Not: Half-Life 2: Aftermath’in ismi yapımcılar tarafından Half-Life 2: Episode One olarak değiştirildi.
İlk Half-Life’ı bitirdikten sonra tadı damağımda kalmıştı. Dayanamamış ve
“keşke devam oyunlarını yapsalar.” diye düşünmeye başlamıştım. Yapımcılar ve
oyunun fan’ları, bu konuda benimle hemfikir olanları sevindirmek adına, Opposing
Force ve Blue Shift isminde iki resmi expansion’un yanında, bir sürü kısa kısa
senaryo eklentileri hazırladılar. Half-Life gittikçe daha da seviliyor, üstelik
multiplayer bir idol haline gelmiş olan Counter-Strike’ın ortaya çıkmasına neden
oluyordu. Bu sırada, bol bol ödül toplamayı da ihmal etmiyordu. Sonuç olarak
Half-Life kavramı, oyun dünyasındaki yerini iyiden iyiye sağlamlaştırdı.
City 17’ye dönüş
Tabii tüm bu güzelliklerin yanında, oyunseverler kökten değişmiş yeni bir devam
oyununun da hiç fena olmayacağı görüşündeydiler. Aradan geçen uzun bir zamanın
ardından, Internet’de dolaşan söylentiler gerçeğe dönüştü. Half-Life 2’nin
yapımı duyurulmuştu ve bize de heyecanla çıkacağı günü beklemek düşüyordu.
Half-Life 2, çok engebeli yollardan geldi aslında. Birçok kez çıkış tarihi
ertelendi, hatta talihsiz bir şekilde kaynak kodu çalındı. Yapımcılar da, geç
olsun güç olmasın mantığı ile hareket edip, ortaya çıkan tüm aksilikleri
onarıyor, çıkması muhtemel problemler için de tedbirler alıyorlardı.
Beklediğimiz gün geldi çattı. Ansızın Half-Life 2’yi karşımızda buluverdik.
Peki, beklediğimiz o kadar uzun süreye ve yapımcıların emeğine değmiş miydi?
Cevabımız kesinlikle “Evet” olacak. Bize görsel bir şölen sunuluyordu. Tamamen
yenilenmiş ve fizik motorunu artık “aşmış” olarak nitelendirebileceğimiz
grafiksel öğeler ile karşı karşıyaydık. Yeni maceramız City 17’de geçiyordu.
Çevre ve objelerin muhteşem detaylı tasarımları, oyuna teknik olarak direkt etki
eden bir fizik motoru, daha önce hiçbir oyunda bu kadar esnek biçimde
işlenmemişti. Hikaye belki biraz sönük kalıyordu ama bu muhteşem atmosferin
içinde, kimse bunu düşünmüyordu bile. Bir heyecanla Half-Life 2’nin de sonunu
getirdik. Olamaz, yine bir expansion istiyorduk, doyamıyorduk oynamaya.
Arkadaşlar arasında da devamlı bu isteğimizi dile getiriyorduk. Bizi birileri
yine duymuş olmalı ki, Half-Life 2 için hazırlanan ilk expansion; Aftermath’ın
yapımı duyuruldu. Ne mutlu onlara!
Aftermath’la ilgili verilmiş çok ayrıntılı bilgiler yok. Sadece, çok kısa ve
yüzeysel bilgilerden bahsediliyor. Öncelikle belirtmemiz gereken; Aftermath’da,
City 17 artık cehennemden farksız bir yerdir ve buradan kaçmamız gerekmektedir.
Ve bilin bakalım kiminle? Half-Life 2’de gözle görülür bir yakınlaşmamızın
olduğu Alyx, burada da bizim elimiz, kolumuz ve hatta saldırı gücümüz olacak.
Birçok yerde beraber çarpışacağız ve bize oldukça fazla yardımı dokunacak.
Combine’ların ana üssü olarak kabul edilen Citadel de, yine Aftermath’da önemli
bir rol oynuyor. Hatta, uzayla bağlantıya geçeceği ve başımıza bayağı iş açacağı
da söylenmekte.
Ne dönüşü? Hiç çıkamadık ki…
Aftermath henüz çıkmamış olmasına rağmen, tartışılan bir konu var; bu oyunda
Alyx’i de yönetebilecek miyiz? Şimdilik, böyle bir durumun söz konusu olmadığı,
sadece Gordon’u yöneteceğimiz belirtiliyor. Bizim için fark etmez, ama Alyx’i
yönetmenin oyuna teknik olarak ne şekilde etki edeceğini de merak ediyoruz
aslında. Ancak yayınlanan tek tük ekran görüntülerine bakılırsa, onunla birlikte
sıkı çarpışmalara gireceğimizi söyleyebiliriz. Hatta bazı söylentiler de, onun
bu oyunda akrobatik olacağı yönünde.
Daha önce de belirttiğimiz üzere, oyun hakkında verilen ayrıntılar çok az. En
çok merak edilen; yeni silahlar ya da yaratıkları olup olmayacağı konusunda
herhangi bir yorum yapamıyoruz. Ancak, Citadel’in uzay ile bağlantıya gireceği
söylentilerinden de yola çıkarsak, bir şeylerin ters gideceği muhtemel
gözüküyor. Buna paralel olarak da, karşımıza bize kafa tutacak yeni yaratıklar
da çıkacaktır. Biz City 17’den kaçmaya çalıştıkça, bizi engellemek isteyen bol
Combine askeri ve yaratık olma ihtimali yüksek.
Hayırdır hayır…
Grafiksel anlamda herhangi bir değişiklik düşünülmüyor. Sonuçta, Half-Life 2’de
bizlere sunulmuş olan görsel şölenin burada da devam etmesi hayli işimize
gelecektir. En çok istediğimiz şeylerden birisi de, bizi tatmin edecek uzunlukta
olması. Şimdilik, Half-Life 2’nin üçte biri uzunlukta olacağı belirtiliyor.
Half-Life 2: Aftermath’ın yapımı, çok fazla bilgi verilmeksizin sürdürülüyor. Muhtemelen oyunla ilgili en sağlam bilgileri, Mayıs’taki E3 fuarında elde edeceğiz. Çıkış tarihi olarak ta, 2005’in sonbahar ayları düşünülüyor. Aftermath’in dağıtımının, retail olarak değil de, direkt olarak Steam üzerinden yapılması planlanıyor.