar ama bazı özel oyunlarında hikayeyi iki karakter üzerinden işlemeleri hem derinliği, hem de senaryo detaylarını arttırmış durumda. Nitekim bu işleyişin ne kadar başarılı olduğunu Last of Us gibi bir örnekte gördük. Tabi olayın kahramanı Kratos olunca ikili ilişkilerin ne denli farklı olabileceğini yeni God of War oyununda çok daha farklı bir şekilde deneyim etme şansımız olacak.

Yeni God of War’daki bu işleyiş Kratos ve onun küçük oğlu Atreus arasında olacak. Muhtemelen hikayenin de kilit noktasında yer alan Atreus hakkında oynanış detayları dışında, neredeyse hiçbir detay verilmiş değil. Annesinin kimliğini de henüz bilmediğimiz Atreus, oyunun da en çok merak edilen noktalarından birisini oluşturacağa benziyor. Tabi bu karakterin önemi sadece hikayede değil, dediğim gibi oynanışta da merkeze oturtulmuş. Arada bir sakarlıkları olsa da öğrenme çabasına verebileceğimiz bu sakarlıklar dışında, Atreus oynanışta bize yardımcı da olacak. Okuyla düşmanları indiren Arteus, ayrıca yıldırımlı oklar ile geniş alanlı saldırılar yaparak, özellikle kalabalık düşmanlar karşısında yardımımıza koşacak.

Oynanışın asıl noktasına, yani Kratos’a geldiğimizde ise pek şaşırdığımızı söyleyemeyeceğim. yeni oyuncaklarına çok çabuk adapte olan Kratos, bildiğimiz gibi. Kendisine fazlasıyla olgunluk gelmiş ama bu olgunluk ile birlikte savaş alanındaki tecruübesini de adeta konuşturuyor. E3 videosuna baktığımızda yine rakiplerini parça pinçik eden hareketlerden kaçınmadığını, yeri geldiğinde okkalı bir tokat yese de çok daha hırslı bir şekilde ayağa kalkarak mücadelesine devam ettiğini görüyoruz. Thor’un çekici gibi kullandığı baltası ile rakiplerini ikiye bölen (Gerçi çıplak elle de yapıyor bunu ama neyse) Kratos, kalkanı ile yeri geldiğinde savunmaya da geçebiliyor.

Oyunun en merak ettiğim yönlerinden birisi de geçeceği mekanlar. Nordic mitolojisine adım atan ve E3 2017 videosundan anladığımız kadarıyla buradaki tanrılarla da haşır neşir olacağa benzeyen Kratos ve oğlu, oyun boyunca birbirinden farklı mekanlara uğrayacak. Özellikle üzerinde sık sık durulan ve E3 videosunda gösterilen karşı mekanların hem görünüm hem de atmosfer olarak şahane durduğunu söylemem gerekiyor.

Görünümden bahsetmişken oyunun grafiksel olarak ne kadar güzel gözüktüğünü de eklemek istiyorum. kratos’un kafasında tüy bile olmayınca yapım ekibi biraz karakterin kıyafetlerine abanmış adeta. Özellikle vücudunu saran postun herayrıntısı çok net bir şekilde ekranlara yansıtılmış. Tabi Arteus ve karşılaştığımız düşmanları ve yaratıkları da es geçmemek gerekiyor. Videoya damga vuran dev deniz yılanının ne kadar şahane durduğunu sanırım hatırlatmama gerek yok. Ayrıca serbest kamera açısının getirdiği avantajlar ile birlikte belki de seride ilk defa ortamın tadını tam anlamıyla çıkarabileceğiz. Oyunun bu yönü hem görsel hem de oynanış kısmına nasıl bir etki edecek göreceğiz. Açıkçası benim görüşlerim bu konuda da fazlasıyla olumlu.

Oyunun e3 sunumunda dikkatimi çeken bir diğer nokta ise “yolculuk” kelimesine yapılan vurguydu. Evet, bu bir arayış, uzun bir yolculuk ve kratos ile Arteus bu yolculuktan sağ çıkarak bizim kafamızdaki soru işaretlerini de gidermeye çalışacaklar. Kratos’un her defasında bu yolculuun çocuklara göre olmadığını, ve Arteus’un bir savaşçı olması gerektiğini vurgulaması dikkatlerden kaçmayan bir diğer nokta. Bu oyunda aynı zamanda yeni bir savaşçının doğuşuna da tanık olacağız.

Sonuç olarak God of War her zaman olduğu gibi oldukça idialı bir şekilde karşımıza çıkacağa benziyor. Serbest kamera açısıyla ve yeni dinamikler ile birlikte oynanışın önemli ölçüde değişeceği yapım belki de hikaye olarakta içimizi sızlatacak bir serüven sunacak. Açıkçası geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu E3 fuarına da damga vuran oyunun önümüzdeki yıllar boyunca da serinin adına yakışır bir şekilde konuşulacağını düşünüyorum.

Exit mobile version