Makale

id Software’da neler oluyor?

id Software gibi bağımsız firmalar, genellikle hızlı ve çoğul hareket etmeyi
sevmez. Yapmayı planladıkları oyun için ağır çalışılır, ama fazlaca detaya önem
verilir. Burada amaç, çoğu firma gibi kâr güdüsüyle değil, kalitesiyle beğeni
toplatmayı amaçlayan projeler yapmaktır. Yine de son yıllarda görüyoruz ki, uzun
yıllardır tek bir oyun için çabalayan çoğu yapımcı, şu an birden fazla yapımla
aynı anda ilgileniyor. Rage ve Doom 4, id Software’in üzerinde çalıştığı iki
önemli projesi. Özellikle Rage’in duyurulmasının üzerinden yıllar geçmesine
rağmen, hala çoğu bilgi açığa çıkmış değil.

Raven’in hazırladığı Wolfenstein’a da destek veren id, ücretsiz hazırladığı
Quake Live’la da ayrıca ilgileniyor. Sadece yeni projeler değil, eski ürünlerin
üzerinde de halen bazı düzenleme ve eklemeler yapılıyor. id’in iki önemli ismi
Todd Hollensheid ve Tim Willits’in son dönemde açıkladıkları bilgiler ve henüz
duymadığımız detaylar üzerine giderek, id Software’in şu an neler yaptığına
yüzeysel olarak bir göz atalım. (Şüphesiz detaya inmeyi herkes ister, ancak bunu
henüz yapabilen yok maalesef.)




Quake Live’ın sırası ve sonrası

Game Developers Conferance 09’da (GDC 09), id Software’in bu yıl pek bir etkisi
yoktu. Firma adına konferansı takip eden Todd Hollenshead, özellikle Quake Live
üzerine bilgiler vermeye özen gösterdi. Firma ücretsiz olarak yayınlayacağını
duyurduğu ve betası hala devam etmekte olan Quake Live’a gösterilen ilgiden
oldukça memnun. Şu an Birleşik Devletler ve Batı Avrupa ülkelerinde erişilebilir
olan yapım için, yakın bir zamanda Asya ülkeleri de listeye alınmış durumda.
Bununla beraber kullanıcı kitlesini daha da ileriye taşımak isteyen id Software,
Quake Live’daki bazı düzenlemelerin ardından Chrome, Linux ve Mac sistemlerine
de destek vereceğini açıkladı. Hollensheid, Quake Live’dan şirket olarak
beklentilerinin üzerinde bir ilgi gördüklerini, bekledikleri ilginin % 50 daha
fazlasıyla karşılaştıklarını belirtti.Quake Live, 1999 yılında piyasaya çıkan Quake 3: Arena’nın web tabanlı ve
ücretsiz olarak yayınlanan bir versiyonu. Söylenene göre Quake Live’da, oynanışa
hazır olduğu ilk 6 saatin ardından tam 110 bin hesap açılmış. Gösterilen ilgi ne
kadar iyi değil mi? Buna gerekçe olarak, yapımın tamamen ücretsiz olması ve
tarayıcı üzerinden oynanabilir olması gösteriliyor. Yine Hollenshead’in
bildirdiğine göre, oyuna ilk giriş yapılan 4 ülke; Amerika, Almanya, Polonya ve
İngiltere.

Şu an oyunun yükleme ekranları ve istatistik tabloları gibi özellikleri üzerinde
çalışılıyor. Peki bu ilk ve son proje miydi? Diye sorarsanız, cevap hayır.
Muhtemelen id Software’in bir sonraki web tabanlı projesi, çıktığı yılda da
ücretsiz olarak yayınlanan Wolfenstein: Enemy Territory olacak.




Rage, her şeyden önce bir FPS!

Rage için şimdiye dek en fazla görüş bildiren kişi, Tim Willits oldu. Son
açıklamalarında da çoğu bilginin üzerindeki örtüyü kaldırmayan Willits, buna
rağmen güzel detaylar vermeyi de bildi. Tim Willits, Rage’in her şeyden önce bir
FPS ve iyi bir oyun olduğunu belirtti. Ayrıca Rage için Doom tarzı karanlık
koridorlar içersinde hapsolmuşluğu değil, uçsuz bucaksız arazilerde mücadeleyi
oyunculara sunduğunu söylüyor. Willits, oyunlarda yer alan birçok eğlenceli
unsurun (Yarış, savaş, mücadele vs…) bir araya getirildiğini bildiriliyor.
Apokaliptik temadan, yol savaşlarından ve Fallout’tan hep hoşlandıklarını dile
getiriyor. Bu Puzzle parçalarının birleşimini de Rage’te görüyoruz.Todd Hollenshead ise FPS yapmak için başka bir oyundan ilham almaya gerek
olmadığını söylüyor, ama MotorStorm’dan da esinlenildiğini belirtiyor.
Hollenshead, ayrıca sıkı bir Project Gotham Racing 3 hayranı, ama Rage’i diğer
yapımlarla karşı karşıya getiremezsiniz. Çünkü bu bir yarış oyunu değil.
Yarışlar ve RPG unsurları, Rage’in içeriğinde yer alan özellikler.




Aynı zamanda kelime olarak “Öfke” anlamına da gelen Rage, bir bakıma oyun için
önemli olan araç garajlarını da “Garage=Rage” olarak simgeliyor. Araçlardan
biraz daha bahsedersek, her aracın ve doğal olarak sahibinin üzerinde, bağlı
olduğu gruba ait logolar yer alıyor. Bu sayede, karşılaşacağımız kişilerin
tanıdık veya yabancı olduğunu görebileceğiz. İnsan ve araçların oluşumu tabii ki
yarışlar. İstediğiniz zaman yarışlara katılamıyorsunuz. Öncelikle bir sponsor,
yani size destek veren birilerinin olması gerekli. Sponsor buldunuz diyelim, bu
kez de onların şartları devreye giriyor ve sponsor olmaları karşılığında sizden
bazı istekleri oluyor. Yapımdaki ana şehre ulaşmak için yarışlara katılmamız
şart. Todd Hollenshead, “Sizin yapabileceğiniz her şeyi sağlamak için
çalışıyoruz, eğlenceli ve ilginç.” diyerek oyunculara kısa ve net bir mesaj
veriyor.

PC’nin en büyük sorununun korsan olduğunu vurgulayan Hollenshead, ayrıca Rage’in
ana platformunun Xbox 360 olduğunu da söyledi (Carmack’ın belirttiğine göre).
Yapımın kullandığı id Tech 5 ise, diğer bir ilgi odağı. id, motor için dünya
çapındaki firmalardan teklifler geldiğini, ancak şu aşamada motorun lisansını
vermeyi düşünmediklerini belirtti.Doom 3 bitti mi sanıyorsunuz?

Doom 4, bir yeniden yapım veya Doom 3’ün devamı değil. Graham Joyce’un, Doom 4
için hummalı bir çalışma içerisinde olduğu bir gerçek, ama bir önceki oyun için
verilen destek, hala sağlanıyor. Doom 3 ismi altında yeni bir kitap daha
piyasaya sunulacak. Doom 3: Maelstrom, daha önce Doom 3: World on Fire’ı yazan,
ödüllü yazar Matthew Costello’nun kaleme aldığı yeni kitabının ismi. 2145
yılındayız ve UAC araştırma tesislerinde bir şeyler ters gitmiştir. Cehennem
yaratıkları tarafından istilaya uğrayan UAC Mars Tesisleri’nden kurtulmaya
çalışan ve daha önce hiç karşılaşmadığı korkunç bir gerçekle yüz yüze kalan bir
adamın macerasını okuyacağız. 336 sayfa uzunluğundaki kitap, önümüzdeki günlerde
Amazon.com’dan satışa sunulacak.




Kitabından bahsettik, oyunundan bahsetmek olmaz. 2004 yılında çıkan Doom 3 için
halen daha birçok mod hazırlanıyor. Hayranlarının yalnız bırakmadığı yapımı,
firma da henüz bırakmamış görünüyor. Hala online olarak ilgi gören Doom 3 için,
anti hile yazılımı Punkbuster güncellemesi yayınlandı. Ülkemizde de oynayan
varsa duyurulur.

Beklenen ve merak edilen açıklamalar ise, her zaman çıkış tarihleri olmuştur.
Buna da cevabını, GDC 09’da Todd Hollenshead “Rage için en erken 2010 tarihini
düşünüyoruz. Doom 4 için ise, henüz çok erken…” olarak veriyor. Son not
olarak, geçen yıl duyurulan ve ilk videosu yayınlanan Doom RPG 2’ye ait bir
bilgi halen yok.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu