Hitman: Blood Money

IO Interactive denince akla iki oyun geliyor. Yapımcıların şu an 2. versiyonu
üzerinde çalıştıkları Freedom Fighters ve Hitman! Özellikle Hitman’in
oyuncuların kalbinde ayrı bir yeri var. Başının arkasında barkodla dolaşan, kel
kafalı ve oldukça karizmatik bir katili kontrol ettiğimiz oyunda, birbirinden
farklı mekanlarda çeşitli stratejilerle düşmanlarımızın bir bir kara toprağa yar
ediyoruz.

Öldürme içgüdüsü

Hitman’in ilk oyunu Codename-47’de, kim olduğumuz hakkında hiçbir fikrimiz
olmadan, bir akıl hastanesinde uyanıyorduk. Karakterimizin kendi iç dünyasında
büyük bir boşluk olmasından tabii ki kötü adamlar faydalanıp, çeşitli emirler
vermeye başlarlar. Böylelikle Hitman serüveni de adım atmış oluruz. Çin’den
Macaristan’a kadar çeşitli coğrafyalarda cinayetler işleyip para kazandığımız
oyunda asıl büyük hedefimiz bize görevler veren Profesör’ü bulmaktı. Neyse ki
son bölümde karşımıza çıkan Profesör’ü öldürdüğümüz takdirde oyun son buluyor ve
Hitman uzaklarda bir yerlerde yeni bir hayat kurmak için yolculuğa çıkıyordu.

Serinin 2. oyunu, ilk oyundaki bug’ları ve bazı mantık hatalarını tekrarlamadı
fakat azda olsa yeni buglarla bizi muhatap etti. Hitman – 2 Silent Assassin adı
verilen oyunda kahramanımızı, kendini metafiziksel düşünceye adamış olarak
Sicilya’daki bir kilisede buluyorduk. Burada bahçe işleriyle uğraşan Hitman,
kilisenin Peder’iylede önemli bir dostluk kurmuştur. Bir gün günah çıkarmaya
karar veren seri katilimiz, kiliseye girerken Peder’in bağırışlarını duyar.
İçerisinde çeşitli bitkileri ve ağaçları barındıran bahçeden çıkıp giriş
kapısına geldiğinde yerde bir not görür. Peder kaçırılmıştır! Böylelikle
Codename – 47, kaderinden bir kez daha sıyrılamayışının acısını içine gömüp,
düşmanlarının peşinden gider. Japonya’dan Hindistan’a kadar dünyanın çeşitli
bölgelerinde cinayetler işlediğimiz oyunda, müzikler Budapeşte senfoni
orkestrası tarafından yapılmıştır. Böylelikle gerek göze gerekse insanın aklına
hitap edip stratejiler kurduran oyunda, muhteşem bir film kalitesindeki
müzikler, kulaklara da harika anlar yaşattı. Bir oyuncu daha ne ister?

Hitman 3’ün çıkacağı söylentileri yayılınca oyuncuların içine serinin kabak tadı
vermeye başlayacağı şüphesi düştü. Yine birbirini tekrar eden senaryolar ve
benzeri görevler mi diye düşünürken, Hitman-3 Contracts oyun camiasına
beklenmedik derecede kaliteli giriş yaptı. Yeni versiyonumuzda Codename – 47,
Paris’te bir oda da ağır yaralı bir şekilde karşımıza çıktı. Çektiği acı
yüzündeki ödün vermez ifadesinden bir şey kaybettirmemiş olmasına rağmen ayağa
kalkacak gücü bulamayıp, sürekli hayaller görüyordu. Gördükleri yaşamından
önemli kesitlerdi. İlk ve ikinci oyundaki görevlerden bir kısmını tekrar
hatırlıyordu. Tabii bu hayaller daha önce oynama fırsatı bulamadığımız bir kaç
tane de yeni bölüm içeriyordu. Hitman – 3 Contracts son bölümüne kadar
hatırlananların üzerine oynanan bir oyun olmuştu fakat bölümler tekrardan
modellenmiş ve geliştirilmişti. Aslen kendini tekrar etmek gibi gözüken bu fikir
oldukça yaratıcı bir şekilde kullanılıp, suikast alternatiflerimizi epey
arttırınca ortaya, oynamaya doyamayacağımız bir oyun çıktı. Ara demolarda sağlık
durumu gitgide kötüye giden Hitman’e, nereden çıktığı belli olmayan bir
ihtiyarın pansuman yapmasıyla, katilimiz kendini toparlamaya başlamıştı. Son
bölümde polisler bulunduğumuz odaya baskın yapmadan bir kaç saniye önce uyanıp
kaçmaya başladığımız oyunun finalinde, Codename – 47’yi uçağa binip, Paris’ten
uzaklaşırken buluyoruz. Bu seferki yolculuğun nereye olduğunu bize serinin 4.
yapımı gösterecek.

