Baldur’s Gate ve Neverwinter Nights gibi inanılmaz PC RPG’lerinin yaratıcısı
olan Bioware son olarak Star Wars: Knights of the old Republic’i hazırlamış ve
hayranlarını hayal kırıklığına uğratmamıştı. Xbox’ın çıkışı ile birlikte bu
konsola yönelen Bioware, Microsoft’un da desteği ile muhteşem yapıtlar
hazırlamaya devam ediyor. Yepyeni bir efsane olacağına kesin gözüyle bakılan
Jade Empire’da Bioware’in üzerinde çalıştığı son oyun. Firma bu oyun için Star
Wars: K.O.T.O.R 2: Sith’s of Lord’un yapımını bile başka bir firmaya devretti.
Bu da Bioware’in Jade Empire için ne kadar sıkı çalıştığının bir göstergesi olsa
gerek; zaten sıkı çalıştıklarını E3 fuarında aldıkları övgü ve ödüllerle
kanıtladılar.
Eski Çin’deki mitolojik bir dünyada geçen Jade Empire’da dövüş ustaları,
büyücüler, ejderhalar ve diğer mistik öğeler ile fazlasıyla karşılaşacağımız
kesin. Oyunu hazırlayan takım eski Çin hakkındaki bütün kaynakları (mimari,
dekorlar ve müzikler) ayrıntılı şekilde araştırıyor, böylece kendimizi oyunun
havasına kaptırmaktan alıkoyamayacağız. Bunun yanında seçeceğimiz veya
yaratacağımız karakterler de eski Çin kültürüne uygun olacak. Bu karakterlerin
de hepsinin kendine has, eski Çin kültürünü yansıtan kıyafetleri, takıları ve
dövmeleri olacak. Şu an için önceden tasarlanmış, görünüşleri ve özellikleri
birbirinden farklı 7 orijinal karakter bulunuyor, tabi oyun çıkana kadar
bunların sayısında artış olabilir.
Bioware fanatikleri sıra dışı bir RPG’ye hazırlanmalı!
Bu oyun bir Bioware yapımı olsa da kuşkusuz firmanın alışılmış oyunlarına hiç
benzemeyecek. Baldur’s Gate ve Neverwinter Nights gibi ağır işleyişi olan
oyunları bir kenara bırakın; Jade Empire, Star Wars: KotOR’dan bile daha fazla
aksiyona dönük olacak. Bu sayede kung fu dövüş sanatını gerçek zamanlı olarak
parmaklarımızın ucunda hissedebileceğiz.
Oyundaki her karakterin vücut, akıl ve ruh gibi birincil yetenekleri olacak
ve bunlar sağlığı, büyü gücünü ve zekayı etkileyecek. Örneğin akıl gücümüzü
geliştirdiğimizde karakterimizin ikna kabiliyeti gelişecek, böylece diyaloglarda
seçenekler artacak ve bazı görevleri kas gücü yerine akıl gücünü kullanarak
rahatlıkla geçebileceğiz. Tabi bunun tersine büyü ya da vücut özelliğimizi
artırarak kendimizi geliştirebilir ve dövüşleri kolayca kazanabiliriz. Bunların
yanında satın alabileceğimiz nesneler veya etrafta bulabileceğimiz mücevherler
de gelişim opsiyonumuzu etkileyecek.
Çin kültürü olur da dövüş sanatları olmaz mı ?
Uzak doğu dövüş sanatları hem film hem de oyun dünyasının tadı tuzu olmuştur.
Jade Empire da Çin’de geçen bir oyun olduğuna göre dövüş sanatlarını fazlasıyla
barındırması gayet doğal. Çoğu RPG’den alışık olduğumuz üzere bu oyunda da
silahlı saldırı, büyü saldırısı ve silahsız dövüş tekniği gibi üç çeşit saldırı
gücümüz olacak. Silahsız saldırılar da 35’ten fazla hareket sayesinde
birbirinden farklı kombolar yapabileceğiz. Silahlı saldırılarımız da ise
bazıları up-grade edilebilir çeşitli kılıçlar, baltalar ve mızraklar
kullanabileceğiz, mesela bir savaş sırasında büyü gücümüzü kullanarak bir silahı
geçici olarak geliştirebileceğiz. Bunun dışında büyü gücümüzü koruma kalkanı
oluşturmakta, sağlığımızı geliştirmede veya dövüş gücümüzü arttırmada
kullanabileceğiz. Paralyzing Palm gibi büyüler sayesinde ise düşmanı taşa
dönüştürebilmeniz de mümkün.
Çevrenin de dövüşlere etkisi olacak; mesela bir masanın kırılmış ayağını veya
herhangi bir tapınağın sütunlarını dövüş sırasında kullanabileceğiz; aslında
ayrıntılar çok daha fazla, çatıdaki kiremit parçalarını bile düşmanlarımıza
fırlatabileceğimizi düşünürsek gerçekçiliğin ne kadar fazla olduğunu rahatlıkla
anlayabiliriz.
Grafiksel ayrıntılardan fazla bahsetmeye gerek yok aslında, zaten videolar ve
screenshotlar bize bu konuda fazlasıyla bilgi veriyor. Demo kalitesindeki
görüntülere 30 frame’lik bir hızı da eklediğimiz zaman tadından yenilmez bir
şeyle karşılaşacağımız kesin. Bunların dışında Bioware tuşların ne işe
yarayacağına kadar oyunun her ayrıntısı hakkında geniş bilgi veriyor, bunun en
büyük sebebi de oyunlarına fazlasıyla güvenmeleri. Jade Empire’ın kötü bir oyun
olması çok uzak gibi, aksine yılın en iyi RPG’si ile karşılaşabiliriz.