Haftalık DOTA 2 köşemizde bu haftanın konusu DOTA 2’nin yeni patchi, 6.79.
6.78c’den sonra yeni bir patche karşı gözlerimizi dikmiştik ama kimse bu kadar dramatik değişikliklerle dolu bir paket beklemiyordu. “Ben bekliyordum” demeyin, yalan söylemeyin. Ağlamaya başlamadan önce unutmadan link vereyim. Bütün patch notlarını buradan okuyabilirsiniz. Bu verdiğim link resmi DOTA2 developer forumlarına gider.
Evet biliyorum. Slark’ın ulti atınca direk skorbord’dan bile yok olması, Bloodseeker’ın Ferrariseeker’a dönüşmesi, Pudge’ın ve Vengeful’un artık Blink Dagger alabilmesi, Axe’ın Darius olması, Meepo’nun level 4’te Meepos olmaya başlaması, Brewmaster’ın Aghaniminin microskillz demesi, Aghanimli Rubick’in dudak uçuklatması, Alchemist’in ultisine gelen nerf ve Shadow Blade’in cooldownına gelen 10 saniye fazlalık ile mahvolması ve daha onlarca sizi heyecanlandıran değişiklikler var.
Malesef önce oyunun genelini alt üst edip size “Dota mı? Bi ara oynamıştım, şimdi çok değişmiş tabii…” gibi cümleler kurdurtacak değişikliklerden bahsetmek istiyorum. Bu arada Huskar’ın mekanı cennet olsun. 2-3 patchlik kısa ömrünü doya doya yaşadı.
Buyback yapmalı mıyım?
Hayır. Buyback sistemi çok değişti artık. Buyback yaptığınızda normal doğma süreniz bitene kadar unreliable gold kazanamıyorsunuz. Ayrıca her buyback yaptığınızda doğma sürenizin %25’i bir sonraki doğma sürenize ekleniyor. Yani, içinizde çok güçlü bir his buyback yapsam ne güzel olur diyor ise bir daha düşünün. Sadece takımınıza o büyük teamfightta yardım edecekseniz, veya o kuleler ve barakaları alabilecek pozisyonda iseniz buybackleyin. Alacağınız bir kill bile bazı durumlarda o buyback yatırımını kurtarmayabilir.
Orman ne tarafta abi?
Boşver ormanı sen. Gel bizimle lane’e, orası çok ferah. Creepler falan var. Neredeyse bütün orman kampları bountyleri ve experienceları azalırken lane pull kampı ile küçük kamp yer değiştirdi.
Artık başı boş bırakıyorsanız pull’u, anca 2-3 stack bir creep dalgasını tamamen öldürebilecek. Eğer %50 canda kendi creeplerinizi dövmeye başlarsanız çoğu kamp 2 stackte öldürebilir creep dalganızı. Normal kampları 13-14 ve 43-44’te çekmelisiniz ama eğer Kobold Foreman ve onun o güzel movespeed aurası varsa 17-18 ve 47-48te çekin.
Bütün hero guideları artık eski sayılır, hatta bir çoğunu hiç okumayın bile(benimkiler dahil). Özellikle jungle guideları. Bu arada Lycanthrope jungle geri döndü!
Oyunun metası…
İşte bu yüzden seviyorum DOTA 2’yi. Aktif olarak oynanabilecek en az 5 çeşit metagame var iken bu metagameler üzerindeki güçler dengesi yerle bir oldu. Offlane creepleri artık offlane olan tarafa daha yakında buluşurken(aşağıda görebilirsiniz buluşma noktalarını), ranged herolar denylanan creeplerden meleeler ile aynı experience’ı alacaklar. Ancient dışında bütün nötral creepler 1300 range içerisindeki HERKESE experiencelarını paylaştıracaklar. 1200 değil, 1300 çünkü experience menzili de 100 range arttı.
Bir çok jungle herosu oyuna başlarken küçük kampa ihtiyaç duyar. Ayrıca ortada pushlayan mid herosu da gider kendi küçük kampını keser. Bunlar hep eskidendi, jungle supportlar birazcık daha değişirken Çinli takımların defansif farm taktiklerinin üzerindeki güç yoğunluğu yüksek miktarda azaldı. Daha önce de dediğim gibi Batrider’ın autoattackının artık damage vurmaması,
Alchemist’in yok olması da profesyonel sahnede seçilen heroları değişmeye zorlayacaktır.
Support adam Linken alır mı?
Alır. Artık çok farklı bu işler. Paralı supportlar için mükemmel bir itema dönüştü Linken’s Sphere. Tabii ki daha önce aldığınız herolarda işe yaramaz demiyorum, ama unutmayın ki Linken buffınızı başka bir heroya transfer edebiliyorsunuz. 0.8 saniyede 1 gold kazanmak yerine 0.6 saniyede 1 kazanacağız artık, yani supportlar için daha fazla gold demek bu. Ayrıca Observer Wardlar öldürülünce 50 gold veriyor. Yani dewarding yapan supportlara daha da fazla gold.
Başlangıç goldu 625’e artarken, kill serisinde olan bir heroyu öldürme ödülü dramatik bir şekilde arttı. Godlike olan birini öldürürseniz ekstradan 1000 gold kazanıyorsunuz artık, killing spree ise 150 veriyor 75 yerine. Kuleler ise 50 gold fazla veriyor.
Artık Armlet verdiği health artışını yavaş yavaş zamanla verirken, Shadow Blade’in cooldownı 28 saniye. Yarım dakika yani bildiğiniz…
Çok fazla değişiklik var gerçekten, hepsinden bahsetmemin imkanı yok. Kesinlikle iyice bir okuyun patch notlarını.
Haftaya patch gelince (gelirse eğer) heroların rolleri üzerindeki etkilerinden bahsedeceğim. Test etme şansı bulamadım henüz. Haftaya görüşmek üzere.