Prepare to Make a Killing

2005’in 2. çeyreğinde piyasalarda olacağı belirtilen Hitman – Blood Money’in
hakkında yapımcılar ayrıntılı açıklamalardan kaçınıyor. Grafiklerin ve
oynanabilirliğin çok yüksek tutulacağı belirtilen oyunda Glacier Engine grafik
motorunun daha geliştirmiş versiyonu kullanılıyor. Böylelikle yapımcıların
iddiasına göre serinin en iyi oyunu 2005’te geliyormuş. Muhtemelen alternatif
yolların daha da arttırılacağını düşünürsek Hitman – Blood Money, oynanabilirlik
ve Jesper Kyd’la beraber Budapeşte Semponi Orkestrasının yaptığı kaliteli
müzikler ve seslerle baş tacı yapılacak bir oyun olacaktır. Tabii burada önemli
bir noktada yapımın senaryosu. Şu ana kadar IO Interactive kesinlikle başarısız
bir hikayeye imza atmadı. Bu sebeble yeni oyunun konusunun gayet sağlam
olacağını tahmin etmek pek güç değil. Haritaların 2. oyunla beraber epey
genişlediği düşünüldüğünde, 1. oyuna nazaran çok daha komplike bir yapımla
karşılaşmıştık Silent Assassin ve özellikle Contracts’ta. Hal böyle olunca bir
noktadan diğer bir noktaya gitmek daha fazla zaman alıyor. Buna bağlı olarak yol
boyunca karşımıza dikkat edilecek daha çok düşman çıktığı için hem oynama süresi
uzuyor hemde stratejik manevralara daha çok ihtiyaç duyuyorsunuz. Blood Money’de
bu durumun hatsafaya ulaşılacağı tahmin edilirken oyuna yeni silahlarında
katılacağı kesin gibi.

Nasıl oynanır bu Hitman?

Hitman gibi Tactical Shooter türünde bir oyun oynuyorsanız kendinizi kaptırıp
FPS oynar gibi oynamamalısınız. Eğer göreviniz cinayet işlemekse, bunu en sessiz
yoldan halletmeniz her açıdan önemlidir. Ancak profesyonel bir katil, başına daha az
düşmanı toplayıp görevini tamamlar. Diğer türlü FPS oynar gibi ortalara
dalarsanız oyundan alacağınız zevkten IO Interactive sorumlu değildir. Hitman
gizlilik ve sessizlik esas alınarak oynandığında Hitman oldu zaten! Bu sebepten
mümkün olduğunca şüphe çekmeden ve şahit bırakmadan hamlelerinizi yapın.
Birileri sizden şüphelendiğinde dönüp arkanızı koşmaya başlamanız, Codename 47
gibi birine yakışacak profesyonelce bir davranış değil. Böyle bir durumda gayet
sakin olup rotanızdan fazla sapmadan yavaş adımlarla bulunduğunuz yerden
uzaklaşmanız en akıllıca hamledir. Bir seri katil için harita çok önemlidir.
İşlerin ters gitme olasılığına karşılık yapmış olduğunuz b planları kaybedilecek
bir görevi size geri kazandırabilir. İşte Hitman budur ve böyle oynanmalıdır.

Boğma telini Desert Eagle’a tercih ederim

Sizde böyle düşünüyorsanız Hitman’i aynı sabırsızlıkla bekliyoruz demektir.
Yapımcıların deyimiyle serinin en iyi oyununa hazırlanmak için çok vaktimiz var.
Beklerken Hitman Contracts oynayıp alternatif suikastlar geliştirmeniz
dileğiyle…

Exit mobile version