Metal Gear Solid ismini neden bilmiyorum ama ne zaman okusam, tüylerim diken diken oluyor ve bir anda kendimi boşluğa düşmüş hissediyorum. Çıktığı her platformda başarısını net bir şekilde gösteren MGS serinin yeni üyesi Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ile Big Boss’un belki de hikayesiyle maceramız son bulacak. Geçtiğimiz mart ayında piyasaya çıkan Ground Zeroes, her ne kadar kısa ve pahalı fiyatı ile tepki görse de The Phantom Pain’in giriş niteliğinde olması, görsel sunumu ve birçok yenilenmiş özellikleriyle neler yapabileceğini bir nevi göstermişti.
Son yayınlanan E3 2014 videosuyla birlikte ağızımızın suyunu akıtan Metal Gear Solid V: The Phantom Pain yenilikçi yapısıyla bu sefer bizlere neler sunacak? Oyunun hikaye hakkındaki daha detaylı bilgileri daha önce yaptığımız ilk bakış yazısını buradan okuyabilirsiniz.
E3 videolarında gördüğümüz sahnelerde yine bazı teorilere kapılmıştık. Son videoyu hatırlayanlar Snake’in Skull Face’in yanında bir işbirliği ile görmüştük. Bu da serinin hayranlarının kafasını karıştırmıştı. Zaten Kojima her yayımladığı videoda, oyuncuları bir yandan etkileyip, bir yandan da kafalarını karıştırmakta üstün bir yeteneğe sahiptir. Aslına bakarsanız hikaye hakkında yine olduğu gibi o kadar çok teoriler var ki, bunları sayfaya döksek roman çıkar.
Sabahları devriye gezen düşman askerlerinin sayısı daha fazla olacak ancak geceleri bu işlemi gerçekleştirdiğimizde gece nöbeti dışında, az sayıdaki askerler işimizi bir hayli kolaylaştıracak. O yüzden yapacağımız her planlama bizleri net sonuca götürecek.
Ground Zeroes’ta sinematiklerde tek bir kamera açısından tüm olayları takip ediyorduk. Normalde tüm oyun boyunca bunu gerçekleştirmek cidden özel bir başarıdır. The Phantom Pain gibi büyük bir oyunda da eğer bu olay gerçekleşirse, Kojima gerçekten de bir ilki başarabilir.
Son yayınlanan oynanış videosunu gördüğümüz de Peace Walker’ı oynayanlar hatırlayacaklardır, Fulton Recovery yeni oyunda da bizlerle birlikte olacak. Fulton Recovery diye adlandırılan bu balon, düşman askerlerini, araçlarını, eşyalarını ve hatta keçileri bile kendi Mother Base’imize yollayabileceğiz. Bu olay her ne kadar bazı oyuncularının hoşuna gitmese de, aynı şekilde Peace Walker’da da yapan Kojima’nın yaptığı mizahi yönlerini de unutmamak gerek.
Bir diğer heyecan verici bilgi ise teknik anlamda Kojima’nın yeni nesil konsollarda da neler yapabileceğiydi. Metal Gear Solid çıktığı her dönemde teknik olarak inanılmaz şeyler vaad ediyordu ve Kojima, yeni geliştirdiği Fox Engine ile birlikte aynı şekilde başarısını devam ettirmek istiyor. Öncelikle şunu belirtelim; MGS V: The Phantom Pain yeni nesil konsollarda 1080p ve 60 FPS oranında çalışacak.
Açık uçlu bir oyun olarak düşündüğümüzde Kojima grafik konusundaki titizliğini bir kez daha oyunculara gösterecek. Ground Zeroes ile eski nesil konsollarda bile oyunun güzel gözükmesi Fox Engine grafik motorunun ne kadar başarılı olduğunun bir nevi göstergesi diyebiliriz.
Sadece PS3’e çıkmış olan The Legacy Colletion veya Xbox 360’a çıkan HD Collection’a göz atmanızda fayda var. Metal Gear Solid: The Phantom Pain, 2015 yılı içerisinde PS3, Xbox 360, PS4 ve Xbox One için piyasaya çıkacak. Bakalım Hideo Kojima, hikaye ve oynanabirlik açısından biz oyunseverlere nasıl bir etki yaratacak?