InSomnia

Oyun geliştiricilerinin en büyük sorunu, dağıtımcı şirketlerin yapılan oyuna sürekli müdahale etmesi ve bu yüzden stüdyonun geliştirdiği oyunun, istediklerinden çok farklı bir yapım olarak geliştirilmesiydi. Sadece birinci parti firmalar yani Playstation ya da Xbox konsolları için özel olarak oyun geliştirenlerin hayal güçleri sınırlanmıyor, geride kalan stüdyoların oyunları ise, kar amacı güden, birbirinin kopyası oyunlar olarak piyasaya çıkıyordu.

LucasArts’ın kapanmasının ardından Grim Fandango ve Monkey Island gibi macera oyunlarının babası Tim Schafer, kendine sektörün dağıtımcılarından bağımsız, hiç kimsenin karışamayacağı bir stüdyo kurmak istedi. Double Fine isimli isimli stüdyoyu kuran Schafer, hayalindeki oyunu geliştirmek için çok farklı bir yol izledi. Stüdyosunu kurduktan birkaç gün sonra yeni ve bağımsız bir oyun olan daha sonra Broken Age ismini alacak Double Fine Adventure isimli macera oyunu duyurdu. Oyun tarihinde ilk olan bu hareket, oyuncuların büyük bir ilgisiyle karşılandı. Proje, ilk 8 saatinde 400.000 dolar bağış topladı ve Broken Age, bağış süresi bitene kadar toplamda 1.75 milyon dolar bağış topladı.

Bu bağış, oyun piyasasında yeni bir çağ başlattı.
Artık stüdyolar bağımsızlığını ilan ediyor, istedikleri gibi oyunlarını geliştirebiliyorlardı. Tabii her şeyi tos pembe sergilemeye gerek yok, bağış isteyen yapımların sadece üçte biri oyuncular tarafından destekleniyordu ancak bu bile, endüstriyi kökünden değiştirmeye yetti.

Peki neden sizlere oyunların Kickstarter tarihini kısa bir şekilde özetledim? Çünkü ön incelemesini yaptığım oyun, Kickstarter kampanyasıyla desteklerinizi bekleyen, görünüşü ile umut vadeden bir yapım.


DEVAMI DİĞER SAYFADA
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Oyunumuzun adı InSomnia. Rusyalı oyun geliştiricisi Studio MONO tarafından geliştirilen InSomnia, aslına bakarsak çevrimci bir RPG oyunu. Retro futuristik ve kıyamet sonrası bir dönemi konu alan InSomnia’da seçimlerimize göre ödüllendirilecek, sadece kendi hikayemizi değil, oyun dünyasını değiştirebilicek çapta etkiler yaratabileceğiz. InSomnia dünyasında genel olarak The Ark adı verilen ancak Noman’lar tarafından The Dump ismi verilen, çok az ömrü kalmış bir uzay istasyonunda hikayeye başlıyoruz. Noman’lar, gezegenleri yok olunca farklı gezegenlerde hayata tutunmaya çalışan ancak Noma Cumhuriyeti ile SORG rejimi arasında kalmış, hayata tutunmaya çalışan bir ırk. İşte InSomnia’da, The Ark’ın içinde uyanan ve neler olup bittiğini anlamaya çalışan bir Noman karakterini kontrol edeceğiz.

InSomnia, oyunculara çok farklı bir oynanış yapısı sunmakta. Oyuncular isterlerse yaşan bu dünyayı tek başlarına keşfedebilirler, isterlerse de iki arkadaşlarıyla beraber görevleri tamamlayabilirler. Taktiksel RPG türündeki oyunda, 60 kişiye kadar destekli küresel görevleri de yapabileceğiz. Gördüğünüz üzere InSomnia, pek çok içeriği vaad eden bir yapım ancak bunların ne kadarını gerçeğe dönüştürebilecek şimdilik merak konusu keza oyun, henüz KickStarter kampanyasını tamamlayabilmiş değil.

InSomnia, gerçek zamanlı taktiksel oynanış elementleri ile, türdeşlerinden ayrılmakta. Örnek olarak “benzer” bir yapıya sahip olan Dragon Age: Origins’de oyunu durdurabilir, istediğimiz an istediğimiz gibi bir taktik geliştirebilirken InSomnia’da ise, her şey gerçek zamanlı işlediği için, kararlarımızı çok kısa bir sürede vermeliyiz. Ayrıca InSomnia, bizlere açık dünya oynanışı sunduğu için içinde bulunduğumuz görevler, bizleri bambaşka bir durumun ortasında bırakabilecek, ya da maceramız esnasında rastgele olaylarla karşılaşabileceğiz.

Tabii bir RPG oyunu oynadığımız için yönlendirdiğimiz karakter, insansı yani kırılgan bir yapıya sahip olacak. Örnek vermek gerekirse yönlendirdiğimiz karakterimiz susayacak, açlık çekecek, ağır hava koşullarına insansı tepkiler verecek. Savaşlardan sağ çıkabiliriz ancak aldığımız ağır yaralar sonucunda ölmemiz büyük bir olasılık.

DEVAMI DİĞER SAYFADA
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Bütün bunlara rağmen InSomnia, bizlere oldukça kısa bir oynanış süresi sunmakta. Oyunun tek kişilik hikayesini bitirmek ortalama 15-20 saatimizi alacakken yan görevleri bitirmek için ise 20 ya da 30 saatimizi harcamamız gerekecek. Açık dünya oynanışı vaad eden InSomnia’nın oynanış süresi, yukarıda saydığım özelliklere göre bir hayli düşük kalmış. Ayrıca oyunun çıkışından sonra 20 “bedava” görevin InSomnia’ya ekleneceğini ve bu görevlerin her birinin 3 ile 6 saat arası bir oynanış sunacağını belirtmemde fayda var. Oyunun çıkışına bile yetişemeyecek içeriklerin, Kickstarter kampanyasına katkısı nasıl olur bilmiyorum.

Insomnia, bizlere sunduğu vaatlerle oldukça güzel bir oyun gibi duruyor ancak bu kadar özelliğin sadece 70.000 dolar bağışla nasıl gerçekleştireceği ise merak konusu. Özellikle verdiğimiz kararların InSomnia’nın çevrimci evrenini etkileyeceği özelliği, hatırlar mısınız bilemiyorum ancak Defiance oyununu hatırlatmakta. Defiance’ta sadece farklı olarak bizim yaptığımız seçimler oyunun dizisini etkiliyordu ancak an itibariyle Defiance oynaması ücretsiz oyunlar kervanına katıldı dersem ne demek istediğimi anlarsınız sanırım.

InSomnia, oyunculardan toplam olarak 70.000 dolar bağış istemekte ve an itibariyle 59.639 dolar bağış toplamış durumdalar. 2.248 kişinin destek olduğu InSomnia’nın KickStarter süresi, birkaç gün sonra sonlanacak. Eğer kıyamet sonrası dönemleri ve RPG oyunlarını seviyorsanız, InSomnia’ya bir şans verin derim.

Exit mobile version