Oyun Ön İncelemeleri

Hitman: Blood Money

Takvimler 2000 yılının son çeyreğini gösterdiğinde, oyuncular ilk kez Hitman
ile tanışmıştı. Kim olduğunu sorgulayan ve sorguladıkça da bir çok soru
işaretiyle karşılaşan bir adamın hikayesiydi Hitman. Olaylara yaklaşım biçimi
normal bir insandan çok daha vahşiceydi. Ancak yüzündeki o donuk maske, ruh
halini ve bütün inceliklerini birbiri ardına sıralar nitelikteydi… Öyle ki her
hedefini, aslında bir sonraki cinayeti için öldürüyor gibiydi. Bu sıralı ve
sessiz ölümler zinciri, onun kafasındaki sorulara yanıtlarını bulmaya
başlamasıyla son buluyordu. Ancak her defasında bu son buluş, yeni bir
başlangıca gebe oluyor ve Codename 47 suikast yapmak için geri dönmek zorunda
kalıyordu…

Bu seferki yolculuk Amerika’ya

Nitekim takvimler 2005 yılını gösterdiği şu günlerde, Hitman 4. kez geri dönmeye
hazırlanıyor. Serinin 3. oyununu bitirenlerin bileceği üzere, Codename 47’yi en
son Paris’ten kalkan bir uçağın içinde bırakmıştık. Bu sefer ki yolculuğumuz
Amerika’ya. Kumarhaneler şehri Las Vegas’tan, parlak ışıklarıyla ünlü Los
Angeles’a ve hatta gizemlerin şehri New Orleans’ta çeşitli suikastler yapacağız.
Hiç şüphesiz bu mekanlar, yapımcı IO Interactive tarafından oldukça başarılı bir
şekilde oyuna aktarılacaktır.

Bilindiği üzere Codename 47, özel sebepler haricinde, yaptığı her iş için yüklü
miktarlarda para kazanıyordu. Yeni oyunumuzda kazancımız sadece para
olmayacakmış. Ancak kazandığımız paraları da nasıl harcayacağımız bize bağlı
olacak. Öyle ki işlediğimiz cinayetler sonucunda aldığımız paralarla, ister
birbirinden çeşitli silahlar alabiliyoruz, ister de rüşvet verebiliyoruz!
Hitman: Blood Money’de işimize karışmaması için polise rüşvet verebileceğiz! Bu
özellik sayesinde, görevlerimizin içeriğinin ne denli değişebileceği merak
konusu. Anlaşılıyor ki IO Interactive, serinin 4. oyunda bölümleri bitirmek için
bize epey serbestlik tanıyacak…Ölümün sessizce yaklaşan adımları…

Blood Money’in belki de en can alıcı özelliklerinden birine geldi sıra!
Bilindiği üzere serinin diğer oyunlarında, karşımızdaki tehlikeler hep aynıydı.
Ya alarm verilmemesi gerekiyordu, ya hiç kimseye gözükmemek gerekiyordu ya da
hedefi kaçmadan öldürmek zorundaydık… Ancak yeni oyunda tehlikelere bir yenisi
daha ekleniyor! Çünkü bahsi geçen bir hedefi öldürmek için gönderilmiş tek katil
Codename 47 olmayacak. Başka örgütlerin de katilleri, çeşitli kimliklerle
çevremizde olacaklar. Kimilerini şüpheli hareketlerinden tanıyabilecekken,
bazıları hakkında herhangi bir fikrimiz olmayacak ve onları da sokaktan geçen
herhangi biri gibi görebileceğiz. Bu gibi durumlarda bizim hepsinden önce
davranıp, hedefi öldürmemiz gerekecek. Yani düşmanlarla olduğu kadar diğer
suikastçilerle de uğraşmamız gerekiyor! İşin bu noktasında bir başka özellik
daha göze çarpıyor. Çünkü diğer katillerin görevi bazen sadece bizi öldürmek
olacakmış! Kuşkusuz bu gibi özellikler oyunun atmosferine büyük katkı yapacağı
gibi, oynarken alacağımız heyecanı da tavan yaptıracaktır! Bu yenilikler için IO
Interactive’i gerçekten kutlamak gerekiyor. Çünkü bu gibi öğeler, oyunun
çıkmasını beklerken sabırsızlığımızı daha da arttırıyor.

