Sizinkiler

Legacy of Kain: Defiance

“Yazı için Kahraman 3S’ye teşekkür ederiz.”

Hepinizin bildiği gibi kitap, film ve oyun üçlemesi, ”Bermuda Şeytan
Üçgeni” eğlence sektöründeki geometrik şeklidir. Nerede insanları etkileyen,
heyecanlandıran ve genelde ürküten bir tema varsa, bu üçgen onu içine çeker.
Bazen bu tema farklı açılardan irdelenerek, oldukça etkileyici bir yapıyla
bizlere sunulsa da; genelde tarz olarak aynı şeyler aynı şekilde ısıtılıp
ısıtılıp önümüze koyulur. Vampir teması da bu şekildedir. Her yerde karşımıza
çıkmasına rağmen, berbatlığın süper ötesi yapımlar harici, vampirler bizim için
her zaman enteresan, etkileyici ve karizma öğesi bir konu olmuştur. Hatta bu
durumdan gaza gelerek çoğu kişi vampir olma hevesine kapıldı, daha sonra ortaya
vampir avcıları çıktı ve onları daha karizmatik bulan kişilerin hayallerini
Vampire Hunter olma hevesi süslemeye başladı. Benim için vampirler hala
etkileyici özelliklerini kaybetmedi o ayrı.

Yukarıda yazdıklarımdan da anlaşılacağı gibi oyunumuzda birbirinden karizmatik
iki vampiri yönetiyoruz. Soul Reaver ve Blood Omen oyunlarından tanıdığımız Kain
ve Raziel, bu iki oyunun yeniden şekil bulmasıyla Legacy of Kain: Defiance’ da
bizlerle buluşmakta. Kaderimiz gereği sürekli birilerinin, bir şeylerin peşine
düşmemiz, oyunumuzun temel konusunu oluşturuyor. Oyunumuz toplam 2 CD üzerinden
gelmekte; ayrıca oyunla yeni tanışacaklar için hazırlanmış tanıtım kitapçığını
da içinde barındırmakta. Eğer orijinal oyunlardan bir haberseniz, oyunun resmi
web sitesine girebilir, konuyu oradan pekiştirebilirsiniz. Doğrusu ilk oyunları
bilmiyorsanız konu bakımından ilk başlarda (yani oyun bitene kadar ehehe) çok
zorlanacaksınız. Oyunumuz günümüz PC’lerini fazla kastırmayacak şekilde, bazı
büyü olaylarının ışık efektlerini saymazsak hiç zorluk çıkarmadan, bizlere
sunulmakta.

Toplam 13 bölüme ayrılmış olan oyunumuzda Kain ve Raziel’ i sırayla
yönetmekteyiz; yani Raz fanları istemese de Kain ile haşır neşir olacak. Doğrusu
benim için her iki karakteri yönetmekte çok zevkliydi. İki farklı karakteri
yönetecek olmamız kontroller açısından gözünüzü korkutmasın bu arada; çünkü Kain
ve Raziel’ in hareketleri aynı mantık çerçevesinde şekillendirildiği için
bizlere fazla sorun çıkartmamakta (!). Oyun toplam 13 bölümden meydana gelmekte
demiştim. Bu bölümler uzunluk açısından birbirinden oldukça farklı, ayrıca
Raziel’ i daha uzun süre kontrol etmekteyiz.

Oyunumuzu kurduktan sonra maalesef herhangi bir açılış videosu falan izleyemeden
(olsun, kafadan bir senaryo uydurup hayal alemi ekranından bakarsınız…), kuru
bir logoya baktıktan sonra ana menüyle karşılaşmaktayız. Burada Continue Game,
Start a New Game, Load Game, Dark Chronicle (Ana demo’lar oyun ilerledikçe
burada toplanmakta. İsterseniz oyunu tamamen bitirdikten sonra hepsini baştan
sona izleyip anlamadığınız yerleri tekrar gözden geçirebilirsiniz), Bonus
Material, Options ve Quit Game gibi standart başlıkları görmekteyiz. Bunlardan
”Bonus Material” kendi içinde Kain’s Arcane Tomes , Raziel’s Arcane Tomes ve
The Making of Legacy of Kain: Defiance olarak üçe ayrılmakta. Burada bulunan
resimler bölüm atladıkça topladığınız ”Arcane Tomes”e göre açılmakta. ”The
Making of…” oyunu tamamen bitirdiğinizde açılmakta ve oyunu yapan ekibin
fotoğrafları bulunmakta. Yine oyundan birkaç resim ile Raz ve Kain’ i
seslendiren vatandaşları da buradan görebilmekteyiz.Sizleri bilmem ama bence tip olarak; Raz’ ı seslendiren Micheal Bell Kain’ i, Kain’ i seslendiren Simon
Templeman Raz’ ı andırmakta, ne dersiniz? Options bölümü biraz derinlemesine
hazırlanmış diyebilirim. Artık kafanıza göre kendi ayarlamalarınızı yaparsınız;
ama size tavsiyem kontrol ayarlarında ”fare+klavye” seçeneği yerine
”klavye”yi seçin. Sonuçta oyunumuz PS’ den çevrilme… Load Game bölümüne
gelince… (Açıkçası ben Save ve Load sistemini pek beğenmedim, daha kullanışlı
bir şey yapabilirlerdi.) Birbirinden farklı olması açısından toplam 12 Load
hakkınız var. İstediğiniz zaman bunların üzerine Save yapabilmektesiniz; ancak
istediğiniz zaman oyun içinde Save yaptığınız noktadan başlayamıyorsunuz! Oyunun
logosunun olduğu daire bir bakıma başlama noktası görevi görmekte. Bu başlarda
çok saçma gelmişti bana, ama daha sonra bunu bir avantaj haline döndürdüm kendi
çapımda. Bu arada unutmadan yazayım, ana menü sisteminde çalan müzik oldukça
güzel ve hareketli arka plan görüntüsü oldukça hoş olmuş. Eğer dikkatlice
bakarsınız, menünün oyun içinde karşılaştığımız mekanlardan (bir iki tane)
oluştuğunu görmektesiniz.

