Kingdoms of Amalur: Reckoning

Dragon Age 2 için halbuki ne hayallerim vardı, neler istiyordum, ancak ilk oyundan sonra yaptıkları değişikliklerle DA2 istediğimi veremedi. Şahsen benim için durum böyleydi, sadece ben mi yanlış düşünüyorum derken, forum ortamlarında biraz bakındım. Benim gibi fikri olan birçok kullanıcı vardı. Yapılan yenilikler ve değişiklikler DA1 ile kazandıkları fanların bazılarını seriden soğuttu. EA Games’in patronu Frank Gibeau bununla ilgili olarak pek çok hayranlarını kaybettiklerini bile kendi açıkladı. Umarım DA3’le birlikte ikinci oyundaki hatalar olmaz.


Diğer yandan ise The Witcher 2 beni pek bir memnun etti, hatta ikinci yapım için CD Projekt bunun altından kalkamaz gibilerinde söylentiler de olmadı değil. Sonuçta The Witcher 2, ilkini de aratmadı ve harika bir deneyim yaşattı. Bu aralar RPG hikayelerim böyle geçti gitti, bir de arada kaynayan Dungeons & Dragons Daggerdale vardı. Fakat şu bir gerçek ki, The Witcher 2’den sonra bir anda heyecanlanmamı sağlayan bir etken daha oldu: Kingdoms of Amalur: Reckoning…


Ne olabilir?


Kingdoms of Amalur: Reckoning (KOA), normal olarak baktığınızda aslında heyecan yaratmayacak bir proje gibi duruyor, ancak sürpriz yumurta gibi olması muhtemel. Çünkü katmanın altında oldukça kaliteli bir altyapı var.



Yapım 38 Studios ve Big Huge Games tarafından hazırlanıyor desek daha doğru olur. 38 Studios, Curtis Montague “Curt” Schilling adındaki ünlü bir beysbol oyuncusu tarafından kurulmuş. Firmanın ismi Green Monster Games’ten 38 Studio’ya çevrilmiş ki, 38 ismi de Schilling’in forma numarasından geliyor. Beysbol oyuncusu olan Schilling, aslında WoW’dan tutunda Everquest serisine kadar oynamış, MMORPG’lerle haşır neşir biri. Stüdyo da bu bazla MMORPG üstüne odaklı. Bu sebeplerle Gamespot’tan Rich Gallup, Everquest’ten baş tasarımcı Travis McGeathy’yi kadrosuna kattı. 2009’da ise THQ’dan Rise of Nations’ın yapımcısı Big Huge Games’i satın aldı. Big Huge Games’i zaten az çok biliyoruz. Rise of Nations serisi, Catan ve Age of Empires 3’ün ek paketi The Asian Dynasties’i geliştirmişti.


Sadede gelelim


Bunlardan sonra da asıl noktaya odaklanalım. 38 Studios aslında Amalur evreninde geçen Copernicus isimli bir MMORPG projesine başlamıştı. Big Huge Games de, THQ’dayken Ken Rolston ve ekibi bir RPG üstünde çalışıyordu. Big Huge Games’in 38 Studios’a katılımıyla birlikte ise MMO oyunundan dönüştürülen, tek kişilik senaryosu olan bir RPG’nin yapılması kararı alındı. KOA aslında Copernicus’un evreninden uyarlanan, onunla aynı dünyada geçen bir yapım. Kısaca Amalur dünyasının bir parçasını kullanacak.

Asıl bomba ise burada patlıyor. KOA’nın arkasında The Elder Scrolls III: Morrowind ve The Elder Scrolls IV: Oblivion’un baş tasarımcısı Ken Rolston yer alıyor. Oyunun evrenini ise Drizzt Do’urden’ından bildiğimiz ünlü fantezi yazarı R.A. Salvatore yaratmış. Spawn’ın yaratıcısı Todd McFarlane ise Artwork’ler üstünde çalışıyor. Böyle bir kadro ile neler olabileceğini artık siz düşünün. İşte heyecanlanmaya sebep olan etken bunlar.


Yapımda dört tane oynanabilir ırk bulunacak. Beş farklı bölgeye sahip KOA’da, her biri 22 yetenekten oluşacak üç adet yetenek ağacı yer alacak. Kullanabileceğimiz yetenekler çeşitli olacak. Rakiplerimize yıldırımlar atıp, kafalarına büyüyle yaratılmış kocaman balyozlar indirebileceğiz.


KOA’da değişik noktalardan birini ise “Destiny” yani kader sistemi oluşturuyor. Bu sistem bizlere hangi sınıfa yöneleceğimizi belirleyecek. Yapımdaki dövüş sistemi God of War serisinde rastladığımız QTE (Quick Time Event – Zamanında ekrana çıkan tuşa basma) sistemine benzer bir sistemle birlikte zamanlama tekniğine bağlı olarak kullanılacak. 38 Studios’un başkanı Curt Schilling, KOA’nın stili için Oblivion ve God of War’ın evliliği olarak nitelendiriyor.



Yeni bir şaheser mi? Yoksa hayal kırıklığı mı?


KOA’da verdiğimiz kararlar ilerleyişi etkileyecek. Oyunun hikayesi içinse ser veriliyor sır verilmiyor, ancak senaryoda belirtilen noktalardan biri karakterimizin bir sürü ceset arasından, ölümden dönmüş olarak uyanacak olması. Ayrıca yapımda ilerledikçe hikayenin entrikalarla dolu hale geleceği yönünde. Gösterilen videolar ve ekran görüntülerinde genel olarak KOA, yeteneklerin kullanımı ve ortaya çıkan efektlerle de birlikte görsel yönden tatmin edici duruyordu.


Şimdilik KOA ile ilgili söylenebilecekler bunlar. Fakat elimizdeki materyale bakarak, arkasında sağlam bir kadronun olduğu, ümit verici bir RPG oyunu geliyor gözüküyor. EA Games tarafından dağıtılacak Kingdoms of Amalur: Reckoning, PC, X360 ve PS3 platformları için piyasaya sürülecek. Halen geliştirilmekte olan proje için biraz daha sabretmemiz gerekiyor. Zira çıkış tarihi 2012’nin ilk çeyreği olarak gösteriliyor.

Exit mobile version