Online oyunları takip edenler Everquest’i çoktan duymuştur, aslında
takip etmeyenlerin de büyük çoğunluğunun duyduğuna eminim. Online RPG’ye ayrı
bir soluk getirmişti EverQuest. Gerek grafikleriyle gerekse oynanışı ile büyük
bir başarı yakalamıştı. “Single Player” versiyonu ne zaman çıkacak diye
düşünürken Sony Online Entertainment, geçtiğimiz Haziran’da, Lords Of
Everquest’in 2003’ün sonlarına doğru çıkacağı haberiyle gelmişti. Gerek
hayranları gerekse meraklıları tarafından beklenen oyun sözünde durmasıyla
piyasaya sürüldü. Lords Of Everquest şu sıralar salgın gibi yayılan RPG, RTS
karışımı bir oyun. Yani Warcraft gibi. Aslında Warcraft’a bir çok bakımdan
benziyor. Hatta bazı durumlarda o kadar benziyor ki insan düşünmeden edemiyor.
Neyse, hikaye Everquest’in dünyası olan Norrath’ta geçiyor, artık büyük savaşlar
başlamış ve zaten ekonomik yönden çökük olan Norrath savaşlarla iyice yaşanmaz
hale gelmiştir, sizde bu durumda kendinize bir taraf seçerek olayın içine
giriyorsunuz. Aslında hikaye çok uzun ama şimdi bütün hikayeyi anlatarak oyunun
tadını kaçırmaya gerek yok.
Oyunda seçebileceğiniz Shadow Realm, Down Brodherhood, Elddar Alince olmak üzere
3 ayrı Camping var, iyi kötü ve çirkin :). Her görevde seçebileceğiniz 5
kahraman bulunuyor, hepsinin kendine göre özellikleri var. Kullandıkları silahın
hasar tipinden zırhlarının yapısına kadar hepsi farklı. Bir de çok güzel bir
olay yapmışlar, oda kahramanlara göre zorluk derecesinin artması yada azalması.
Yani mesela 1. kahramanı seçerseniz zorda oynuyorsunuz 3. kahramanda kolaydaki
gibi.. Güzel olmuş aslında ama kolaydaki kahraman ile zorda oynamak isterseniz
yada tam tersini, biraz sorun olabiliyor. Kahramanlar üzerinde pek bir oynama
yapamıyorsunuz sadece ismini değiştirebiliyorsunuz gerisi zaten ayarlanmış.
Baştada söylediğim gibi oyun RPG RTS karşımı, ama Rpg’si diğer bu tür oyunlara
göre daha baskın, sadece kahramanı değil diğer karakterleride
geliştirebiliyorsunuz. Mesela yerde bulduğunuz bir parçayı normal savaşçı da
alabiliyor tabi bu şekilde parçayı alan karakterin özellikleri artıyor. Ayrıca
sıradan savaşçılar da level atlıyarak güçleniyor ve her oyunun sonunda aldığınız
puanlarla diğer görevdeki level atlamış karakterleri yeni görevinizde yanınıza
alabiliyorsunuz. Olay bununlada kalmıyor 17. Level’i geçen savaşçılarınızı
Knight’da yapabiliyorsunuz, bu sayede sıradan bir savaşçı da beş altı görevden
sonra kahraman olabiliyor. Tabi bu onun beş altı görev boyunca canlı kalmasına
bağlı. Çok güzel düşünülmüş. Ayrıca her karakterin silahının verdiği hasar
çeşitleri de farklı. Slashing, Crushing, Elemantel, Piercing, Poison olarak beşe
ayrılıyor. Zırhlarda aynı şekilde, her hasara göre zırhın dayanma gücü var.
Mesela eğer sizin zırhınız %95 Poison %40 Elemantel korumalı ise poisonla vuran
bir karakter size daha az hasar verirken, Elemantel ile vuran daha fazla hasar
verebilir. Zırhlarınız nelere karşı korumalı olduğunu kahramanınızı seçerken
seçiyorsunuz. Ama level atladıkça zırhlarınızda güçleniyor. Bir de zırhları
güçlendirmek için çeşitli büyülü eşyalarda kullanabilirsiniz, bunlarda genelde
haritanın çeşitli yerlerinde bulunan kasalardan çıkıyor. Bazende başka bir
kahramanı öldürdüğünüzde çıkabiliyor.
