Gothic 3, saman altından su yürüten oyunlardan bir tanesi. Yapımı diğer oyunlara göre, daha da üstü kapalı bir biçimde sürdürülüyor ve hakkında kolay kolay bilgiler verilmiyor. Verilen bilgiler de, yarıda bırakılarak insanların oyunu daha da merakla beklemeleri sağlanıyor. RPG ve adventure öğelerinden oluşan, melez bir oyun olan Gothic 3, üzerinde hummalı bir çalışma sürdürülen, yeni bir Gothic dünyasını bizlere sunmaya hazırlanıyor.
Önceki Gothic oyunlarına nazaran, yeni Gothic oyununda birçok yeni öğeye yer veriliyor, oyun dünyasında değişiklikler yapılıyor. Öncelikle şunu belirtmekte fayda var, yeni oyunun geçtiği dünya, Gothic 2’deki oyun dünyasına göre yaklaşık 5 kat daha büyük bir dünya olacak. Bu da demek oluyor ki, oyunda uğraşacağımız oldukça fazla iş olacak. Oyunun geçtiği dünyanın tasarımı da, farklı farklı çevrelerden meydana gelecek. Yani bir kısım çöllerden meydana geldiği gibi, tepe ya da ormanlık kısımlarda da maceramızı sürdürmeye çalışacağız. Tabii bu kadar büyük bir dünyayı her zaman yayan gezecek değiliz, ulaşım yapmak üzere at ya da deve gibi hayvan dostlarımızdan da faydalanabileceğiz.
Gothic 3’de, ana karakterimizin yetenekleri üzerinde yoğunlaşıyor, maceramız boyunca ilerlerken bir yandan da kahramanımızın yeteneklerini geliştirmek ile uğraşıyoruz. Oyuna başladığımız zaman, oyun bize bir kısım yetenek ve eşyaları da sunacak, tabii bundan sonra bunları geliştirmek ve uygun yerlerde kullanmak da tamamen bize kalacak. Gothic 3’deki genel hikaye üzerinde halen çalışılmaya devam ediliyor, genel tema oturtulmuş durumda. Ayrıca genel olarak belirtilen birşey daha var; oyundaki ilerleyişimize göre hikaye şekillenecek ve buna göre gelişmeler gösterecek. Bu da oyunun real time olarak ilerlediğinin bir kanıtı olarak gösterilebilir.
Oyun dünyası oldukça detayı bir biçimde hazırlanıyor. Bu detayların tümü, grafiksel olarak bilgisayarlarımza yansıyacaklar. Bu değişik dünya, bize kafa tutmak isteyecek olan değişik düşmanların olduğunu da gösteriyor. Düşmanlara tek başımıza kafa tutmamıze her zaman gerek yok, yapımcılar oyunda grupların ve oluşturabileceğimiz partilerin de öneminin oldukça fazla olduğunu belirtiyorlar. Maceramıza yeri geldiği zaman onlarla birlikte devam edeceğiz ve hikaye de tabii buna göre şekillenebilecek. Bu arada unutmadan belirtelim, bu ara her oyunda olduğu gibi, Gothic 3’de yapay zeka konusu üzerinde oldukça fazla duruluyor. Tabii bu bizim için çok önemli, çünkü yandaşlarımızın bize savaş esnasında sağlayacağı yardımlar da önemli bir yer tutıuyor.
Grafik konusundan biraz daha söz etmek gerekirse, oyunda Emotion FX2 sistemi kullanılıyor. Bu sistem, çok gerçekçi karakter animasyonlarına ve mimiklerine olanak tanıyor. Şöyle ki, konuşmalar esnasında karakterlerin o an nasıl bir ruh durumunda olduğunu, olaylara ne şekilde tepki verdiklerini rahat bir biçimde anlamamız sağlanacak, bu da oyuna renk katacak. Konuşmalar esnasında, karakterlerin ağız ve dudak hareketlerinin, kelimelere uygun bir biçimde hareket etmesi de, Emotion FX2 sağladığı olanaklardan birisi olarak gösterilebilir.
Oyundaki zorluk seviyeleri de birbirinden farklı olacak. Nasıl bir zorluk seviyesinde oynuyorsak, o zorluk seviyesini tamamen hissedeceğiz, oyun kendisini buna göre ayarlayacak. Çok fazla bilgi verilmemesine karşın, oyundaki silahlar da birbirinden farklı bir biçimde işleyecek. Her silahın, farklı özellikleri ve avantajlarının yanında, göz önünde bulundurmamız gereken dezavantajları da olacak. Böylece, kullanmamız gereken silah konusunda da çeşitli stratejiler belirlememiz gerekebilecek.
Oyundaki bir diğer özellik ise, yerine ve zamanına göre değişen müzikler. Gerilimli ya da aksiyonun artmak üzere olduğu durumlarda girecek olan müzik, bizi de gaza getiren bir cinsten olabilecek. Gothic oyunun, müzikler konusunda aslında oldukça ilginç bir yeri var; geçmiş Gothic oyunlarının müzikleri, oyundan farklı olarak bir ilgi uyandırmış ve oldukça fazla sevilmişti. Gothic 3’de de müzik konusuna hem oyun içi, hem de oyun dışı olarak fazlaca önem veriliyor. Oyun dışı olayından kastımız, Gothic 3’ün müziklerinin farklı bir CD olarak verilmesinin düşünülmesi. Eğer bu durum gerçekleşecek olursa, Gothic hayranları iki kat daha fazla sevileceklerdir.
Mouse ile birlikte, kolay bir kontrol sağlayabileceğimiz oyunda, mod yapımlarına da izin verilecek, böylece oyun daha farklı ve renkli şekiller alabilecek. Bunun üzerinde, şimdiden gruplar oluşturulmaya başlanmış bile. Oyun çıktığı zaman da, bu değişik mod’ları görebilme fırsatına sahip olacağız. Gothic 3, diğer Gothic oyunlarına göre daha değişik ve büyük bir dünyanın yanında, geliştirilen ve yenilenen özellikleri ile birlikte geliyor. Özellikle Emotion FX2 sisteminin, oyuna nasıl bir uyum sağlayacağını hep birlikte merak ediyoruz. Bu merakımızı giderebilmek için, oyunun çıkış zamanı olan 2005’in sonlarını beklememiz gerekecek. Görüldüğü gibi oyunun çıkış zamanı oldukça ileri bir tarih, ama bu zamana kadar oyunda büyük çapta gelişme kaydedilebileceğiz ve ortaya güzel bir oyun çıkacağı potansiyeli oldukça yüksek.