“Yıl 1996 ve dünya tamamen farklı, hiçbir endüstriyel hareket yok, ne bir araba ne bir cep telefonu. Sadece zayıf insanlar, onlar ki adada biribirleri ile savaş içindeler. Dünya tamamen bir kargaşa içinde ve büyük bir bölümü yoğun bir büyü ile örtülmüş ki merkez Avrupa’ya geçişler yasaklanmış. Isador’a katılın ve dünyayı araştırın, kendini kilisenin celladı zanneden o adamı arayın. Roma, Avignon, Paris ve diğer bölgelerden geçerek, tek bir amacınız olan o adamı bulup durmaya çalışmak, bulun ve
durdurun”
BÜYÜLER-HASTALIKLAR
Yine yeni bir RPG, Gothic’in benzeri, tek fark zamanın bizim zamanımız olması. Oyun, Mistmare Europe’da geçiyor, gökyüzü büyü sisi ile kaplanmış, Roma kilisesinin kullandığı büyülü güçler ve kontrol etmeye yarayan “Kontrol Yüzüğü” ile hemen 14.yy’ın başında hastalıklar baş göstermeye başlar. Sis, merkez Avrupayı örtmüş, oraya geçenlerin hiçbiri bir daha görülmemiştir. Avrupa, Kuzey ve Güney olarak ikiye bölünür, bu iki bölge arasında 600 yıldır hiçbir iletişim sağlanmamıştır. Sis nerdeyse Atlantik denizine kadar ulaşmıştır. Kutsal Roma İmparatorluğu ise tamamen bu sisten izole edilmiş bir durumda idi.
Oyunun ana kahramanı Isador. Isador’un yanıda değişik karekterler de seçmemiz mümkün, sorcerer ve warrior vs. Vampire: The Masquerade’da ki Cfistoph’u andıran bir oynama şekli mevcut. Yani oyunu 3. kişi kamerasından görüyoruz. Yanımıza hiçbir yardımcı alamıyacağız, yalnız başımıza herşeyi çözmek zorundayız. Ama Isador’un sahip olduğu kristal ile birkaç yaratık yakalayıp daha sonra onları serbest bırakabileceğiz, eh hafiften bir gruplaşma var. Yaratıkların kontrolü hafif RTS’yi andırıyor, yani saldıracağı hedefe tıklayıp saldırmalarını sağlayacağız.
Oyun, Yunanistan ve İspanya da başlıycak, (hani Türkiye? Bekleyin yakında göreceksiniz). Bu başlangıç hafif bir eğitim gibi geçecek, daha sonra oyunun esas başlangıcı olan Roma’da başlayacağız. Oyun tamamen 3d olacak. Oyunun RPG olması yanında Advunture özelliğini de içinde barındırıyor. Bazı zamanlarda tıpkı bir adventure oyunu gibi birşeyi halletmek için araştırmalar yapmak zorunda kalacağız. Ayrıca oyunda bir de zaman özelliği var, yani bazı bölümleri tamamlamak için belirli zaman dilimi içinde gerekeni yapıp bölümü bitirmeniz gerekiyor, beyin zarcıklarınız işlemek zorunda. Bütün bölümler böyle değill tabii, bazı bölümlerde rahat bir şekilde hareket edip sona gideceksiniz.
OYNUYORUM, ÖĞRENİYORUM
Her RPG’de olduğu gibi Mistmare’de de alış-verişler olacak. Kutuları açmak zaman alıcak ve her sandık açışınızda kikit açma yeteneğiniz artacak. Büyü ve kavgayı öğrenebileceğiniz okullar olacak. Oyunda güç taşları olacak, onlara dua edip güç alabileceksiniz. Rpg klasiği olan ek görevler de Mistmare’de de olacak. Her ek görev sonunda ödüller kazanacağız. Kavgada öldüğünü zaman bir bonus puan ile düzelebileceksiniz.
Oyunda iki çeşit büyü var; defans ve agresif büyüler oyunun ilerleyen vakitlerinde “+” ve”++” puanlar alarak etkilerini arttıracak. Ayrıca büyüler giysilerinize ve silahlarınıza etki edecek (bakınız Dungeon Siege ve Neverwinter Nights)
RPG fanatikleri bilirler, journal ve quest log, inventory, bu tür oyunların vazgeçilmez özelliklerindendir. Tabii Mistmare’de de bu özellikler var. Harita özelliğine gelince oyunda automap yok yani öyle bir “m” tuşuna basınca harita karşınıza gelmiycek, harita satın almak zorundasınız yoksa öylece kalakalırsınız. Oyunda 120.000 konuşma çeşidi kullanılmış. Şimdilik oyunda multiplayer özelliği yok, tam sürümde olma ihtimali olacakmış.
Özellikler:
- Adventure ve RPG bir arada
- Gerçekçi hava koşulları
- Zaman gerçekçiliği
- Çok geniş bir dünya
- 80’nin üzerinde karakter
- Geniş alet zenginliği; kılıç, kalkan, balta vs.
- 35’in üzerinde yaratık, model, AI ve ve savaş tekniği (allahım yardım et)
- Yaratıklarla savaşma ve onları kontrol etme
Çıkış tarihi: 2002 sonu