Middle-earth: Shadow of War

Yüzüklerin Efendisi üçlemesinin yüzyılımızdaki etkisi kesinlikle tartışılamazdır. İlk olarak 21 Eylül 1937’de yayımlanan The Hobbit ile bizi Orta Dünya ile tanıştıran J.R.R Tolkien, 29 Temmuz 1954’de ise Yüzüklerin Efendisi’nin birinci kısmını yayımlamıştır. Yıllar sonra Peter Jackson’ın Yüzüklerin Efendisi’ni beyaz perdeye taşıması ile birlikte bir kültür haline gelen seri için birden çok da video oyunu yapılmıştır. Bu yapımların her biri için başarılı diyemeyiz ancak, The Battle for Middle-earth, Return of the King ve Conquest gibi başarılı oyunları bulunuyor. Oyuncuların ve Yüzüklerin Efendisi hayranlarının uzun süredir beklediği türde bir LOTR oyunu ise 2014 yılında Monolith ve Warner Bros.’dan gelmişti. Middle-earth: Shadow of Mordor ile çıkışını yapan oyun, bildiğimiz ve sevdiğimiz Orta Dünya’da Talion isimli bir Ranger’ın hikayesini bize anlatıyordu. Gondor’un elinde bulundurduğu Mordor’u tekrar ele geçiren Sauron, Talion ve ailesini oracıkta öldürtüyordu. İntikam ateşi ile yanıp tutuşan Talion, Wrath dediğimiz araf tarzı bir yerde eski bir demirci olan Celebrimbor ile bir olup. Sauron’u Mordor’da aramaya başlıyordu.

İlk olarak, Batman Arkham oyunlarına benzeyen dövüş mekanikleri ve Assassin’s Creed’in oyun mekaniklerine benzerliği ile eleştirilen Shadow of Mordor, çıkışından sonra oyunculara önerdiği bir çok yeni mekanik ile herkesi şaşırtmayı başarmış ve en iyi oyunlar listesinde yerini almıştı. Geçtiğimiz Şubat ayında duyurulan yeni oyunu Middle,earth: Shadow of War ile hikayeye kaldığımız yerden devam edip savaşı Sauron’un ayağına götürüyoruz. Oyunun, Shadow of Mordor’a göre çok değiştiğini söyleyebiliriz. Mordor’u açık dünya olarak işleyecek olan Shadow of War, ilk oyunda yaşanan monotonluğu bu şekilde gidermeye çalışacak. İlk oyun da açık dünya sayılırdı ama kısıtlıydı. Yüzüklerin efendisi kitaplarından bildiğimiz Mordor kalelerini oyuna ekleyen Monolith, haritayı doldurmak için biraz da kendi kalelerini inşa etmiş. Bizim için bir sakıncası yok tabi, ne kadar kale o kadar çok fetih.

Önceki oyunda bulunan ve çok beğenilen Nemesis sistemi, Shadow of War’da daha çok geliştirildi. Artık Orc’lar birbirleri arasında geçmişte geçen olayları baz alarak düşman olabiliyor ve birbirlerine biz kılımızı bile kıpırdatmadan komplolar kurabiliyor. Bu da savaş sırasında gelişebilecek olayları biraz daha belirginsizleştirip daha heyecanlı hale getiriyor. Follower sistemini de geliştiren Monolith, artık bize sürekli büyüyen bir Orc ordusu veriyor. Komutanlardan en alt tabaka askerlere kadar orduya ekleyebildiğiniz Orc’ları savaşta gösterdikleri başarıya göre ödüllendirebilir ya da terfi ettirebilirsiniz. Mordor’da görev yaparken bu orduyu yanınızda gezdiremiyorsunuz doğal olarak. Ancak, oyunda bulunan kalelere yapacağınız saldırılarda veya göre görevi bu orduyu çağırabiliyorsunuz. Shadow of War’un yayınlanan ilk oynanış videosunda gördüğümüz savaş Talion ve Celebrimbor’un orduyu nasıl kontrol ettiğini göstererek zaten çoğu oyuncunun dikkati çekmeyi başarmıştı.



Mordor’u devasa bir açık dünyaya çeviren Monolith, Orc’ları da kabilelere ayırdı. Oyunun çıkışında Mordor’da yedi kabile olarak bulunacak olan Orc’lar, sonrasında birbirleri ile yaptığı savaşlar ile veya bizim saldırmamız sonucu yok olabilecekler. Şimdiye kadar bu kabilelerin sadece üçü açıklandı ve hepsi için birer video yayınlandı. İlk olarak tanıtılan kabile Terror Tribe’dı. Aşırı şiddet yanlısı olan ve düşmanlarının kalbine korku salan Terror Tribe, Mordor’da bulunan en güçlü kabilelerden. Düşmanlarına işkence edip sonrasında surların duvarlarına asan Terror Tribe, Cirith Ungol bölgesini kendisine yuva olarak seçmiş. Geçtiğimiz haftalarda gerçekleşen Gamescom bünyesinde Monolith bizi ikinci kabile olan Machine Tribe ile tanıştırdı. İsminden de hemen hemen anlayabileceğiniz gibi bu Orc’lar kafayı teknoloji le bozmuşlar. Mordor’un teknoloji ile daha da güçlü olabileceğine inanan ve bunu kanıtlamaya çalışan bir kabile olan Machine Tribe, yarattıkları enteresan silahlar ile bize zor zamanlar yaşatacak. Son olarak, geçtiğimiz günlerde benim “Havalı Orc’lar” olarak adlandırdığım Marauder Tribe tanıtılmıştı. Diğer Orc’lardan farklı olan bu kabile, altına ve içkiye fazlasıyla düşkün. Hatta savaşmalarının tek sebebi, savaş ganimeti ve sonrasında yapılan zafer kutlamaları diyebiliriz.

Oyunun şu ana kadar en çok eleştirilen yanı herhalde stüdyonun çok fazla video yayınlamaması ve Shelob’un çekici bir kadın formu alması. Video konusu aslında güzel bir durum. Bu kadar çok video çıkan bir oyundan, çok fazla içerik beklemek çok da yanlış olmaz. Shelob konusuna gelirsek eğer, karakterin neden kadın formunu aldığını buradan öğrenebilirsiniz.



Son olarak da oyunun çoklu oyuncu modu hakkında konuşalım. Shadow of War’un dikkat çekmeyi başaran özelliklerinden olan çoklu oyuncu modu, kulağa hiç de fena gelmiyor. Social Conquest isimli çoklu oyuncu modu, Mordor içerisinde ele geçirdiğimiz kaleleri diğer oyunculara karşı savunmamızı veya başka oyuncuların kalelerine saldırmamızı içeriyor. Kulağa çok eğlenceli gelen bu mod, aslında Metal Gear Solid V: The Phantom Pain’de bulunan Forward Operating Base görevleri ile benzerlik gösteriyor. Savaş sırasında ele geçirdiğimiz kaleleri, kaynaklarımız ile geliştirip özelleştirebiliyoruz. Dilediğiniz gibi geliştirebildiğiniz bu kaleleri daha sonra çevrimiçi hale getirebiliyorsunuz. Ordunuzu bu kalelere yerleştirdikten sonra, diğer oyuncular kalenize saldırabiliyor ve ele geçirebiliyor. Oyuncular için birden çok ödül içerecek olan çoklu oyuncu modu, Friendly Conquest ve Ranked Conquest olarak ikiye ayrılacak. Friendly Conquest’de tüm followerlarınızı savaştan sonra geri alabilirken, Ranked modda savaştan sonra followerlarınızı tamamen kaybetme riski bulunuyor. Loot Chest için followerlarınızı ne kadar zorlarsınız orası size kalmış.

Serinin ilk oyunu Shadow of Mordor’u çok seven biri olarak, Shadow of War’u iple çekiyorum diyebilirim. Oynanışta yapılan değişikliklerden de beklentim bir hayli yüksek. Monolith ve Warner Bros. bizim için nasıl bir deneyim hazırlamış, merakla bekliyorum. Middle-earth: Shadow of War, 10 Ekim’de PC, PlayStation 4 ve Xbox One için çıkış yapacak.

Exit mobile version