Haritalarda yüzlerce nesne var. Büyüler, silahlar ve büyülü silahlar :). Oyun
kahramanlar üzerine kurulu, bu nedenle her kahramana ayrı büyüler vermişler. Her
campaingte dört tane kahraman ve toplam üç tane campaing olduğunu düşünürsek
sadece kahramanların atmış tane büyüsü var. Ayrıca oyun içindeki diğer
karakterlerin de bir o kadar büyüsü var. Bunun yanından haritadan
topladıklarınızla bu rakam epey artıyor, saymadım ama saysak ortalama ikiyüz
tane falan vardır. Söylediğim gibi oyun kahramanlar ve karakter geliştirme
üzerine kurulu o nedenle pek kalabalık ordu yönetmiyorsunuz. Genelde küçük ama
etkili ordularla haraket ediyorsunuz.Tabi bu durumda binaların gerekliliğini
azaltıyor. Genelde yüksek Level’e sahip karakterleri sağlam savaşlara
sokuyorsunuz, diğer yeni ürettiğiniz savaşçılarıda öylesine ortalığa
salıyorsunuz. Üretim sadece madenden oluyor, ticarete falan pek öyle önem
vermemişler bir maden bin ingot veriyor. Ve ortalama bir karakterin 150 Gp’ye
üretildiğini düşünürseniz maden tükenene kadar çok küçük bir ordu kurmuş
oluyorsunuz. Ama söylediğim gibi önemli olan kalabalık ordu değil, güçlü ve iyi
yönetilen ordu. Bu nedenle burada devreye siz giriyorsunuz. Oyunun online
kısmıda çok çeşitli “Lan” dan ya da Online olarak oynayabiliyorsunuz. Buradaki
en güzel olaysa kurduğunuz sağlam ordu ile sağlam savaşlara katılabilmek. Bunu
hem Online hem de Lan’dan yapabilmeniz. Ben hiç denemedim ama oyunun resmi
sitesinde öyle yazıyordu yalan söylemezler herhalde. Oynanabilirlik epey iyi.
Kamera ayarları, zoom olayı falan epey iyi düzenlenmiş, karakterleri yönetmek
oldukça kolay, kalabalık savaşlarda da karışma pek söz konusu olmuyor, gayet
rahat. Zorluk seviyeleride orantılı ne çok kolay, ne çok zor. Ama yüklemeler
biraz yavaş. Özellikle yeni bölümlere girişlerle yüklemeler epey yavaş.
Grafikler güzel, karakterler çok detaylı değil ama temiz. Bazı bölümleri çok
karanlık yapmışlar sadece oralarda bazı sorunlar çıkıyor. Ama genelde sorunsuz.
Bir de deminde bahsetmiştim biraz kasılma yapıyor detayları sona getirip 1024 X
768 32Bit ile oynarsanız sağlam bir sisteme ihtiyacınız var demektir. Ayarlarda
grafik detayları tek pencere altında yani onları gölgeler, karakter, harita gibi
başlıklar altında düşüremediğiniz için grafik kalitesi genel olarak düşüyor yada
artıyor. Müzikler ve sesler oldukça kaliteli. Ama müziklerin atmosfere göre
değişme olayını yapmamışlar aslında insanın ihtiyacı oluyor. Büyük savaşlarda
klasik müzik pek gitmiyor yada bina yaparken savaş müziği. Tabi bu müzikler
kalitesiz demek değil oldukça iyiler ama yerler çok iyi ayarlanmamış. Buna
rağmen seseler oldukça yerinde. Oyun genel olarak çok tatmin edici. Bu tip
oyunları sevin yada sevmeyin oynamanız lazım derim. Oyunun tatmin edici
yanlarından bir tanesi de hikaye. O kadar değinemedim çünkü çok derin. Oynadıkça
hoşunuza gidecek. Bölümleri geçtikçe daha bir kapılacaksınız. EverQuest
hayranları oyunu çoktan aldı bile.