Oyun Ön İncelemeleri

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Çıkış Tarihi: 2004

Oyun piyasasına adını altın harflerle yazdıran Metal Gear Solid’in üçüncü oyunu olan Snake Eater hakkındaki merak edilen ilk bilgiler nihayet ortaya çıkmaya başladı. 

Şu ana kadar yayınlanan videoların büyük bölümü Snake’in ormanda gizlice ilerlemesini içeren sahnelerle doluydu. Zaten Hideo Kojima’nın yaptığı açıklamalara göre Snake oyun boyunca çeşitli binalarda bulunacak fakat yine de oyunun 2/3 gibi büyük bir bölümü orman ve mağara benzeri yerlerde geçecek. Oyunun büyük bölümümüm açık alanlarda geçmesi sebebiyle de MGS3’ün yapımında yeni ve geliştirilmiş bir grafik motoru kullanılıyor. 

Durum böyle olunca oynanışta da yeni bir durumun söz konusu olduğunu belirtiyor ve açıklıyor Kojima: Şu ana kadar video oyun yapımcıları oyunlarında orman yaratmayı ya da ormanı kullanmayı denediler; fakat genelde cihaz yetersizliğinden dolayı tam anlamıyla başarılı olamadılar. İşte biz bunu yapmaya çalışıp eşsiz bir oyun yaratmayı amaçlıyoruz. MGS2’deki grafik motoru daha çok doğru açılar üzerine kuruluydu, yani genelde düşmanınızın sağınızdan, solunuzdan, arkanızdan veya önünüzden geleceğini biliyordunuz. Fakat üçüncü oyun daha çok açık alanlarda geçeceği için düşmanla nerede karşılaşacağınız tam olarak belli olmayacak, bu nedenle üç boyutlu olarak yaratılan geniş orman sizi tamamen açık hedef haline getirebilecek. 

Sadece yılan mı?

Oyun size hayvanları avlama ve yeme fırsatı verecek. Maceranın büyük bir bölümü vahşi dünyadaki yaşam mücadelesi etrafında geçtiğinden avlanmak da bu mücadelenin bir parçası olacak. Mesela Snake ön bakış videolarından birinde nehirden balık tutuyor ve yiyordu. Hatta oyuncular yiyeceklerini yanlarında taşıyabilecekler, fakat yiyecekler zamanla çürüyecek. Ayrıca bazı yiyecekler silah olarak da kullanılabilecek. Bu doğal silahlardan şu an için bilinenlerden birisi yılanlar, diğeri de arı kovanları. Tabi bazen zehirli yılanlar, böcekler veya diğer hayvanlar sizin başınıza da bela olabilecek. 

Anahtar kelime; Kamuflaj

Çevreye bağlı olarak oynanış taktikleri de değişiyor tabi ki; fakat Snake Eater’ın anahtar kelimesi KAMUFLAJ. Gizlilik bu oyunda hayati önem taşıyan öğelerden bir tanesi yine. Oyundaki amacımız düşmanlarımızın yolunu kullanmadan, onları aldatarak ilerlemek olacak. Bu yüzden sesler ve gölgeler sizin gizliliğinizi etkileyen faktörler olacak. Snake Eater’da çoğu gizlilik gerektiren oyunlarda olduğu gibi kimin göründüğü, kimin gizlendiği, kimin canlı ve kimin ölü olduğuyla ilgili fikirleri bir araya getiren birçok faktör var. Dolayısıyla kamuflaj kesinlikle kilit noktalardan bir tanesi. Snake şimdiye kadar bulunduğu yerler gereği hep gri renk elbiselerle karşımıza çıktı, bu defa orman kamuflajı desenleri ve yüz boyası kullanıyor (en az yedi değişik kamuflajı olacakmış). İşte bu kamuflajlar sayesinde Snake dahice görünmez olabilecek. Bunun için giydiğiniz elbise, yüzünüzü nasıl boyadığınız ve bunların bulunduğunuz yere nasıl uyum sağladığı çok büyük önem taşıyacak, çünkü düşmanın sizi görüp görmemesi bunlara bağlı olarak değişecek. Bu da şüphesiz oyunun gizliliğine katkıda bulunacak. Tabi bu özellikleriyle de Snake düşmanları için görünmez bir tehlike oluyor kuşkusuz.