İz bırakmamak esastır

Serinin önceki oyunlarında, işlediğimiz cinayetlerin ardından cesetleri saklamak
bir hayli zor olabiliyordu. Özellikle karakterlerdeki ragdoll efekti, kimi zaman
işimizi çok kolaylaştırdığı gibi kimi zaman da saç baş yoldurtacak raddeye
geliyordu. Öyle ki kanalizasyona atmaya çalıştığınız bir cesedi, sırf kolu ve
bacağı zeminde kaldığı için düşüremediğimiz oluyordu. Bu gibi durumlarda düşmanı
tekrar tutup, aşağıya düşürmek için cesedi döndürüp çevirmemiz gerekiyordu. Tabi
biz bu uğraşı verirken, çevreden birileri büyük ihtimalle bizi görüp, polis
çağırabiliyorlardı. Blood Money’de bu duruma da dur denecek. Artık düşmanları
saklamak için bir kutu bulmamız yetecek. Çünkü Codename 47, yeni yeteneği
sayesinde düşmanlarının cesetlerini kaldırıp, kutu vb… yerlere saklayabiliyor.
Bu yeni teknikle, işlediğimiz cinayetlerin belli olma ihtimali en aza inecek…

Cinayetlere kaza süsü verilebilir mi?

IO Interactive, serinin 4. oyununa oldukça önemli yenilikler ekliyor. Öyle ki
yeni oyunda, işlediğimiz cinayetlere kaza süsü verebileceğiz. Oyun haritaları
bize bu gibi durumlar için oldukça özgürlük tanıyacak şekilde hazırlanmış.
Örneğin tepede eskimiş duran bir avizenin düşmesinden, kim Codename 47’yi
sorumlu tutabilir? Peki ya ağırlık çalışan birinin, kaldırdığı halterin altında
kalmasına? Bu gibi kaza süsü verebileceğimiz bir çok materyalle Hitman: Blood
Money’de karşılaşacağız.Tamamen yenilenmiş oyun motoru

Hitman serilerini oynayanların bileceği üzere, hiç bir Hitman oyunu dönemine
göre çok yüksek sistem ihtiyacı gerektirmedi. Çünkü IO Interactive oyun motorunu
öyle iyi optimize etmişti ki, ortalama sistemlerde bile kullanıcılar ajan 47’yi
kolaylıkla kontrol ettiler. Ancak IO Interactive’in hazırladığı bu motor, bize
çok fazla hareket şansı vermiyordu. Serinin 4. oyunu Blood Money için
yapımcılar, oyun motorunu tamamen yenilemişler. Artık yeni motor ile Codename 47
daha fazla harekete sahip olacak! Ayrıca yaptığı her hareket, gerçek bir
suikastçi gibi hazırlanmış. Anlayacağınız yenilenmiş oyun motoru sayesinde ajan
47 daha gerçekçi olacak. Oyun boyunca karşımıza çıkan NPC’lerde hem fiziksel
yönden hem yapay zeka yönünden geliştirilmişler. Böylelikle görsel olarak daha
gerçekçi ama eskiye nazaran çok daha zor bir oyun bizi bekliyor olacak.

Sesler ve Müzikler

Oyunun kulaklara hitap eden kısımlarında pek bir değişiklik yok. Ajan 47’yi her
zamanki gibi David Bateson, Diana’ı ise Vivienne McKee seslendiriyor. Müziklere
geldiğimizde serinin tüm oyunlarının müziklerini yapan ve en son olarakta
Splinter Cell: Chaos Theory’nin müziklerinde bulunan Jesper Kyd ismi göze
çarpıyor. Tabi Budapeşte Semfoni orkestrası da, Hitman’in yüksek bütçeli
Hollywood filmleri kadar etkili müziklerinde, önemli bir rol oyunuyor. Öyle ki
oyunun yayınlanan ilk videosunda, yeni oyununda müziklerinin ne denli başarılı
olacağını anlıyoruz.

Barkod no: 640509-040147

Yeni oyunumuzda da Codename 47, ICA örgütü adına çalışan bir suikastçi
konumunda. Ancak Blood Money’de yolumuza taş koymak isteyen başka örgütlerde
olacak. Bu yüzden görevler tam manasıyla heyecan kasırgası şeklinde geçecek
anlaşılan. Uzun lafın kısası Hitman yine bomba gibi geliyor. Hem yeni
özellikleriyle hemde bu sefer hiç olmadığı kadar gerçekçi bir şekilde geliyor.
Yayıncı firma olan Eidos’un sitesinde, oyunun bu yıl Sonbahar mevsiminde
çıkacağı belirtiliyor. Beklemekten başka çaresi olmayan biz oyunculara da,
Hitman: Contracts oynayıp form tutmak kalıyor… Oyuna dalıp gerçek hayatı
unutmayın…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu