Infernal

Genel olarak oyunların çoğunda hep iyilik adına savaşırız, kötülük kısmı bize
çekici gelse de, oraya pek uğrama şansımız olmaz. Senaryo bellidir; gelen
yaratıkları temizle dünyayı kurtar, şeytanı kovala, lanetlileri geri gönder vs…
çok görürüz. Fakat bu kuralı RPG’ler bozar. Çünkü RPG oyunlarının çoğunda iyilik
veya kötülük seçilebilir olarak karşımıza gelir. Yaptığımız hareketlere,
verdiğimiz kararlara göre; olaylar sonuçlanır ve bizde iyi veya kötü oluruz.
Nedense hep kötülük bu konuda tercihim. Şimdi gelelim kendimize soracağımız
sorulara; oyunlarda iyilik yapmaktan bıktınız mı? Şeytana karşı dövüşmekten
sıkıldınız mı? Sürekli melek rolü oynamaktan yoruldunuz mu? Eğer cevabınız
evetse ve kötülük yolları size daha çekici geliyorsa, Infernal yani Türkçe
karşılığıyla “Şeytani” ilacınız olacak demektir. Çünkü bu yapım ciddi olarak
bizleri iyilikten saptırıp, şeytanın hizmetine sürüyor.

Günaha davet

Ryan Lennox, Tanrı işleri adına uğraşan iyilik timsali bir ajan. Ancak çıktığı
görevlerde etrafı iyice dağıtmakta ve öldürmekten zevk almaktadır. Bu durum
iyilik güçleri adına terstir, sonunda Lennox içindeki yıkıma ve öfkeye yenik
düşüp yoldan iyice sapar. Ceza olarak güçleri elinden alınır ve ortada
bırakılır. Lennox’un içindeki kötülüğü bilen şeytan onu kendi tarafına çeker,
ona yeni güçler verir. Artık Ryan, şeytan adına çalışan ve iyilik savunucularını
avlayan biri haline gelmiştir. Konu bu sefer kötülüğü temel almasıyla ilgi
çekiyor. Bunu daha önce Dungeon Keeper’da görmüştük, gelen kahramanları ortadan
kaldırmak ve zindanımızı genişletmek, oldukça orijinal ve ilgi çekiciydi.
Infernal içinde zindan kavramı yok, ancak salt kötülük ve kaos direk olarak var.
Genel olarak yapmamız gereken, önümüze çıkacak iyilik dostu rakipleri öldürmek.

Şeytan işi

Metropolis firması tarafından uzun zamandır geliştirilmekte olan oyunda, yok
etmek için iki adet seçeneğimiz var. Bunlardan birisi klasik silah yöntemi,
diğeri ise şeytani güçlerimize başvurmak. Silahlardan konu açılırsa yapımın bize
sunacağı yelpaze oldukça yeterli olacak. Bilinen pompalı, makineli, tabanca,
çatal ve bıçak kombinasyonu yanında; bazı deneysel bir iki ilginç silahın daha
olacağı söyleniyor. Ancak bu deneysellerin durumu kesin belli değil. Silahları
es geçip güçlere dalacak olursak; karşımızda Infernal’i renklendiren malzeme
var. Bir yerden diğer yere ışınlanma, eşyaları hareket ettirmek için Telekinesis
gibi daha önce karşımıza çıkan, fakat doğru programlanırsa eğlenceli olan güçler
var. Bolca üstünüze gelen düşmandan korunmak için Telekinesis yardımıyla,
kendimize çevredeki objelerden bir barikat kurabiliriz veya bir rakibi alıp
diğerinin üstüne fırlatabiliriz.

Etrafla bu kadar haşır neşir olmak, diğer yönden bizlere güzel bir fizik motoru
olduğunu işaret ediyor. Infernal veya önceki adıyla Diabolique: Licence to Sin,
bolca etkileşim olacak. Sadece etkileşim değil, fizik atmosferin daha gerçekçi
olmasını sağlayacak. Düzgün durumda olan bir yer, sıkı bir çatışmadan
tanınmayacak hale gelecek. Objeler kırılacak, bozulacak; bunların daha etkili
olması için Ageia Fizik Kartı devreye giriyor. Çünkü Infernal, Ageia’yı
destekleyen yapımlardan biri.

Sadece fizik mi?

Metropolis’tekiler oturup, oyun için bir grafik motoru da geliştirmişler.
Infernal’in motoru yapımcıların dediklerine göre marifetliymiş. Gelen ekran
görüntüleri ve videolar da motorun önümüze iyi iş çıkaracağını müjdeler gibiler.
Yapım yeterli kaliteli grafiklere sahip olacak. Fizik ve grafiklerin üstüne
düşülmesi durumu aynı şekilde ses içinde geçerli.

Vurulduğumuz zaman sağlığımızdan gidebilir veya yeteneklerimizi kullanıp “Ruhani
gücümüz” azalabilir. Bunları sağlık veya güç paketleriyle değil, enerjiye olan
aç yönümüzle kendi lehimize çevireceğiz. Öldürdüğümüz düşmanların güçlerini
emerek, azalan sağlık ve ruhani gücümüzü geri kazanacağız.

Tüm bunlara ek olarak yapımcılar her zamanki gibi zorlu ve akıllı bir yapay
zekanın karşımızda olacağını söylüyor. Aksiyonu dolu, şeytan işi Infernal eğer
söylenenleri oyuncuya iyi yedirirse, güzel bir hit olabilir diye düşünüyorum.
Bunu çıktığında er yada geç göreceğiz, o zamana kadar kötülük yolları bizlere
kapalı.

Exit mobile version