Metal Gear Solid 2: Substance

Casusluğu konu alan macera ve aksiyon oyunlarının PC ve konsollardaki gelmiş geçmiş en başarılı temsilcisi olan Metal Gear Solid serilerinin baş tasarımcısı ve yaratıcısı olan Hideo Kojima, MGS 2: Sons of Liberty’nin Kore, Avrupa ve Japonya versiyonlarını tamamladıktan hemen sonra MGS 2: Substance’ın yapımına başladı. Substance isminin kaynağı proje başkanı Hideo Kojima’nın 70’li yılların sonunda popüler olan İngiliz müzik grubu Joy Division’ın bir albümüne dayansa da oyuna Substance ismi verilmesinin esas sebebi olarak MGS 2:Substance’ın aslında Metal Gear Solid 2’nin baştan beri hep olması gerektiği oyun olması gösteriliyor. 

Substance’ın PC kullanıcıları açısından en çok dikkat çeken özelliği PC platformuna taşınan tek Metal Gear Solid 2 oyunu olması. İlk nesil Metal Gear Solid oyunlarından ikincisi olan MGS: Integral’ın, bu serinin PC piyasasına sunulmuş tek temsilcisi olması gibi Substance da MGS 2 serisinin PC’lerdeki yegane temsilcisi olacak. Metal Gear Solid 2 oyunlarından birincisi, Sons of Liberty, ise PC kullanıcılarının hiçbir zaman bilgisayarlarında göremeyecekleri bir yapım olarak kalmaya mahkum. Tıpkı Integral’in sadece Metal Gear Solid olarak adlandırılan ilk oyuna getirdiği yenilikler gibi, Substance, Hideo Kojima’nın Sons of Liberty’i esas yapıyı değiştirmeden ileri bir noktaya taşımayı amaçlayan bir yenileme ve geliştirme çalışması olduğundan PC kullanıcıları, Sons of Liberty’nin eksikliğini iç çekerek hatırlamayacaklar. 

Substance ile gelen yeniliklerin en büyüğü PC kullanıcılarının da Integral’dan hatırlayacakları sanal gerçeklik görevleri. Ana hikayeden tamamen bağımsız olan bu görevler, senaryo boyunca sürekli baş vurmanız gereken saklanma, saldırı ve savunma yeteneklerinizi ne kadar iyi kullanabildiğinizi ölçmek ve bu yeteneklerinizi geliştirmek amacıyla oradalar. Metal Gear Solid 2 oyunlarının getirdiği yenilenmiş grafiklerle bezenen ortamlarda geçen bu sanal görevlerin sayısının PC versiyonunda da konsol versiyonlarıyla benzerlik göstererek yaklaşık 350 kadar olacağı söyleniyor. 

Raiden ve Snake ile oynanabilecek olan bu görevlerde ilerleyip belirli sayıda aşamayı geçtikçe Ninja gibi değişik karakterle de oynama imkanı bulunacak. Diğer kahramanların sanal görevlerde kullanamadığı kılıç da Ninja karakterinin seçilebilir duruma geçmesi ile birlikte kullanılabilir duruma gelecek. Raiden ve Snake için hafif farklılıklar gösteren sanal görevler, Ninja’nın yeteneklerine uygun olarak yine bazı ufak tefek modifikasyonlar ile yer alacaklar. Sneaking Mode (Gizli hareket modu), Weapon Mode (Silah modu), First Person View Mode ( Birinci şahıs görüş modu ) ve Variety ( Karışık ) olarak dört ana dala ayrılan sanal görevler oyunda başarılı olmanızı gerektiren her konuda sizi ayrı olarak zorlayacaklar, bunun tek istisnası ise değişik niteliklere sahip görevleri içeren Variety. Bütün sanal görevlerin ortak noktası ise hangi dalı seçerseniz seçin bir sonraki bölümde daha çok zorlanacak olmanız. 

İlk olarak Sneaking Mode’u ele alırsak bu seçenek Sneaking (Gizli hareket) ve Eliminate All (Herkesi ortadan kaldır) olarak ikiye ayrılmış olacak. Sneaking görevleri, kimseciklere yakalanmadan belirlenen bir noktaya ulaşmanızı şart koşarken Eliminate All görevleri ise ortamda bulunan tüm düşmanları haklamanızı gerektiriyor. 

