Türkçesi “Androidler elektrikli koyun düşler mi?” olan “Do Androids Dream of Electric Sheep?” romanı, Ridley Scott’ın kült filmi Blade Runner’ın temelini oluşturuyordu. Filmin başrollerinde de Harrison Ford, Rutger Hauer, Sean Young ve Edward James Olmos oynuyordu. Benim şahsi olarak en beğendiğim bilim kurgu filmlerinden biri. Aklıma yine geldi, hatta yazı bitiminde bir kere daha izleyeceğim. Vakti zamanında çıkan oyunu da başarılıydı.
Bıçak Sırtı’ndan Reset’leme olaylarına geçiş!
Blade Runner’ı hatırlamamın sebebi, bu aralar Cyberpunk fırtınasına yakalanmamızdan. E.Y.E.: Divine Cybermancy piyasaya sürüldü, Deus Ex serisinin sonuncusu bu ay sonunda geliyor ve onun arkasından eylülde de Hard Reset çıkacak. Bazen kendi kendime derdim, Cyberpunk oyunları az neden pek çıkmıyorlar diye, işte şimdi kafama kafama inmeye başladılar. Bu haftaki konuğumuz “Hard Reset” yani Cyberpunk fırtınasının bu seneki son ayağı olarak gözüküyor. Kısa bir teaser video ile tanıtılmıştı ve sonradan yapımla ilgili bazı detaylar da gün yüzüne çıkmaya başladı.
Sanal dünya için oyunlarda kullandığımız tabiriyle, yapımcı koltuğunda The Flying Wild Hog oturuyor. Firmayı duymamış olursanız da şaşırmayın. Zira kendileri yeni, fakat içeriğinde eski elemanları barındırıyor. Bulletstorm’un arkasındaki takımdan bazı yapımcılar, bunlara artı olarak Witcher’dan tanıdığımız CD Projekt Red ve City Interactive’den bazı insanlar yer alıyor. Bu durum Hard Reset için ilk potansiyel maddelerin başında geliyor.
Oyun William Gibson, Neal Stephenson ve Philip K. Dick gibi ünlü bilim kurgu yazarlarından ilham alıyor. Hikayede Blade Runner esintilerini hissedip, The Matrix ve Neuromancer’ın Cyberpunk ayarları içine yuvarlanacağız. Kendimizi karanlık ve kasvetli bir dünyada bulacağız. Tam bir hayatta kalma mücadelesi içine gireceğiz. Hard Reset’in temeli ve teması böyle. Oynanış ise bizleri konusu gibi geleceğe değil de, geçmişe götürecek. Painkiller, Doom, Serious Sam gibi yapımlardan bildiğimiz “Old School FPS” oynanışı olacak. Zaten yapımcıların da istedikleri bu, klasik bir FPS!
Gelişimin kendisi
Sayıca fazla düşmanlar, patlayan variller, etrafta havaya uçan eşyalar, şarapneller ve yoğun bir savaş ortamı. Hard Reset görünüşe göre doğrusal bir ilerleyiş sunacak. Akın akın gelen rakiplerle mücadeleler çetin geçecek, ancak eğlenceli olacak. Zaten oynanışta kullanıcıyı sıkmamayı, eğlendirmeyi istiyor yapımcı The Flying Wild Hog. Bunları yaparken silahlarımız en büyük yardımcılarımız olacak. İki silahımız olacak, biri normal silah, diğeri enerji/elektrik silahı. Bu iki ölümcül alet, bizlere geniş bir kullanım alanı sunacak. Örnek olarak söylersek, normalde oyuna başladığımızda temel saldırı silahımız tüfek olacak, ancak geliştirdikçe pompalıya, bomba atara veya RPG moduna dönüşebilecek. Diğer yandan enerji silahı için de aynı yorumda bulunabiliriz. Kızartma yapan elektrikten, Plasma topları atan başka bir moda yükseltebileceğiz. Oyun boyunca farklı ekleri ve yükseltmeleri alabileceğiz.
Hard Reset, Road Hog isimli grafik motoru ile geliştiriliyor. Grafik motoru görsel anlamda başarılı gözüküyor, hiç değilse ekran görüntülerine göre. Son yayınlanan videoda da efektler gayet hoştu. The Flying Wild Hog’ın projesi 2009’dan bu yana geliştiriliyor ve sadece PC platformu için hazırlanıyor. Çoklu oyuncu modu yapımda yer almayacak. Hard Reset’in satışlarda nasıl bir grafik tablosu çizeceği şaibeli. Yine de eğlenceli ve güzel bir yapım olacağına benziyor. Deckard’ın macerasını yeniden izlemek üzere huzurlarınızdan ayrılıyorum.