Zaten bu kez sakin ortamlarda artık önemli olan öldürülmemek değil, aksine hayatta kalmak olacak. Kojima bize oyunda gizliliğin ve yaşam mücadelesinin bu yeni oyunun temel özellikleri arasında olduğunu vurguluyor.

Kurtulma taktikleri ya da daha doğrusu kaçış teknikleri yeni dış çevre yoğunluğu sayesinde daha yeni bir görünüm kazanmış. Böylece Snake ağaçlara tırmanabiliyor, daldan dala sallanabiliyor ve dikkatlice kalın dallarda yürüyebiliyor. Daha iyisi düşmanları haklamak için ağaçlarda sinsice ilerleyebilyorsunuz. Hatta bir sahnede susturucu silahıyla bir dala tutunan Snake’in diğer eliyle düşmanları nasıl hakladığı görülüyor. Bu gibi noktalarda birinci kişi bakış açısı bize oyunun ne kadar detaylı olduğunu gösteriyor. Mesela bu sahnede bir eliyle silahı tutan Snake diğer eline basınç fazla geldiği için nişan almakta zorlanıyor ve kolu titriyor. Bunun yanında da yüksek dallarda ya da ağaçlarda giderken de düşmeniz Snake’in bacağının kırılmasına neden olabilecek. Kısacası öyle görünüyorki oyunun bir parçası haline gelmiş olan gizlilik ve sessizlik üç boyutlu ormanlara mükemmel bir şekilde adapte edilmiş.

Videolarda Snake bu haliyle gerçekten etkileyici gözüküyordu; çünkü efektler bu gizlilik öğeleriyle birleşince insanın gözünü kamaştıran bir aksiyon ortaya çıkıyor. Oyunun yaratıcılarının ne kadar iyi bir iş çıkardıkları da böylece belli oluyor.
Snake’in yeni hareketleri arasında rambovari bir şekilde düşmanlarının boğazını kesmek ya da kasketlerini parçalamak var. Bunun dışında mesela etrafınız sarıldığı zaman zıplayıp havada bir manevrayla ateş edebiliyorsunuz. Böylece Snake daha zorlu düşmanlara karşı zor durumda kaldığında silahlarıyla daha iyi kombolar yapabiliyor. 

Geçmişe bir yolculuk?

Oyunun en çok merak edilen ama en az bilgi sahibi olunan bölümü ise tabiki hikaye. Kojima bu konuda ağzını olabildiğince sıkı tutmaya özen gösteriyor ki oyuncular MGS3 ile karşılaştıklarında kafaları karışsın, şaşırsınlar ve olan biteni hayretler içinde izlesinler. Ama tabi ki senaryo hakkında birkaç ipucu da yok değil; Kojima başlarda pek doğrulamak istememiş olsada E3 fuarında gösterilmiş olduğu gibi oyun 1960’larda geçiyor ve büyük ihtimalle oyunun oynanabilir baş kahramanı sadece Solid Snake olacak. E3’te dağıtılan broşürlerde görülen Rusya haritasıyla birlikte Sovyet çekiç ve orak simgeleri ise ister istemez soğuk savaş döneminin oyunda yeri olduğunu gösteriyor. Ayrıca yine bu broşürlerde Metal Gear robotlarından birinin modelinin de bulunması oyunda yine bu robotların olacağının kanıtı.

Yine Kojima’nın söylediklerinden elde edilen bilgilere göre E3 fragmanında görüldüğü gibi Metal Gear Solid’in ana teması ‘öze dönüş’ diye bir şey olacak ve öze dönüşün yolu da bazen Big Boss’tan geçiyormuş. Bu da oyunun geçmişle alakalı olduğunu kanıtlar gibi. 

Kojima Metal Gear Solid 3’ün konusu üzerine daha fazla yorum yapmaktan kaçınıyor ama bununla birlikte üç Metal Gear oyununun konu olarak birbirine bağlı olduğunu açıklamadan da edemiyor. Patriot’lardan ise tam olarak bir haber yok, belki de oyunda belli noktalarda flashback’ler olacak ve senaryolar birbirine bağlanacak. Kojima ayrıca açıklamalarında Metal Gear Solid 3’te savaş karşıtı bir konu olacağını da önemle vurguluyor.

Bunların dışında ışık hüzmelerinin ağaçlardan süzülüşü ve silahların saçtığı ışık, değişik kamera açılarıyla tam olarak yakalanıyor ve görsel bir şölen oluşturuluyor. En ilginci ise; fragmanlardan birinde bir motosiklet göze çarpıyordu ve aksilik olmazsa yeni oyunda bu aracı kullanma şansımızda olabilecek; fakat oyun tarzı gereği bu tür araçların etkileşimli olarak oyunda pek yeri olmayacağını belirtiyor Kojima. 

Ayrıca yine oyunda birçok karakter, birkaç çılgın silah ve bunlarla birlikte her bir karakteri anlatan hikayeler ve dahası da bulunacak.

MGS3 ve PS2 Broadband online desteği

Kojima, Metal Gear Online ile ilgili bir soruya, ‘’Olacak ama ne zaman olacağından emin değilim.’’ şeklinde bir cevap veriyor. Kojima aslında oyunu hemen piyasaya sürebileceğini, yalnız şu anki haliyle oyunun eğlenceli olacağını sanmadığını söylüyor. 

Görünüşe göre yeni MGS projeleri bilinenden çok daha ilerde. Şimdilik teknik yetersizlikler yüzünden oyunu internet üzerinden oynamak mümkün değil. Bunun dışunda Kojima, Metal Gear Solid 3’ün PlayStation 2’nin Broadband adaptörünü destekleyeceğini ve buna ilaveten bonusların olacağını söyledi. Kojima bu Broadband adaptörünün yaygınlığına göre oyun için aylık kamuflaj türleri çıkarmayı planladıklarını da söyledi. 

Belirtilenlere göre oyundaki düşmanlar dört gruba ayrılacak ve her birinin kedine has yapay zekaları olacak. Ayrıca oyuncuları bulmanın güç olduğu bir ‘gizli ilerleme modu’ bekliyor olacakmış ki burda oyuncular daha yavaş hareket ederken daha fazla güç tüketeceklermiş. Kojima ayrıca asıl oyunun fragmanda görülenden çok daha hareketli ve dinamik olduğunu söylüyor. 

Oyun 5.1 Dolby Surround ses sistemini destekleyecek, böylece tehlikenin nereden geldiğini göremesenizde daha rahat bir şekilde sezebileceksiniz. Oyunda bulunacak ve sizi etkileyecek olan gerçek zamanlı hava değişimi ise tamamiyle oyunun kontrolünde olacak.

Tüm bunlar gerçekten kulağa mükemmel geliyor, eğer bu işlerin arkasında oyun dünyasının en büyük isimlerinden biri olan Hideo Kojima olmasaydı ‘’Bunlar palavra’’ deyip geçebilirdik, ama Kojima hep dediğini yapar. Ne diyelim artık yapılabilecek tek şey oyunun çıkışını beklemek; oyunun çıkışı hakkında kesin bir tarih yok ama 2004 yılı içinde çıkarılması planlanıyor. Gerçi MGS2’nin çıkışındaki gecikmeler göz önüne alınırsa MGS3’te de biraz gecikme olabilir. Ama her ne olursa olsun Metal Gear Solid 3: Snake Eater kesinlikle beklediğimize değecek bir oyun olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu