Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Yıllar onu eskitemedi ve hep macera peşinde koştu. Dünyanın dört bir yanında,
kendisini en sıcak çatışmaların içinde buldu. Yeri geldi bir hayalet gibi
gizlendi ve en tehlikeli yerlerin içine sızdı. Kimse onu alt edemedi ve
oyunlarca süren her macerasından galip ayrıldı. Konsol dünyasının belki de
gelmiş geçmiş en karizmatik aksiyon karakteri Solid Snake, aramıza bir kez daha
geri dönüyor. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots’la birlikte, büyük
kahramanımızın saçına aklar düşüyor ama o macera heyecanından ve görev aşkından
hiç bir şey kaybetmemiş, sapasağlam tekrar karşımıza çıkıyor. Her zamanki gibi,
onu gördüğümüze bir kez daha çok mutlu olacağız.

Yılan kadar ölümcül

Yapımına başlanma aşamasının üzerinden 2 seneden fazla bir zaman geçti ve ilk
görüntüleri Tokyo Game Show 2005’te gösterildi. Bu zaman zarfından itibaren
hızlı bir geliştirme sürecine giren yapımcılar, E3 Show’larında da, MGS4 ile
ilgili bilgileri ve görüntüleri pekiştirdiler. Son olarak tekrar günümüze
geldiğimizde, Tokyo Game Show 2007’de, sadece oyunun Trailerlar’ıyla sınırlı
kalınmadı, aynı zamanda 15 dakikalık bir oynama şansına da sahip olundu. MGS4,
yine bomba gibi geliyor olduğunu ve var olan mükemmel özelliklerinin üstüne
yenilerini de ekleyeceğini, bu Show’da iyice göstermiş oldu. Hem orada tespit
edilen yeni özellikler, hem de daha önceden verilen bilgilere dayanarak, MGS4
hakkında söyleyecek birçok şeyimiz var.

Her macerada olduğu gibi, burada da dünyanın birbirinden farklı yerlerinde
maceralara atılıyoruz. TGS’deki oynanabilir demoda, olay Suudi Arabistan’ın
Medine kentinde geçiyor. Orijinal MGS’de Güney Amerika’ya kadar uzanan bir
maceraya tanık olacağız. Medine’deki görevimiz, askeri time ulaşabilmek ve
bundan sonra da Liquid Ocelot’u bulmak. Grafiksel detaylandırmalar, MGS4’ün ilk
vurucu gücünü oluşturuyor. Sokakların detaylandırılması ve bu detaylar üzerinde
gerçekleştirilen ışık ve gölgeleme oyunları gerçekten inanılmaz. Yer yer puslu
alanların olması, bizi gerilim moduna bile sokabilir. Görsel şölen, MGS4 ile
birlikte tavan yapacaktır. Bu görsel şölene, sonuna kadar desteklenen 5.1 ses
sistemi de eklenince, kendimizi savaş alanında hissetmek kaçınılmaz olacaktır.

Kontrol sisteminde de yenilik ve kolaylaştırmalara gidiliyor. Analog çubuğumuz
ile kontrol edebileceğimiz karakterimizin durumuna göre, kamera açıları
şekillenecek. Buna göre, artık oynanış sadece tepe kamerasından ibaret
olmayacak. Yapımcılar, bizi aksiyon içinde hissettirmek istemişler, tabii bunun
yanında durumları daha yakından görmek ve daha akılcı çareler üretebilmek için
de bu son derece faydalı bir şey. MGS4 aslında bir nevi üçüncü şahıs görünümlü
moda geçmiş. Tabii, olay sadece bununla sınırlı kalmıyor. Nişan almamız ve
çatışmalara girmemiz gereken yerlerde, kamera kontrolünü kendimiz de ele
alabiliyoruz. Birinci şahıs görüntüsüne alıp buradan da devam edebiliyor ve
nişan alıp ateş etme işlemini bu şekilde de gerçekleştirebiliyoruz. Nişan
almayı, ister manuel istersek de otomatik kullanabiliyoruz. Her ikisinin de
kendine göre avantajları var. Otomatik bıraktığımız zaman bu konuda oyun bize
yardımcı oluyor, ancak manuel moda aldığımızda daha öldürücü vuruşlar yapabilmek
mümkün oluyor. Tahmin edersiniz ki, kafaya yollanacak olan bir mermi, düşmanın
kısa yoldan ölmesi anlamına gelecek ve bunu manuel modda daha rahat
ayarlayabiliriz.