Weapon Mode ise silah kullanmaktaki becerilerinizi test eden sanal görevleri kapsayacak. Bu görevleri geçebilmek için yapmanız gereken şey, size verilen silahla etrafta farklı geometrik şekilleri yok etmek. Siz hedeflerle uğraşırken verilen zamanın hızla akıyor olması bu bölümlerde sizi uğraştıracak olan engel. Yerinde durup huzurlu bir şekilde yok edilmeyi bekleyen küplerden, hareketli olan ve kolay bir şekilde imha olmayı kabul etmeyen dörtgenlerin de aralarında bulunduğu yaklaşık beş adet farklı yapı bu görevlerde bizleri bekliyor olacak. 

First Person View Mode ise karakterimizi birinci şahıs görüşüyle ne kadar iyi kontrol edebildiğimizi test edecek. Bu daldaki görevler Sneaking Mode ve Weapon Mode görevlerinin karışımından oluşacak olmasına rağmen çevremizi görmek, oyunun genelde kullandığı üçüncü şahıs görüş açısı yerine oynattığımız karakterin gözlerinden mümkün olacak. PC kullanıcılarının büyük çoğunluğunun First Person Shooter oynarken karakterlerini şahıs görüş açısından yönetmeye konsol kullanıcılarından daha alışkın nispeten dSanal görev türlerinin son grubunu oluşturan ve bu görevlerin kesinlikle en uçuk olanlarını içeren olan Variety ise oyuncuyu bazen Japon’ların ünlü sürüngeni dev Godzilla’dan kaçmaya zorlarken bazen de metrelerce uzunluktaki askerler arasında görevini tamamlamaya zorlayacak. Bu modu oynayabilmek için ise önce önce Sneaking Mode, Weapon Mode ve First Person View Mode görevlerini bitirmiş olmanız gerekecek. 

Sayıları yaklaşık 150 kadar olan alternatif görevler ise ana hikayeyi takip ettiğinizde karşınıza çıkan mekanlarda bomba imha etmek, düşmanlarınızı zarar vermeden yakalamak ya da bunun aksine önünüze çıkan herkesi acımasızca ortadan kaldırmak gibi hedefleri oyuncuların önüne koyacak. 

Snake Tales adlı 5 adet mini görev de Substance ile gelen yeniliklerden biri. Sons of Liberty’nin hikayesinden bağımsız olmalarına rağmen, olayların akışı içerisinde yer alan kişi ve mekanları kullanan, ve birbirlerine Metal Gear Solid oyunlarının tamamında gördüğümüz görsel anlatım tarzı yerine uzun yazılarla bağlanan bu görevlerde ana hikayenin başka türlü gelişmesi durumunda olabilecekler üzerine varsayımlardan hareket ediliyor. Substance’ın konsol versiyonunda güvenilir dostunuz radarın bile kullanımının yasaklandığı Snake Tales görevlerinde düşmanlarınızın yaklaştığını anlamanın tek yolu kullandığınız kontrol aracının titreşmeye başlamasıydı, PC kullanıcılarının büyük çoğunluğunda bu özelliğe sahip aygıtların bulunmadığını düşününce Konami’nin bu sorunu nasıl çözeceği merak konusu oluyor. Snake Tales’in PC versiyonu için kaldırılması pek olası olmadığından büyük ihtimalle titreşimlerin yerini ekranda görülebilir olmasına rağmen radarınızın yetenekleriyle yarışamayan yönlendirme araçları alacak. Ama merak etmeyim, ana hikayeyi oynarken radarınız çalışması gereken her yerde aktif durumda olacak. 

MGS 2: Substance, sadık kaldığı Sons of Liberty hikayesinin dışında sadece birkaç ekstra getirmesi sebebiyle Metal Gear Solid oyunlarından her zaman nasiplerini alan konsol kullanıcıları için belki o kadar da önemli olmayabilir, ama PC için çıkacak olan tek MGS 2 oyunu olacağı için PC kullanıcıları açısından çok büyük önem taşıyor. Gizlilik ve kaba güç arasındaki dengeyi başarılı bir macera/aksiyon kombinasyonuna taşımayı başaran Konami’nin, MGS 2: Substance’ı PC oyuncularına sunmak için belirlediği tarih ise 18 Şubat 2003. aha alışkın daha alışkın olmaları sebebiyle bu görevlerin PC’de daha da zorlaştırılmış olarak karşımıza çıkacağı tahmin ediliyor.

Exit mobile version