İlk oyunda Lost Heaven sokaklarını birbirine katıyorduk fakat bu sefer Empire
Bay şehrine gidiyoruz. Zaman biraz daha ilerlemiş, 40’lı ve 50’li yıllardayız.
Vito Scaletta adında, Sicilyalı bir göçmen ailesinin oğlunu kontrol edeceğiz.
İlerledikçe Vito bir suç ailesine katılıyor. Bizim de hikâyemiz Vito’nun İkinci
Dünya Savaşı’ndan eve döndüğü zamanda başlıyor. Hapis cezasından kurtulmak için
Amerikan ordusuna katılan Vito, geri dönüp eski arkadaşı Joe Barbaro’yla tekrar
birleşir ve suç dolu bir hayata geri döner.
Kaldığımız yerden
Mafia 2, ilk oyundaki aksiyondan hiçbir şey kaybetmemiş gibi gözüküyor. Hatta
daha da üst düzey bir oynanış bizi bekliyor. Yapımcılar oyundaki sinematik
anlatım ve aksiyon bazlı oynanışa önem verirken, oyunda serbestliğe önem veren
bir sistem üzerinde de çalışıyorlar. Örneğin ilk başta istediğiniz kıyafeti
seçebilmeniz, küçük bir ayrıntı gibi görünse de oyunun serbestliğini gösteriyor.
Bazı durumlarda karakterinizin seçimlerine etki edebilmeniz de mümkün olacak.
Ayrıca bu verdiğiniz kararlar, hikâyenin nasıl sonlanacağını da belirleyecek.
İlk oyunun yazar ve yönetmeni Daniel Vávra, ilk ürünün gangster filmlerine bir
saygı duruşu olduğunu, ancak yeni oyunun daha gerçek ve karanlık bir dünya
olacağını belirtiyor. Mafia 2’de tam tamına 50 adet araç bulunacak. İlk oyundaki
birçok silah geri dönecek. Thompson M1928, Colt 1911 ve pompalı tüfek bunlardan
birkaçı. Ayrıca İkinci Dünya Savaşı dönemindeki MP40, M3 Grease Gun ve MG42
silahları da elimizde bulunacak. Müzikler ve şarkılar, o dönemden özel seçilmiş
melodiler olacak.
Dövüş kontrolleri de basit ve birçok seçeneğe izin verecek. Düşük ve yüksek
kuvvetli atak modlarınızla birlikte bir de korunmaya yönelik modlar bulunacak.
Dövüş hareketleri, Hollywood gerçekliğinde sokak mücadelelerini yansıtacak.
Ayrıca oyunda jeneratörlerin, duvarların, büyük kutuların arkalarına siper alıp
ateş edebileceğiz. 2K Czech stüdyosu, oyundaki ara görüntülerin ise oyun
motoruyla yapıldığını belirtiyor. Bu ara görüntülerin 2 saat uzunluğunda
olacağını da sözlerine ekliyorlar. Yapımcı ekip, Mafia 2’ye her sahnenin farklı
havasını yansıtabilmek için dinamik bir gün döngüsü eklememiş. Bu bence bir grup
oyuncuyu hayal kırıklığına uğratabilir, ancak bazı sahnelerin doğru hava ve
saatte daha etkili gözükeceği kesin. Grafikler de ilk oyuna göre çok gelişmiş
durumda. Kaplamalar ve animasyonlar gerçeğe çok yakın ve doyurucu bir görsel
şölen sunuyor.
Deforme dünya
Mafia 2’nin en güzel özelliklerinden biri de dinamik çevre yapısı. Örneğin
dikkat çekmek istemiyorsanız, bir arabayı çalmak için uzun sürse de kilidini
zorlayabilir, bir an önce gitmek istiyorsanız camını kırıp içine girebilirsiniz.
Tabi ki camını kırmak daha çok dikkat çekeceğinden bu da oynanışa büyük etkide
bulunacaktır. Bir diğer özellik ise, Mafia 2’deki içyapıların yok edilebilir
durumda olması. Bir evi darmadağın edebilir, bir arabaya molotof kokteyli atıp
patlatabilir, yangının da gaz tankına sıçrayıp patlamasına ve her şeyin etrafa
saçılmasına yol açabilirsiniz. Artık polisten kaçmak da strateji gerektirecek.
Örneğin çok az bulunan bir arabayla suç işlemişseniz, polisin sizi bulması daha
kolay olacak.
Oyunda belli bir hikâye kurgusu ve bunun dışında daha önceden planlanmış
rastgele olaylar da olacak. Yani tamamen sizin seçenekleriniz doğrultusunda
gelişen bir dünyanın içinde yer alacaksınız. Mafia 2, kesinlikle ilk oyunun
çıtasını çok daha yukarı taşıyacağa benziyor. Gerek hikâye, gerek oynanış,
gerekse grafiksel açıdan bir başyapıtla karşı karşıya kalabiliriz. Şu an birçok
konuda hala geliştirmeler yapılan oyun, 2010’un ilk çeyreğinde oyuncularla
buluşacak.