Snake’i kontrol etme konusunda üçgen tuşu önemli bir görev alacak. Duvarlara ve
merdivenlere tırmanma, tutunma işlemlerini hep bu tuş ile
gerçekleştirebileceğiz. X ile klasik eğilme ve uzanma hareketlerimizi
yapabiliyoruz.Kullanabileceğimiz silahların sayısı da gayet fazla ve üstelik
hepsi de alternatif ateş modlarıyla birlikte geliyorlar. Pistollar, makineli
tüfek, pompalı tüfek, bombalar, sniper gibi alışılagelmiş silahların dışında,
elektrikli bir bıçağımız olacak. Yakın dövüşler ya da gizliden gizliye düşmanın
arkasına sızmalarımızda değişik hareketler yapabileceğiz. Üstünü arayabilir,
silahını alabilir ya da gizlice öldürebiliriz. Tamamen bu, o anki stratejimize
bağlı. Alternatif atış modlarının yanında, silahlarımız üzerinde boşluklar var
ve buralara istediğimiz eşyaları takıp ilginç kombinasyonlar oluşturabileceğiz.
Bir tüfeğin üstüne dürbün, altına fener yerleştirebiliriz.

Snake; kahramanın gerçek tanımı

Snake’in arkadaşlarıyla haberleştiği Codec ekranında yenilemelere gidiliyor.
Snake’in resmi kaldırılmış ancak konuştuğu kişinin üç boyutlu resmini karşınızda
görebiliyor ve o sırada neler yaptığını gözlemleyebiliyorsunuz. Oynanabilir
demo’da Otacon’u görebiliyorduk. Yazıyı istediğimiz yerde hızlandırıp
ilerletebiliyoruz ve tekrar yavaşlatıp dilediğimiz yerleri dinleme şansına sahip
olabiliyoruz. Dudak hareketleri üzerinde de çalışmalar yapılıyor ve
karakterlerin Codec sırasındaki konuşma animasyonları, İngilizce’ye uygun
biçimde aktarılacak.

Otacon bize ilginç cihazları ve fikirleriyle yardımcı olmaya devam edecek. Bu
sefer, Metal Gear Mk II isimli bir robot geliştirmiş ve sesini ona vermiş. Bu
robot, Snake ile birleştikten sonra değişik özellikler kazanacağız. 3 özellik
bizim için son derece önemli; Solid Eye ile değişik görüş modlarına sahip
olacağız. Normal zoom modunun dışında, düşmanlara direkt zoom yapılabilecek ve
ellerindeki silah ve materyaller tespit edilebilecek. Bir başka görüş modu ise,
düşmanların ayak ve el izlerini de tespit edebilmesi. Görüş modlarının yanında;
RPG ve Javelin olmak üzere farklı roket atabilme özelliklerini de içerecek. Bu
yüzden Solid Eye olayı, MGS4’ün en orijinal özelliklerinden birisi.

Oyun sırasındaki ara yüzümüzde de değişiklikler ve yenilikler bulunacak.
Alışılagelmiş radarımızın dışında, Threat Ring isimli bir gösterge eklenmiş ve
bunun sayesinde tehlikenin hangi yönden, ne şiddetle geldiğini rahatlıkla
anlayabileceğiz. Eğer ateş altında kalmışsak, göstergedeki düşman noktaları
anında kırmızıya dönecek. Bunun dışında, sağlık barımızın altında iki farklı
gösterge daha bulunuyor. Bunlardan birisi Stress Meter, diğeri de Psyche Meter.
Stress Meter yükselme gösterdiğinde, atışlarımız daha vurucu olmasına rağmen,
daha vurulabilir bir hedef haline geleceğiz. Psyche ise psikolojik durumumuzla
alakalı olarak değişecek. Soğuk, sıcak, zehirli ortamlara göre düşecek, ancak
yanımızda taşıdığımız ya da etraftan bulabileceğimiz, kadın dergileriyle bu
durumu tekrar yükseltebileceğiz. Snake’in yaşlandıkça ilginç huylara sahip
olduğunu ve kendini terapi etme yöntemlerinin de değiştiğini böylece
anlayabiliyoruz.

Metal Gear Solid 4’ün en önemli özelliklerinden birisi de, Dual Shock 3
sistemini destekleyecek olması. Böylelikle, patlama ya da o sırada aksiyonun
bulunduğu bölgeye göre, kumandamızın da o bölgesi titreyecek. Maceramız
sırasında yalnız olmayacağız ve görevlere göre birleştiğimiz timlerin
kontrollerini de ele almak mümkün olacak. Onlarla yerine göre silah ve sağlık
paylaşımları yapabilecek, çatışmalara da beraber gireceğiz. Bu isteğimize ve
onlara davranış biçimimize göre şekillenecek.

Biz hazırız

MGS 4 ile birlikle, hayatının son baharına gelmiş olan Snake’e yeniden
kavuşuyoruz. Ancak görünen o ki, onun maceracı ruhu ölene kadar gitmeyecek ve
bizi de sürekli arkasından sürükleyecek. Bizim de buna bir itirazımız olmaz
doğrusu. PS3’ler için hazırlanmakta olan Metal Gear Solid 4: Guns of the
Patriots, 15 Mart 2008’de piyasalarda olacak.

Exit mobile version