“Oldukça sıcak bir Miami akşamıydı, koltuğa yapışmış bir şekilde lanet olası televizyonda beğenebileceğim bir program arıyordum. Her kanal açılırken bir sonraki daha yavaş geliyor gibiydi. Sanki zamansal bir boşluğa düşmüştüm. Gerçekten çok sıcaktı, o kadar sıcaktı ki sanki camları kapatsam, odanın içinde çeşitli seraplar görecektim. Sonra bir an sessizlik oldu, arka odadan bir telefon sesi geldi, hayal meyal telefon sesine gittiğimi hatırlıyorum, ahizeyi kaldırdım, boğazımı temizledim, ben bir şey demeden ses birden bire 53.sokakta bulunan Burrito dükkanında bedava Burrito satıldığını anlatmaya başladı, Burrito’yu çok severim, özellikle bol ketçaplı olduğu vakit.”
Hotline Miami bence video oyunları tarihinde yapılmış, gelmiş geçmiş en iyi dekonstrüksiyonlardan biri. İçerdiği ultra vahşet, David Lynch tadında hikaye anlatımı, inanılmaz müzikleri ve akıcı oynanışıyla, gerçekten hafızalarımıza kazınmış durumda.
Jacket’ın Rus mafyasını tabiri caizse “katletmesinden” sonra Miami’nin dört bir yanında maskelerini takan insanlar etkilenip benzer cinayetler işlemeye başlarlar. Oyun bu taklitçilerden dördünün hikayesini anlatıyor. Jacket’ı idolize eden ve kahraman olarak gören bu dörtlü, evlerine Jacket’a geldiği gibi kimleri öldürmeleri gerektiğini anlatan telefonlar gelmeyeceğini anlayıp, medyanın dikkatini çekmek için suçluları öldürmeye başlar.
Tabii dört ayrı karakter olduğu için maske dinamiği daha değişik ve varyasyonlu olacak. Mesela bir maskenin her karaktere vereceği özellikler ayrı şekilde tasarlanıyor. Bu oyunun çeşitliliğini arttıran gayet olumlu bir gelişme.
Bir de Pig Butcher olayı var tabii. Jacket’ın katliamından sonra yaşanan olaylardan ilham alınarak çekilen bir filmi oyunda oynayacağız. Midnight Animal isimli bu film, “Oyun içinde oyun” konseptinin bir örneği olarak karşımıza çıkacak.
Hotline Miami 2, Rezzed’de gösterilen demosuyla oldukça tepki gördü. Oyunun Midnight Animal sekansında bir kadın karakterin Pig Butcher tarafından tecavüze uğradığını gösteren demo, uluslararası oyun basını tarafından topa tutuldu. Bu olaydan sonra Dennaton özür dileyerek söz konusu sahneyi oyundan çıkarttı.
Hotline Miami’nin vahşet dolu bir oyun olduğu gerçeği tartışılmaz, özellikle Wrong Number ile birlikte bu vahşet dozu daha da artacak gibi görünüyor, 9 ayrı sanatçının yine ilk oyunda olduğu gibi müzikler yaptığı yapım, tam anlamıyla bir video oyun eleştirisi denebilir.
Yani Dennaton’un eserinin arkasında anlamsız vahşet yok, bütün yapım hikayesiyle olsun, karakterleriyle olsun, eğlence dünyasının koca bir dekonstrüksiyonu olarak karşımıza çıkıyor ve bunu gerçekten çok vurucu bir şekilde beceriyor.
Yeni silahların, yepyeni maskelerin ve en önemlisi gerçekten muhteşem bir hikayenin bizi beklediği Hotline Miami 2: Wrong Number, 2014’te PC, OS X, Linux, PlayStation 4 ve PlayStation Vita için çıkmış olacak.