“Start a New Game” seçeneğine tıkladıktan sonra ilk karizma ötesi karakterimiz
ile oyuna başlamaktayız. Ekranın sol alt köşesinde üç gösterge bulunmakta; yeşil
olan telekinesis barımız, kırmızı ve (boşaldığında görünen logo çok hoş durmuş)
yuvarlak olan ise sağlık barımız – Razz’ ın sağlık barı görünüş olarak farklılık
göstermekte!-olmakta. telekinesis gibi özelliklerimizi kullandığımızda yeşil bar
azalmakta; ama özel güçlerimizi kullanmadığımızda kendiliğinden dolmakta. Sağlık
barımız ise hasar aldığımız zamanlarda azalmakta ve açlığınızı bastırmadığınızda
kendiliğinden yavaş yavaş boşalmakta. Sağlık barını doldurmak için yukarıdan da
anlaşılacağı gibi karnınızı doyurmalısınız. Gerçi Raziel’ de ruhunuzu
besliyorsunuz o ayrı. Hemen hemen bütün düşmanlarımız potansiyel yemek durumunda
yani. Bunun dışında, bazı yerlerde çanak çömlek içinde ihtiyacımızı giderecek
kadar kan ve Razuh (Raz kanla beslenmiyor biliyorsunuz, çanakların içindeki
şeyin ruh olduğunu pek zannetmiyorum… O yüzden ona Raz ile ruhun birleşiminden
oluşan Razuh sözcüğünü uygun gördüm) bulunmakta. Bu iki bar ilk başlarda göze
çok küçük gözükse de sonradan, topladığınız bazı materyaller sayesinde
büyümekte. Hatta öyle bir büyümüş ki sonunda, oyunu bitirip tekrar başladığımda,
hadi be bu kadar küçük müydü bunlar, dedim kendi kendime. Gelelim kılıç
şeklindeki üçüncü göstergeye! Bu göstergeyi doldurduğunuzda, ”F” tuşuna
bastığınızda açılan ekranda yani Status menüde bulunan aynı kılıç şeklinin bir
miktarını da doldurmaktasınız. Durum menüsündeki kılıcın da tamamen dolması
sonucu çeşitli kombo hareketleri açılmakta. Oyun içindeki kılıç barını tamamen
doldurduğumuzda kılıcın sapına yakın olan yerde bir parıldama görmekteyiz. Bu
parıltıyı, genelde dövüş oyunlarında bulunan, süper çekme olayında kullanacağız.
Ayrıca bu bar tamamen dolduğunda, sahip olduğumuz kılıç, kendi özelliğine göre
tepkiler vermekte. yaptığımız süperler de kullandığımız sembollere göre değişim
göstermekte.

Status Menu… Oyun içinde F tuşuna basarak ulaştığımız bu menüde, adından da
anlaşılacağı gibi durumumuzu görmekteyiz. Ortada bulunan sayfada kılıcımıza,
yani Soul Reaver’ ımıza, oyun boyunca topladığımız ateş, ışık, karanlık, su vs.
özelliklerini; o an elimizde bulunan objeyi (bazı kapıları vs. açmak için
çeşitli objeleri oradan buraya taşıyoruz); komboları açmamızı sağlayan kılıç
barını görmekteyiz. Ayrıca bu sayfada, ne yapacağınız vb. durumlardan kısa bir
şekilde bahsedilmekte. Örneğin şuranın anahtarını aldın, oraya git, gibi.Bu menünün solunda bulunan sayfada ise topladığınız objeleri görebilmektesiniz. Bu
sol pencere üçe ayrılmış durumda. ”Health Talismans” bölümünde daire şeklinde
dört yer bulunmakta. Bir daireyi doldurmak için toplam 3 tane Health
Talismans’ını toplamanız gerekmekte. Bir bölümü tamamen doldurunca, sağlık
barınızda büyüme meydana geliyor. ”Telekinetic Runes” ise telekinesis barınızı
doldurmakta. ”Arcane Tomes” ise önceden bahsettiğim bonus (resimler) olayını
oluşturmakta. En sağda bulunan sayfamızda ise kombolarımız bulunmakta. Bu
komboları nasıl açacağınızdan bahsetmiştim önceden zaten. Toplam beş adet kombo
çeşidi bulunmakta. İlk dördü kılıcınızı kullanarak yaptığınız hareketler
olmakta, sonuncusu ise telekinesis durumunuzda bir değişim oluşturmakta. Örneğin
Raz’ ın başlarda telekinetik gücüyle sadece ileriye fırlatma özelliği varken, bu
açılan son hareketle Kain gibi tuttuğunu başka yerlere atabilmekte. Zaten bu
sayfada, komboları nasıl yapacağınız falan anlatılmakta. Unutmadan belirteyim…
Kain’ de toplam 5 element özelliği toplarken (zaman, alev…), Raziel toplam 9
element gücünü (ışık-karanlık, ateş-su, hayal-gerçek, toprak-hava; fark
ettiyseniz, zıtlıklar var…) kılıcına toplamakta. Aslında 9. tam olarak bir
element sayılmaz, bu daha çok Spectral ve Material’in birleştirilmesiyle
oluşturulan farklı bir sembol. Bu özellikleri (Raz’ da daha çok olmak üzere)
genellikle bulmacaları çözmekte kullanacaksınız. Bu bulmacalar -bulmaca dediğime
bakmayın, onu buraya itekle, şu objeyi bul gel olayı; kendinizi Tomb Raider 2
oynuyormuş gibi hissediyorsunuz bazen- zor olmamakla birlikte, belli bir süre
sonra kendini tekrar etmekten öteye gitmemekte.

Gelelim kontrollere iki karakterimizde de aynı işlevleri aynı şekilde yerine
getirilmekte. Tabii tarzları farklı, o ayrı. Örneğin Soul Suck’ta Kain yanındaki
(Uzaktaysanız kan fışkır ağzıma dol gibi ilginç bir görüntü oluşmakta) düşmanın
direk boynunu dişlerken; Raz direk vatandaşın kafasına geçirip canını (Yani
ruhunu) çıkarıyor, sonra da hüp diye içine çekiyor. Karakterlerin kontrol
açısından büyük farklılık göstermemesi sevindirici. Ama dinamik kamera yüzünden
karizma karakterlerimize yön vermek oldukça zor; ayrıca etraftaki sandık vb.
objelerin yerini değiştirmek bir ölüm!!! Kameranın değişmesi sonucu,
atlayacağınız yeri göremediğiniz için bazı yerlerde oldukça zorlanacaksınız;
ayrıca bazen dövüş esnasında saçma açılara giren kamera yüzünden
panikleyebilirsiniz. Bu tarz eksilerin yanında bazı artılar yok değil.Örneğin,
oyundaki dövüş sistemi çok hoşuma gitti. İster milleti kılıçtan geçirin, ister
telekinesis özelliğinizi kullanarak adamları yüksek yerlerden iadesiz olarak
postalayın, isterseniz yine telekinesis özelliğiniz ile onları mızrak benzeri
yerlere çivileyin.

Grafikler ve animasyonlar, genelde gotik bir havaya sahip atmosferi oldukça iyi
bir şekilde yansıtmakta. Gerek çevre dizaynı gerek karakterlerde fazla rahatsız
edici bir terslik yok. Karakterlerin konuşması ve konuşurken yaptıkları
hareketler oldukça güzel. Yalnız, kanları emilen karakterlerin ses var görüntü
yok olayını gösteriyor olması bir eksi sayılabilir. Yani düşmanımızın kanını
emdiğimizde çıkardığı “Aaağağağa ağğğğ aa aa” seslere rağmen yüzündeki donuk
ifade, pek hoş durmamış… En azından ağzını açıp kapatsaydı, daha hoş olurdu
bence. Bazı nesnelerle etkileşim içine girebilmekteyiz. Örneğin bazı tabloları,
mezar taşlarını, sandalyeleri, masaları kırabilmekteyiz. Ayrıca çatlakların
olduğu duvarları (Bunlar kendini belli ediyor) kırarak kendinize yeni bir yol
oluşturmaktasınız. Ama bu etkileşim bazen göze batmakta! Sanki geçiştirilmiş
gibi…Ses olayına gelince karakterlerin seslendirilmesinde oldukça iyi iş
çıkarmışlar. Ayrıca mekanların durumuna göre değişen sesler ve yankılanma durumu
çok başarılı olmuş. Özellikle düşmanları uçurumdan fırlatmak oldukça zevkli;
çünkü duyduklarınız sonucu karakterlerin gerçekten düştüğü izlenimi oluşuyor
üzerinizde. Sessel açıdan mekan değişikliği hemen fark ediliyor. Müzikler ise
Kain ile Raz’ a göre farklılık göstermekte; genelde tekrardan meydana gelmesine
rağmen insanı rahatsız etmiyor. Dövüş sahnelerinde müzik hareketlenirken, sakin
olan durumlarda hafif ezgiler duymaktasınız. Müziklerin hoşuma gittiğini
söylüyorum; ancak Kain ile oynadığımız yerde bir elektro gitar sesinin
eksikliğini hissetmiyor değilim. Bu karakteri görünce aklıma metal müzikler
geliyor. Oyun içinde bu tarz parçalarla karşılaşmıyoruz o ayrı. Belki salı
geceleri radyoda bizimle olan Rock Park’ taki arkadaşlar bizim için güzel bir
parça çalarda, keyfimiz yerine gelir.

Oyunun konusundan ayrıntılı bir şekilde bahsetmedim; çünkü konuya bir girersem
çıkmam zor olur. Zaten oyunu oynadığınızda her şeyi kendi gözünüzle
göreceksiniz. Hayır işiteceksiniz. Yok… Yani gözlerinizle görüp kulaklarınızla
işiteceksiniz ve ağzınızla, aa demek böyleymiş, diyeceksiniz. Tabii olanları
anlamak için biraz İngilizce şart. Eğer tek kelime bile anlamam diyorsanız
(Aslında anlasanız bile boş verin, bunu deneyin) kendi senaryonuzu kendiniz
oluşturun. İnanın çok zevkli bir olay. Durumu korkusal öğelere ya da tam bir
komediye çevirebilmektesiniz. Aslında yazacak çok şey var daha, ama ben bu
yazıyı daha fazla uzatırsam bu oyundan uzak kalmış olacaksınız. Bence en kötü
ihtimalle bir yerden bulup biraz oynayın. Kendinize ve sevdiklerinize iyi bakın,
hoşçakalın.

Legacy of Kain: Defiance ipucu

Kontroller-Kain

<>: Yön tuşlarımız. Demir parmaklıklardan geçmek için
ilerlemeniz yeterli, Kain dumana dönüşerek bu parmaklıklardan rahatlıkla
geçebilmekte.

<> Lift Attack: Düşmanınızı bir kılıç darbesiyle yukarıya
fırlatırsınız (kombolar açılıncaysa top gibi sektirebilirsiniz ehehe). Aynı tuşu
kullanarak sizde zıplayabilir ve zıpladıktan sonra U’ ya tekrar basarak yere
hızlı bir kılıç darbesi indirebilirsiniz. İsterseniz action tuşunu kullanarak
standart üçlü vuruşunuzu yapabilir ya da telekinesis özelliğinizi kullanarak
düşmanı uzağa atabilirsiniz, hatta isterseniz havada yapılan kombolardan
birisini (aktif hale getirmişseniz) yapabilirsiniz. Unutmadan belirteyim, ayrıca
düşmanlarınız son anlarını yaşarken, soul sucku kullanarak kanlarını emip
sağlığınızı doldurmak yerine bu tuşu kullanarak ekrandaki kılıç şeklindeki barı
doldurabilirsiniz. Bu barın ne işe yaradığını ve nasıl doldurulacağını inceleme
yazımda anlatmıştım.<> Soul Suck: Etraftaki kan çanaklarından ya da ölmek üzere olan
düşmanlarınızdan kanı emerek sağlığınızı yükseltmenizi sağlar. Eğer fazla
uzaktaysanız işe yaramaz! Ayrıca kan emme işlemini gerçekleştirirken hareket
etmezseniz ve tuşa basılı tutarsanız, boşalmış olan sağlık barınızı biraz daha
fazla doldurursunuz. Aradaki mesafenin az olmasına dikkat edin!

<> TK Aim: Telekinetik özelliğini elle kontrol edersiniz. Bazı butonlara
basmada ve meşaleleri yakmada ya da söndürmede kullanabilirsiniz. Eğer
isterseniz çatlak duvarları bu özellikle bir seferde kırarsınız.

<> Action: Oyunun temelini bu tuş oluşturuyor desem yeridir. Düşmanları kılıçtan geçirme, objeleri alma ve yerleştirme, kapıları açma (Kain’ deki kodum mu oturttururum felsefesi burada daha bir belirgin olmakta, kapılara öyle bir tekme savuruyor ki…) gibi özellikleri bununla gerçekleştiriyoruz.

<> Jump: Zıp zıp zıplamamızı sağlayan bu tuş ise ayrı bir alem. Havadayken bu tuşa basılı tutarsanız yere yavaş bir şekilde inersiniz; ayrıca yön tuşlarını da kullanarak uzaktaki bölgelere daha rahat atlarsınız. Eğer savaş modundaysanız, bu hareketi duman olup düşmanların arasından sıyrılmak için de kullanabilirsiniz.

<> Telekinesis: Telekinetik özelliğin otomatik viteslisi… aman otomatik hali. Eğer uzun süre basılı tutarsanız hedefteki düşmanı etkisiz hale getirip istediğiniz yere yönlendirerek fırlatabilirsiniz. Düşmanları duruma göre mızraklara geçirebilir, uçurum gibi yerlerden atabilir ya da ateşin üzerine düşürerek yanmalarını sağlayabilirsiniz. Hatta diğer düşmanların üzerine fırlatarak onları bir süre sersemletebilirsiniz.

<<:>> Autoface: Kılıcınızı yerinden çıkarmanızı ve yerine koymanızı sağlar.

<> Look Around: Etrafı birinci bakış açısından görürsünüz.

<> Pause: Bunu da yazarsam beni taşlarlar… Aynı işlevi ESC’ de yapmakta. Buradan optionsa girebilir, save yapabilir ya da oyundan çıkabilirsiniz.

<> Status Menu: İnceleme yazısında daha ayrıntılı bahsettiğim için burada tekrar ayrıntıya girmeyeceğim.

<> Sneak: Sinsice yürüme.

<> : Kılıcınıza topladığınız elementler arasında geçiş yapmanızı sağlar.

Kontroller-Raziel

<>: Raz’ da da yön tuşlarımız. Raziel de parmaklıklar arasından aynı şekilde geçebilmekte; ancak bunun için spectral de olmalı.

<> Lift Attack: Kain ile aynı.

<> Soul Suck: Kain gibi, etraftaki çanaklardan ya da düşmanlarınızdan aldığınız ruhlar ile enerjinizi doldurursunuz.<> TK Aim: Telekinetik özelliğini elle kontrol edersiniz. Bazı butonlara basmada ve duvarları bir seferde yıkmakta kullanırsınız.

<> Action: Kain ile aynı, ancak tarz olarak farklılık göstermekte. (Raz kapılardan daha temkinli geçmekte)

<> Jump: Havadayken bu tuşa basılı tutarsanız Kain’ in gibi yere yavaşça inmek yerine havada bir süre süzülürsünüz. Uzun atlama Raz’ da oldukça fazla. Ayrıca bu uzun atlamalar, bazı bulmacalara neden olmakta. Bu bulmacayı çözmek ise sadece material ve spectral arasında geçiş yapmanızla bağlantılı. Çünkü spectralde etrafın yapısı değişim göstermekte; her yer bulanıklaşmakta ve bazı stunlar dikit halini almakta vb.

<> Telekinesis: Kain’ in aksine Raziel bu özelliği ile sadece düşmanlarını itekleyebilmekte. Açılan son kombo ile bu özellik sayesinde düşman (eğer yakalamışsanız) tuşu bıraksanızda havada asılı kalmakta.

<<:>> Autoface, <> Look Around, <> Pause, <> Status Menu, <> Sneak : Kain ile aynı…

<> Spectral ve material arasında geçiş yapmanızı sağlar.

<> Kılıcınıza topladığınız elementler arasında geçiş yapmanızı sağlar.

Bu tuşlar, oyundaki varsayılan tuşlara göre yazıldı. Eğer isterseniz, options seçeneğinden kendini zevkinize göre ayarlamalar yapabilirsiniz.

Reavers

Sahip olduğunuz Soul Reaver için çeşitli elementler toplamaktasınız. Oyun içindeki kılıç barını doldurursanız eğer, kılıcınız maksimum güce ulaşır ve standart üçlü vuruşu (!)gerçekleştirirken farklı güç gösterisi yapar. Ayrıca “Action” tuşuna basılı tutarak kılıca güç topladıktan sonra süper olayını gerçekleştirebilmektesiniz.

Kain ( Kain sadece 5 farklı element topluyor. Bazı semboller sadece kapıları açmanızı sağlarken, bazıları size yeni özellikler kazandırmakta.)

1- Balance Emblem: Bunu aldıktan sonra, kılıç barını doldurabilmektesiniz.

2- Flame: İşte favorim!!! Bu sembolü aldıktan sonra, meşaleleri TK Aim ile yakabilir ya da söndürebilirsiniz. Bunu kullandığınızda Kain kılıcını yere saplamakta… Yakın çevresinde oluşan kırmızı toz bulutunun etkisiyle düşmanlarınız size değil, birbirlerine saldırırlar. Yakındaki bir çanaktan karnınızı doyururken onları izlemek çok zevkli oluyor. Ama düşmanların etki alanı içinde olmasına dikkat edin. Ateş atan heykellerde bu iş yaramıştı, ama kanatlı diğer heykellerde bazen işe yaramayabiliyor.3- Dimension: Max güç: Vuruşlarınız yakında bulunan düşmanları da etkiler. Süper: Çat orada çat burada, bir de baktım her adama vuruyor… Hızlı bir şekilde herkesi kılıçtan geçirirsiniz.

4- Lightning: Max güç: Üçlü vuruşu tamamlayabilirseniz, etrafınızdaki diğer şahsiyetlere bir çeşit yıldırım yollarsınız. Süper: Kain’ in güç bende artık, havasında yaptığı bu süper daha çok gölge düşmanları aynı anda yok etmenizi sağlar.

5- Time: Dokuzuncu bölümde zamanda yolculuk yapmanızı sağlar. Süper: Zamanı yavaşlatır, ama siz etkilenmezsiniz.

Raziel

( Toplam 9 farklı element topluyor. Zaten dokuzuncu sembol haricinde bütün elementler zıtlıklardan meydana gelmiş durumda ; karanlık-aydınlık, ateş-su, hava-toprak gibi. Bazı kapıları bu özelliklerle açabilmektesiniz ve bulmacaları çözmede bunları kullanacaksınız. Bu kapıları açmak için kilitli kapının üzerindeki sembolü kılıcınızda aktif hale getirdikten sonra aksiyon tuşunu kullanacaksınız. )

1- The Spectral Reaver: Material’dayken 5′ e basılı tutarak action tuşunda güç toplarsanız, istediğiniz zaman spectrala geçiş yaparsınız. Spectraldeyken demir parmaklıklardan geçebilirsiniz; ancak etraftaki nesnelerle etkileşime giremezsiniz vestatus menudeki kılıç barını dolduramazsınız. (Ayrıca erişilmesi güç yerlere ulaşmak için ölüler dünyasına geçişyapmalısınız, o zaman mekânlarda değişimler olmakta.)

2- The Material Reaver: Yukarıdaki işlemi spectralde yaparsanız, materiale geçiş yaparsınız; ancak bunun için belli noktaları (kurukafanın olduğu pembe enerji noktaları…) kullanmanız gerekir.

3- The Dark Reaver: Oyun içinde bulmaca niyetine koyulmuş beyaz parlak küreleri karartmanızı sağlar. Max güç: Bazen (!) düşmanların üzerine siyah top yollamakta… Süper: Bunu yaptığınızda ise görünmez olursunuz (ki bu oyuna çok güzel aktarılmış, bunu kullandığınızda gölgenize bir bakın bakalım, nereye gitmiş). Oyun içinde kuş başına sahip koruyucular, sizi görünce kapıları kapatmakta; o yüzden eğer süper gücünüz dolu değilse, görünmez olmanız gereken yerlerde mevcut olan kırmızı taşa vurarak kılıç barını şarj edip süperi doldurabilirsiniz.

4- The Light Reaver: Oyun içinde bulmaca niyetine koyulmuş siyah küreleri aydınlatmanızı sağlar. Max güç: Vurduğunuz düşmanın gözlerini çok kısa bir süre kamaştırır. Süper: Bütün düşmanların gözlerini bir süreliğine kör eder. Ayrıca gölge düşmanların hepsini bir seferde yok eder.

5- The Fire Reaver: Meşaleleri yakmanızı sağlar. Max güç: Vurduğunuz düşmanlarınızın yanmasını sağlar, ama size saldırmaya devam ederler. Süper: Etrafınızdaki bütün düşmanların paçasını tutuşturursunuz ve yandım anam yandım, diye bağıra çağıra koşuşturmalarına neden olusunuz; ayrıca bazı yerlerde bütün meşaleleri aynı anda yakmanızı sağlar.

6- The Air Reaver: Üzerinde bu elementin sembolü olan yerdeki yapıda kullanırsanız, yükseğe atlamanızı sağlar. Max güç: Düşmanlara hava atarsınız. Süper: Etrafınızda büyük bir hava akımı oluşturursunuz ve düşmanları savurursunuz.7- The Water Reaver: Meşaleleri söndürmenizi sağlar ve yapay şelale vb. yerden akan suyu dondurarak bazı yerlere tırmanma yolu yapar. Max güç: Kılıcınızla geçirdiğiniz düşmanlarınızı çok kısa bir süre dondurursunuz. Süper: Etrafınızdaki bütün düşmanları karizmatik hareketinizle korkudan dondurursunuz.

8- The Earth Reaver: Üstünde bu elementin sembolü olan yerdeki yapı üzerinde kullanırsanız, yüksek ya da arasındaki mesafe fazla olan yerlere ulaşmanızı sağlayacak basamaklar oluşur. Ayrıca bu sembolü aktif hale getirdikten sonra suya girerseniz, oluşan çekim gücüyle suyun altında yürüyebilir ve nesneleri hareket ettirebilirsiniz. Max güç: Bir düşmanı pataklarken araya üçüncü kişi şeklinde dalanları da yerde oluşan toz bulutuyla pataklarsınız. Süper: Milleti etrafa fırlatmanın bir diğer şekli…

9- The Spirit Reaver: Bu en son sahip olduğumuz güç. Önceden kombolar yapıp süper çektiğimiz mahlûkatları bunun sayesinde bir seferde gebertmekteyiz. Ağzınızın suyu aktı değil mi? Ama son güç olmasının yanında, Raziel’i yönettiğimiz son bölümün sonlarında son kez kullanabilmekteyiz.

Oyun boyunca genelde kullanmanız gereken taktiği de yazayım. Yemek buldun ye, dayak buldun kaç… Şimdi biraz da bölümlerden bahsedeceğim. Ancak tam bir tam çözüm beklemeyin, sadece Raziel’ in boy gösterdiği sekizinci bölümde biraz ayrıntıya gireceğim ve bazı sürprizleri yazmayacağım… Onun dışında diğer bölümlerdeki bazı Boss’lar için bir iki taktik verip (Bazı bölümlerdeki heykeller Boss görevi görüp canlanmakta, bunlarla tek tek uğraşmak yerine -sayıları birden fazlaysa- aralarına geçin ve tam vuracakları zaman aralarından sıyrılın, birbirlerini yok etsinler), bir iki şeyden bahsedeceğim. Zaten ilk başlarda oyun içindeki kısa demo’lar sayesinde nereye gideceğiniz size gösterilmekte ve alışmanız açısından, yeni karşılaştığınız bir durumda (Küreleri karartmak gibi) ne yapacağınız ekranda yazmakta…

Bölüm 1-The Sarafan Stronghold (Kain): (Kain, Moebius ile muhabbet etmek için Sarafan Kalesi’ne uğramıştır.) Balance Emblem’ a burada sahip olmaktasınız. Kain ile oynadığınız bölümlerde sudan uzak durmayı da bu bölümde öğrenmektesiniz. Burada kontrollere alışıyorsunuz ki zaten bir pratik bölümü bulunmakta. Eğer bu pratik bölümünde sizden istenilenlerin hepsini düzgünce yerine getirirseniz (Sadece istenilen hareketleri kum torbalarına uygulayacaksınız), oyun içinde topladığınız (Mecbur olmayan, ama almanız karşılığında sağlık ya da telekinetik barınızın büyümesini sağlayan) objelerden birisini açığa çıkartmaktasınız. Bölümün sonunda nihayet Moebius ile ufak bir sohbet yapmaktasınız. Bu sohbet demo’sundan sonra Raziel’ i kontrol ettiğimiz diğer bölüme geçmekteyiz.

Bölüm 2-The Underworld (Raziel): (Oyunda sohbet gövdeyi götürüyor arkadaşlar. Burada Raziel ile Elder God’ un muhabbetine tanık olmaktayız. Bakalım anlaşabilecekler mi?)

Elder ile konuştuktan sonra bulunduğunuz yerden merdivenleri kullanarak inin ve soldan giderek, tırmanma, atlama, süzülme olaylarını gerçekleştirin. Bu arada etrafa bakmayı unutmayın! Gizli objelerimiz bol nasılsa… Kısa geçiş demo’sundan sonra geldiğiniz yerde Elder sizden bütün ruhları emmenizi istiyor.Yine kısa bir geçiş… Bu sefer bütün tipi kaymışları (Sluagh) pataklayıp yutmanız ya da yutturmanız isteniyor. Yine kısa bir geçiş… Amacınız en tepeye ulaşmak! Tabii ölüler diyarındaki suya (Kain’ in aksine Raz oldukça iyi bir yüzücü, ama bu parıltılı su bildiğiniz sulara benzemiyor…) düşmemeniz sağlığınız açısından iyi olur. Giderken biraz dikkatli olun, Elder God yolunuzu yıkmakta! Gerisini halledersiniz siz.

Bölüm 3-The Sarafan Stronghold (Kain): Flame’ yi burada almaktasınız. (Bölümün sonunda Moebius randevusu olduğunu söyleyerek aramızdan ayrılmakta, Kain’de The Pillars’ a uçmakta…)

Bölüm 4-The Cemetery (Raziel): Burada gerçek dünyaya geçiş yapıyorsunuz sonunda ve etrafa şaşı bakmaktan kurtuluyorsunuz. Kılıcınıza elementleri yüklemek için Vampire Citadel denen yerlere gitmeniz gerekmekte (Teleport yoluyla). Kılıcınıza yüklediğiniz her element sonrasında teleport kapısı kapanmakta ve açmak için bazı işlevleri yerine getirmeniz gerekmekte (Beyaz küreleri karartmak gibi). The Dark Reaver’ ı ve The Light Reaver’ ı bu bölümde almaktasınız.

Bölüm5-The Pillars (Kain): Dimension bu bölümde envanter listemize eklenmekte.

Bölüm 6-The Pillars (Raziel): İlk bosslarınızla bu bölümde spectral modunda karşılaşacaksınız. The Fire Reaver ve The Air Reaver’ e burada bileğinizin gücüyle sahip olacaksınız. Ama öncesinde gardiyanlarla yani bosslarımızla uğraşacaksınız.

Bölüm 7-The Vampire Citadel (Kain): Lightning’ i burada almaktasınız. Bu amblemi alabilmek için, Lightning’ in bulunduğu yerin sağında ve solunda bulunan meşaleleri yakın, böylelikle sular boşalıcak. Daha sonra ortada bulunan butona basın…

Bölüm 8-Vorador’ s Mansion (Raziel): Konağımıza kapıdan girmeye çalışın bakalım noluyor. Araya giren demo’dan sonra taş kafaları haklayın ve demo’dan sonra giriş kapısının orada çökmüş olan duvarı kullanarak yukarı çıkın. Camı kırın ve Spectrale geçiş yapıp içeri girin (Biliyorsunuz, Raziel parmaklıklardan geçebilmek için boyut değiştirmeli). Aşağı atlayın ve karşınızda duran heykeli unutmayın (Vorador’ un konağını ikinci kez ziyaret ettiğinizde, bu heykeli yıkarak gizli objelerden birisini alabilirsiniz). Sağ ve sol taraftaki koridorlar aynı yere gidiyor, kafanıza göre takılın. Koridoru takip edin ve geniş salona geldikten sonra Material’e geçiş yapın, artık görmeye alıştığımız oynak Revenant’larla istediğinizi yapın. Hepsini hakladıktan sonra büyülü duvarlar kalktı. İki tarafta bulunan kapıda aynı yere gitmekte. Tercih sizin. Yine koridorun sonuna gelin ve heykellerin (Merak etmeyin, canlanmayacaklar… En azından şimdilik) bulunduğu yerdeki kapıyı açmak için önce kapının üzerindeki sarı butona basın ve sonrada ortaya çıkan meşaleleri yakın. Açılan kapıdan girin ve demo’yu izleyin.

Air’ i aktif hale getirin ve havuzu geçtikten sonra gelen, yerdeki yapıyı kullanarak (iki tane var, ama sonuçta aynı yere çıkıyorlar…) yukarı çıkın. Kapılardan birine girmeden önce ilerleyin ve demoyu izleyin.Duvardaki resimlere ve bunların karşısındaki bölmelere bakın. Daha sonra alacağınız mızrakları bu bölmelere geçireceksiniz ve geçirdiğiniz mızraklı bölmenin karşısında duran duvardaki resimde çatlaklar meydana gelecek. 8. bölümün içinde buradaki duvarlardan (Yani aynı resmi taşıyan duvarlar) birer tane daha var (Üzerinde resim olan bu duvarlarla karşılaştığında yerini bir yere not edin, çünkü daha sonra lazım olacak). Mızrağı geçirdikten sonra bölüm içindeki diğer duvarda kırılır hale gelmekte. (Toplam üç tane olan bu yerler, kestirme veya farklı bir odaya yol açmakta.) Önce Air sembolünün olduğu kapıdan girin. yolu takip edin ve sonunda vardığınız odada suya atlayıp ölüler dünyasına (Spectral) geçin. Demir parmaklıklardan geçin ve (burada çatlak bir duvar var, ama bunu Spectral’deyken kıramamaktayız) ilerideki duvara tırmanıp yukarı çıkın. Kuru kafalı enerji noktası sol tarafta… Gerçek dünyaya dönün ve en sağdaki kapıdan çıkın (burada bir kapı daha var, ama onu açmak için bulmaca şeklinde hazırlanmış iki objeyi bulmanız gerekmekte). Yol boyu ilerleyin ve platformlardan atlayıp tırmanarak en yukarıya çıkın. Camı kırın ve spectrale geçiş yapıp parmaklıklardan geçin. İlerideki enerji noktasından Material’e geçiş yapın.

Girişteki bahçedeyiz. Buradaki dikitleri kullanarak karşıya geçeceğiz. Geldiğimiz pencereye yakın olan dikitin üzerine atlayın ve Spectral’e geçiş yapın. Daha sonra diğer dikitleri kullanıp karşıya geçin. Konağa girişi olan tek kapıyı kullanın ve merdivenlerden aşağıya inin. İlerleyin ve yaşam kaynağını kullanarak Material’e geçiş yapın. Daha sonra kapıdan geçin ve ilk mızrağımızı alacağımız mekâna gelmenin heyecanıyla sevinin. Burada kanatlı bir erkek heykeli bulunmakta. Mızrak bu heykelin elinde ama açığa çıkarmak için odada bulunan 6 kürenin imajını değiştirmeniz gerekmekte. Bu arada fark etmişseniz, süper barımızı doldurmamızı sağlayan kırmızı taşlar da burada. Kuş bakışlı koruyucularımız bize biraz zorluk çıkartacak, o yüzden hem küreleri karartmak için hem de görünmez olmak için Dark sembolünü aktif hale getirin ve her zaman süperiniz dolu olsun. Küreler:

1- Girdiğimiz kapının sağındaki merdivenlerden çıkın ve dikite tırmanın. Birkaç p

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu