Modern Warfare 2

İçerik No İçerik
1 Ön Bakış
2
Röportaj



İkinci Dünya Savaşı konulu yapımlar arasında çok özel bir yeni bulunan Call
of Duty serisi, dördüncü oyunuyla birlikte modern arenaya ayak basmış ve büyük
bir ilgiyle karşılaşmıştı. Dünyayı tehdit eden Rus terörizmini ve Orta Doğu’daki
karışıklığı konu edinen Call of Duty 4: Modern Warfare, neredeyse tüm otoriteler
tarafından “Yılın oyunu” unvanıyla taçlandırıldı. İlk yapımın piyasaya
çıkışından kısa bir süre sonra yeni oyunun geliştirilmesine başlayan Infinity
Ward, Modern Warfare 2 (MW2) ile heyecanlı operasyonları geri getiriyor.

Sovyetler uslu durmuyor

Yeni oyunumuzun ismi, Modern Warfare 2. Artık Infinity Ward’ın geliştirdiği
yapımlarda “Call of Duty” ibaresinin yer alması düşünülmüyor. Konuya gelirsek,
ilk Modern Warfare’da yaşanan olayların ardından birkaç yıl geçmiştir. Imran
Zakhaev’in öldürülmesinin sonrasında bazı gelişmeler yaşanır. Vladimir Makarov
isimli bir Rus, hem intikam almak, hem de yarım kalan nükleer faaliyetleri
tamamlamak için harekete geçer. Bunun büyük bir tehlike unsuru olduğunu fark
eden güvenlik güçleri, oluşturulan “Task Force 141” isimli özel bir timi bölgeye
gönderir. İlk oyunda olduğu gibi yeni yapımda da alternatif gerçeklikte bir
senaryo bulunuyor. Ekipte yer alan Gary “Roach” Sanderson isimli bir acemiyi
kontrol ediyoruz ve yanımızda, ilk maceradan da tanıyacağımız Soap MacTavis
kıdemli bir asker olarak yer alıyor.




E3’te gösterilen oynanış demosu, Makarov hakkında bilgi edinmek için
Kazakistan’da yapılan özel bir operasyonu konu alıyordu. Yönettiğimiz karakteri
ve yanımızda bize Soap’ın eşlik ettiğini görüyoruz. Oyunda ilk dikkat çeken
nokta olarak, kesinlikle karakter animasyonlarını gösterebiliriz. Koşmalar, ani
hareket etmeler, düşmanların vurulunca verdiği tepkiler ve atlama gibi
aksiyonlar görülmeye değer. Özellikle adamlarımızın düşmanlardan kaçarken
bayırdan takla atarak inmesini ve sonunda kayarak durup, arkalarına dönüp ateş
etmelerini şaşkınlıkla izledim. O andaki sürtünme sonucu zemindeki karların
etrafa yayılması gibi ince detaylar da çok hoş olmuş. Bunu sadece bir örnek
olarak verebiliriz. Yapımda bunun gibi birçok yeni detay bulunuyor.

Dünya çapında operasyonlar

Senaryo modunun oyuncular için doyurucu bir tat bırakacağı söyleniyor. Üzerinde
yer alacağımız detaylı ve alternatifi bol haritalar, görevlerimizi tamamlamak
için bize hiç olmadığı kadar çok fırsat sunacak. Rio De Jenario, Sibirya,
Kazakistan gibi dünyanın birbirinden farklı noktalarında operasyonlarda
bulunacağız. Kar motoru, helikopter gibi araçları kullanabilecek, hatta deniz
altında bile ilerleyebileceğiz. Yüzme unsuru da, yeni yapımla birlikte seriye
dâhil edilen bir özellik olarak karşımıza çıkıyor.Modern Warfare 2’de singleplayer yanında bir de Special Forces modu yer alacak.
Bu sayede World at War ile ilk kez seriye dâhil olan co-op oynanış, Modern
Warfare 2 ile inanılmaz bir ivme kazanacak; çünkü Special Forces sıradan
olmayan, başlı başına hazırlanmış ayrı bir başlık. Silahlarınızı, araçlarınızı
ve hatta kalkanlarınızı alabilecek, operasyonlarda sırt sırta
çarpışabileceksiniz. Yeni araç-gereçlerin yanında yeni silahlar da yer alacak.
Örneğin yapıma eklenen yeni radar silahı sayesinde, görüş alanımız kısıtlı olsa
dahi, silah üzerinde yer alan radarla bölgede yaşanan tüm hareketliliği takip
edeceğiz. Zaten oyun ekranında hiçbir gösterge yer almıyor. Bu sayede daha
dinamik bir atmosfer elde ediliyor.

Kalite kokusu

Multiplayer modlar hakkında henüz detay verilmek istenmiyor. Fakat ilk oyunda
bulunan devrimsel Perk sistemi, daha da geliştirilerek ve yeni özellikler
eklenerek Modern Warfare 2’de yer alacak. Üzerinde durulan en önemli noktalardan
bir tanesi de bu. Infinity Ward, Modern Warfare 2 için hazırlanması planlanan
DLC paketlerinden de söz etti. İlk olarak Xbox 360 için çıkacak olan paket,
sonraki bir zaman diliminde diğer platformlar için de boy gösterecek. Zira halen
Live üzerinden 13 milyon kişi Modern Warfare oynuyor.




Yapım, ilk oyunda kullanılan ödüllü grafik motorunun biraz daha modifiyeli
versiyonuyla hazırlanıyor. Gelen açıklamalara göre MW2, 60 FPS değerinde
çalışacak. Yukarda da bahsettiğim gibi; karakter animasyonları, silah detayları,
karların savrulması, düşmanı vurunca sıçrayan kanın duvarda iz bırakması gibi
ince detaylar, ışıklandırmalar ve her bir mekânın özenle tasarlanması, oyunun
görsel olarak iyi olacağının bir kanıtı. İşitsel bakımdan da her zaman kaliteli
olan seri, MW2’de Wesker’ı seslendirme ekibine dâhil etmiş. Resident Evil
serisindeki ünlü Albert Wesker’a hayat veren Ken Lally, yapımda yer alıyor.

Modern Warfare 2, önceki üyelerinde de olduğu gibi çok uluslu oynanış unsurunu
bulunduruyor. Yani birden fazla farklı karakteri yönetebileceğiz. 10 Kasım’da PC, PS3 ve Xbox
360 için raflarda olacak olan Modern Warfare 2, yılın en iyi FPS oyunu olmaya
aday.


MODERN WARFARE 2 ÜZERİNE SAMİ ONUR İLE
KONUŞTUK



Merakla beklenen yeni Modern Warfare oyunu hakkında, Infinity Ward ekibinden
Sami Onur’a birkaç soru yönelttik ve sorularımıza içtenlikle yanıt verdi.
Değerli zamanından bir bölümü de bize ayırdığı için Sami Onur’a teşekkür ederiz.

Merlin’in Kazanı (MK): Sami Onur’un bu oyundaki görevi
nedir?

Sami Onur (SO): Grafiklerin bir bölümünü, ortamlar, araçlar ve silahların
bir kısmını ben hazırladım.MK: Modern Warfare 2’nin önceliği nedir? Multiplayer,
co-op, senaryo?

SO: Bu soruyu cevaplamak güç. Hepsinin yeri ayrı. Hepsi için ayrı tasarım
ekibi var. Bir tanesinin önce geldiğini söylersem, diğerlerine haksızlık olur.
Hepsini önemsiyoruz.

MK: Modern Warfare 2’nin tek kişilik senaryo kısmı,
ortalama kaç saatte tamamlanabiliyor?

SO: Henüz oynamaya vaktim olmadı, ama arkadaşlarım (Infinity
çalışanları), ilk Modern Warfare’dan daha uzun olduğunu söyledi.

MK: İlk Modern Warfare’da olduğu gibi yeni oyunda da
10-15 yıl öncesini konu alan görevler var mı?

SO: Hikâyeye ilişkin pek açıklama yapmayayım.




MK: Tasarlanan haritaların, önceki oyuna göre farkı
nedir?

SO: Çoğu harita, daha büyük, çizgisellik daha az ve interaktif bir ortam
var. Çoğu şey hasar alabiliyor.

MK: İlk oyunda sürekli olarak gelen askerler vardı (Respawn).
Bu özellik, yeni Modern Warfare 2’de var mı acaba?

SO: Var, ama mantıklı bir şekilde kullanıldı. Öldürdükçe yeni asker
çıkıyor gibi bir durum yok. Kademeler daha tutarlı.

MK: Sağlık sisteminde değişiklikler var mı?

SO: Yenilikler var, ama söylemeyeyim şimdi.

MK: Co-op oynanış, sadece Special Force modunu mu
kapsıyor ve bu mod PC’de de var mı?

SO: Evet.

MK: Kaç kişiye kadar destek mi veriliyor peki?

SO: Şu an 2 oyuncu, ama son sürümde ne olur bilmiyorum.

MK: Special Force modundan biraz bahsedebilir misiniz?

SO: Maalesef, bu soruyu da cevaplayamayacağım, fakat eğlenceli olduğunu
söyleyebilirim. Operasyonun başarısı, senin ve arkadaşının performansına bağlı.
Tek kişinin geçemeyeceği yerler var. Split-Screen olarak da oynayabiliyorsunuz.MK: Split-Screen özelliği, hangi platformlarda var?

SO: Şu an konsollarda var. PC’de belli değil.

MK: Multiplayer modlar hakkında henüz bir bilgi
verilmeyecek sanırım, doğru mu?

SO: Evet, oyunu henüz bitirmedik. O yüzden açıklama yapmaktan
kaçınıyoruz. Yanlış bir beklenti yaratmayalım.

MK: İlk oyundan bu yana Call of Duty serisinde
kullanılan motor, Quake 3 tabanlı mı?

SO: Quake 3 değil, Quake 1 dersek daha doğru olur. Tabii ki biz bayağı
geliştirdik.

MK: Mükemmel bir iş gerçekten. Motoru yeniden
yaratmışsınız. Çok güzel.

SO: Teşekkürler, ben de çıkan işten memnunum.




MK: Müzikler hakkında bir çalışma var mı? Önceki oyunda
MGS4’ün de müziklerini yapan Harry Gregson yer almıştı.

SO: Henüz belli değil.

MK: Oyunda birden fazla son olacak veya oynanış
sırasında yapacağımız seçimlere göre, finalin değişeceği söyleniyor. Doğru mu
bu?

SO: Bunu öğrenmek için oyunu oynaman gerekecek.

MK: Oyunun bir videosunda, bir İngiliz SAS askeri yer
alıyordu. Bu karakterin Killzone 2’deki Sev isimli karaktere benzediğini
söyleyenler oldu. Bu konuda Infinity Ward’a bir söylemde bulunuldu mu?

SO: Hayır, bu konuda bir şey duymadım.

MK: Oyunun ana geliştirme platformu Xbox 360 mı?

SO: Öyle bir yaklaşımımız yok. Çoğu arkadaşımız Xbox 360’da yapılan işi kontrol
ediyor, ama bütün platformlar için eşzamanlı üretim yapılıyor.

MK: E3 Fuarı, beklentilerinizi karşıladı mı? Nasıl
tepkiler aldınız?

SO: İyi tepkiler aldık. Ben şahsen iyi tepkiler aldım, olumlu tepkilerle
karşılaştım. Oyunu oynamak için sabırsızlanan bir sürü insan vardı. En gerçekçi
oyunculardan bir tanesi de bizimkiydi.

Exit mobile version