“Home is where the war is” sloganı ile 2011 yılında bizlerle buluşan Homefront, muhteşem tanıtımlarına, viral reklamlara ve PR taktiklerine rağmen gerçeklerle yüzleşen oyuncular için tam bir hayal kırıklığı olmuştu. Hikaye açısından oldukça etiliyici bir anlatıma sahip oyunda ne yazık ki görsel ve mekanik açıdan fazla bir şey bulamamıştık.
Zaten ardından da dağıtımcı firma THQ battı.
Elbette bu iflasın sebebi Homefront değildi hatta ilk haftada milyona ulaşan oyun bizlere reklamın, ürünün kendisinden bile daha önemli olduğunu bir kez daha kanıtlamış oldu fakat her şey bir yere kadardı elbette.
İlerleyen zamanlarda insanlar ikinci bir Homefront ismini duyduklarında garipsediler. Başarısızlığını ciddi bir biçimde sergileyen ilk oyunun ardından oyunun geliştiricisi Kaos Stüdyo, THQ tarafından kapatıldı. Sonrasında ise işin aslı ortaya çıktı. Yıllardır Crysis serisi, ilk Farcry ve şimdilerde Ryse ile aklımızı çelen Crytek, yeni Homefront için kolları sıvamıştı.
Crytek’in İngiltere stüdyosu oyun üzerinde çalışırken THQ’nun bir anda batması üzerine oyunun dağıtımcılık tarafını da Crytek ele geçirdi ve yeni Homefront, nam-ı diğer Homefront 2, bir anda bir Crytek ürününe dönüştü.
Ustanın hikayesi
Yeni Homefront ilk oyunun hikayesine devam edecek. İlk oyunda Amerika Birleşik Devletleri’ni işgal eden Birleşmiş Kore’nin zulmü ikinci oyunda da sürüyor. Cevat Yerli konu hakkında “Homefront 2’yi geliştirmek üzere anlaşmaya vardığımız ilk zamandan bu yana serinin hem heyecan verici hem de hayranlık uyandırıcı bir potansiyele sahip olduğuna inandık” şeklinde bir beyanda bulunmuştu. Bunu zaten hepimiz ilk oyundaki senaryo ve anlatım ile gayet iyi biliyoruz.
Elbette işin içine Crytek girince işler oldukça değişiyor. Her şeyden önce artık FPS alanında usta bir isim olarak düşünülen Crytek’in Homefront 2’yi mekanik açıdan da ilk oyundan daha iyi yapacağına dair şüphemiz yok.
Homefront serisinin oyun dünyasındaki ilginç yönlerinden bir tanesi de her iki oyunun, oyun dünyasındaki en büyük iki rakip motora sahip olması. İlk oyun Kaos Stüdyo tarafından Unreal Engine 3 motorunu kullanarak hazırlanmıştı, ikinci oyun ise her Crytek oyununda olduğu gibi CryEngine 3 motoru ile geliştiriliyor. Dolayısı ile bu sadece stüdyoların değil aynı zamanda teknolojilerin de kapışması konumunda olacak.
Cryrsis oyunları ile ününe ün katan Crytek’in bu oyunlarda teknolojik açıdan ne kadar ilerlediğini hepimiz biliyoruz. Zaten oyuncuların Crytek ile sorunları hiçbir zaman teknoloji olmadı, onların en büyük sorunu senaryo, anlatım ve diyaloglardı.
500,000 dolar gibi oldukça ucuz bir rakama tüm haklarını satın aldıkları Homefront’un ise en kötü yanı teknolojisi, en iyi yanı ise senaryosu ve hikaye anlatımıydı. Özellikle daha ilk sahneler de annesi ve babası infaz edilen çocuğun ağlayarak cesetlerine doğru koşması hala aklımın bir köşesinde yatar.
Kore’ye giden oldu mu hiç?
Daha fiziksel bir şekil almamışken bu kadar çok enteresan yanı bulunan Homefront 2’de teknolojinin oldukça tatmin edici olacağı yüksek ihtimalken tasarım ve senaryonun eskisini aratıp aratmayacağı tam bir muamma. Her ne kadar Notthingam’daki Crytek UK stüdyosunun müdürü Nick Button-Brown oyun için “Daha ilk günden başlayarak Homefront 2’ye inanmış ve kendini bu projeye adayarak oyunu bambaşka boyutlara taşıyabilecek, Crytek ile özdeşleşmiş kalite ve yenilikçiliğe ulaştıracak azimli bir takım çalışmasına şahit olduk. Oyunun geliştirilmesine yönelik hiçbir değişiklik olmayacak. Biz oyunu tamamlayıp oyun severlerle paylaşacağımız günü iple çekiyoruz” dese de bu tarz cafcaflı kelimeleri çok duyduğumuzdan “görmeden inanmayız” mantığı ile hareket ediyoruz şimdilik.
Bu konudaki temel endişelerden bir tanesi de sonralarında Cryetk tarafından yapılan bir başka açıklamaydı.
Cry Engine 3 ile hazırlanan Homefront 2 için Cevat Yerli ve Crytek ekibi, ilk oyunu görmezden gelip Homefront 2’ye yeni bir oyunmuş gibi davrandıklarını söylediler. O sırada hala THQ’nun elinde olan oyun için bunları söyleyebilen Yerli, tüm haklar kendisine geçtiğinde yeni Homefront’u istediği gibi şekillendirebilir.
Elbette demin de bahsettiğimiz gibi hikayesi temelde aynı kalacak ancak yakın gelecekte geçen oyunun, misal çok abes silahlarla donanması şaşırtıcı olmazdı. Crysis 3’teki ok-yay olayından sonra Crytek’ten Homefront 2 için de değişik ve fantastik silahlar beklemiyor değiliz.
Aslında şu gün ön inceleme yapmak adına seçilebilecek zor bir oyundu Homefront 2. Nitekim Gamescom’da bile Crytek ile görüştüğümüzde yeni oyun için hiçbir bilgiye ulaşamadık. Kendi booth’larında Warface ve Ryse isimlerinden başka bir şey geçmezken internet üzerinde de çok fazla bir bilgiye rastlanmadı. Lakin ortaya çıkanlardan şunu biliyoruz ki Crytek de Homefront markasının sadece reklam başarısı yakaladığının farkında. Ancak firma bunu olumlu bir yön olarak görmeye de niyetli. Avni Yerli bir röportajında “Oyun her ne kadar düşük puanlar alsa da yapılan reklam ve ön satışlar insanların akıllarında Homefront markasının yer edinmesine sebep oldu” diyerek en azından ismin hala oyun dünyasında bir yeri olduğunu belirtti.
O kurbağayı hatırlıyor musunuz?
Elbette Crytek’in bu konuda kendisine güvenmesinin sebebi demin de bahsettiğimiz, tür alanındaki uzmanlığı ve CryEngine 3’ün gücüne olan inançları. Şu sıralar Warface’in bir tarayıcı üzerinden bile ne kadar etkili çalıştığını görünce açıkçası muhtemelen hem PC hem de konsollar için hazırlanacak olan Homefront’un teknolojik başarısı, motorun o herkes tarafından bilinen kurbağalı teknoloji demosunda olduğu kadar etkileyici olacağını tahmin ediyoruz.
Platfotmlardan bahsetmişken oyunun henüz hangi platformlara açılacağı kesin değil. PC için olasılığın %99 olduğunu varsaysak da Crytek’in konsolları düşünüp düşünmediği en azından mevcut nesil-yeni nesil arasından ne gibi bir seçim yapacağı belirsiz. PC tarafındaki netlik hem Crytek’in geçmişinden hem de Steam’in veritabanında ulaşılan görsellerden kaynaklarınken, yeni nesil konsollara hazırlanma mümkünatı ise Xbox One’ın exclusive oyunu Ryse’ın aslında uzun süredir üzerinde çalışılmış bir oyun olmasından kaynaklanıyor. Ondan çok daha önce adını duyuran Homefront 2’nin Xbox One veya PS4’e gelmemesi için pek bir sebep yok gibi.
Türk mü, Avrupalı mı?
Homefront 2 için söyleyebileceklerimiz şu anlık bu kadar. CryEngine 3 ile geliştirilen muhtemelen PC ve konsollar, ve hatta Wii U için hazırlanan, muhtemelen önümzüdeki sene (2014) bir gün çıkacak olan ve nedense hala sır gibi saklanan FPS oyunu için ilkini göz önüne getirdiğimizde daha iyi bir oyun göreceğimiz garanti lakin sorular şu ki; hangi açıdan ve bu yeterli olacak mı?