Mount & Blade II: Bannerlord beta İnceleme

Mount & Blade, sandbox dünyasının oyuncuya tanıdığı özgürlük sayesinde tüm dünyada fark yaratmayı başardı. Özellikle Avrupa ülkelerindeki oyunseverler Mount & Blade’i yeri geldi Türk oyunseverlerden daha fazla sahiplendi. Bu sahiplenmeye Warband ile birlikte gelen Multiplayer oyun modlarının da etkisi büyük oldu diyebiliriz. Warband’in eğlenceli oyun modları Mount & Blade topluluğunu birbirine yapıştıran bir tutkal oldu adeta. Geliştirici Taleworlds, Mount & Blade II: Bannerlord ile birlikte oyunun Sandbox deneyimini bir üst seviyeye çıkarmaya çalışırken, bir yandan da çok oyunculu oyun modlarını yeni nesile ayak uyduracak hale getirmeye ve daha rekabetçi temeller üzerine oturtmaya çalışıyor. Çok oyunculu kapalı beta deneyimlerime göre bu hedef doğrultusunda da oldukça yol kat edilmiş diyebilirim.

Yaklaşık 8 yıllık bekleyişin ardından sonunda Mount & Blade II: Bannerlord’u tecrübe etme şansı yakaladım. Koltuklanmış kargı vuruşu yapma hayaliyle geçen sekiz senelik bekleyişim sonunda nihayete erecekti. Heyecan içinde çok oyunculu beta dosyalarını indirmeye başladım. İndirme tamamlandığında ve masaüstümde Mount & Blade II: Bannerlord’un B harfi şeklindeki kısayolu belirdiğinde içimi hüzünle karışık bir gurur kapladı. Sonunda beklenen gün gelmişti. 

Özel davet ile girilebilen çok oyunculu kapalı betada yalnızca oyunun “Skirmish” yani “Çarpışma” modu oynanabiliyor. Bunun dışında Bannerlod’un yeni karakter yaratma ekranına da göz atabiliyorsunuz. Karakter yaratma ekranının oldukça ayrıntılı olduğunu söyleyebilirim. Yine hem kadın hem de erkek karakter yaratabiliyor, karakterinizin fiziksel özelliklerini istediğiniz şekilde tasarlayabiliyorsunuz. Beta’da karakter yaratma ekranının olduğunu bilmiyordum açıkçası. Bannerlord’un yeni karakter yaratma özelliklerini test etmek benim için de sürpriz oldu. Karakterimi yarattıktan sonra artık oyunun yeni çarpışma modunu deneyebilirim! 

Çarpışma modu Taleworlds’un oldukça üzerinde durduğu yepyeni rekabetçi çok oyunculu oyun modu. Çarpışma modunu kısaca özetlemek gerekirse; klasik bayrak kapmaca oyun modunun Mount & Blade sosuna batırılmış versiyonu diyebiliriz.  Çarpışma modu, 6 oyuncuya 6 oyuncu olacak şekilde oynanıyor. Her iki takım da haritada belirli bölgelerde çıkan bayrak noktalarını kontrol etmeye ve yıldız simgeleriyle belirlenmiş olan moral puanlarını arttırmaya çalışıyor. Tüm bayrak noktalarını kontrol etmeyi başaran takım turu kazanıyor. 3 tur kazanan takım maçı da kazanmış oluyor. 

Bu modda kontrol ettiğimiz ordu bulunmuyor her oyuncunun birebir mücadele yeteneği ve takım uyumu başarının anahtarı diyebiliriz. Çarpışma modu toplamda 20 dakika sürüyor. Her tur ise 5 dakikalık dilimlere ayrılmış durumda. Bannerlord’un her birinin birbirinden farklı ve üstün özellikleri olan, kendi kültürel özelliklerini yansıtan 6 farklı ülkesinin belirli birliklerden birini seçerek tura başlıyorsunuz. Çarpışma modunda Warband’deki altın sistemi yerine, yeniden doğma hakkı sistemi getirilmiş. Oyuncular, bir tura, yeniden doğma için sınıf seçerken kullanabilecekleri belirli bir puanla başlıyor. Daha iyi zırhlı bir birlik seçmek istiyorsanız yeniden doğma hakkından da feragat etmeniz gerekiyor. Çarpışma modu genel hatlarıyla böyle; belirli bir birlik ve yine belirli savaş silahlarını seç, bayrakları el geçir maçı kazan!

Şimdi gelelim asıl önemli konuya, yani Bannelord’un oynanış mekaniklerine… Öncelikle şunu belirteyim, merak etmeyin korkulan olmamış, Bannerlord, Warband’ın sağlam oynanış mekaniklerini kesinlikle koruyor. Yani motion capture ile yapılan yeni animasyonlar oyunun akıcılığını, reflekse dayalı yapısını kesinlikle bozmamış. Ancak Bannerlord’un tamamen Warband gibi hissettirmediğini de söylemem lazım. Karakter hareketleri daha ağır ve oturaklı. Hem yürüyüş hızında, hem de savurma ve savunma hamlelerinde daha oturaklı bir karakter kontrol ettiğinizi hissediyorsunuz. Bu da maçlarda ilk etapta biraz zorlanmama sebep oldu açıkçası. Yaklaşık bin saatlik warband tecrübeme dayanarak birebirde nasıl olsa alırım diye rakibin üstüne umarsızca her saldırdığımda sonu hüsranla bitti. Bunun sebebi de elimdeki silahı tanımıyor olmamdı.

Evet Bannerlord’da gerçekten taşıdığınız saldırı silahının özelliklerini biliyor olmanız çok önemli. Örneğin benim kullanmayı en sevdiğim silahlardan olan uzun baltalarla Warband’de olduğu gibi çok seri vuruşlar ve savunma hamleleri yapamıyorsunuz. Uzun balta olması gerektiği gibi çok çok ağır hissettiriyor ve hamlelerde de bu ağırlığı görebiliyorsunuz. Yani uzun balta hızı ile değil, daha çok hasar gücü ile ön plana çıkıyor. Diğer silahlar için de bu durum geçerli. Yani her silah için ayrı ayrı uğraşılmış. Silahlar kesinlikle sadece dış görünüş olarak birbirlerinden ayrılmıyor, her silahın yaptığınız hamlelere farklı tepkiler verdiğini, bir fiziğinin olduğunu hissediyorsunuz. Bu da özellikle çok oyunculu maçlarda aldığınız birliğin özelliklerini iyi tanımayı, kullandığınız silaha alışmış olmayı büyük avantaj haline getiriyor.
Bu oturaklı silah fiziğinin, yeni saldırı ve savunma animasyonları ile birlikte gelen yeni oynanış mekaniğinin Bannerlord’u daha gerçekçi bir savaş oyunu çehresine bürüdüğünü söyleyebilirim. Yani Mount & Blade’in çok oyunculu modu daha “arcade” yapıdan sanki biraz daha “simulasyon” oynanışa doğru kaymış diyebilirim. Tabii bunda Çarpışma modunun takım oyunu odaklı yapısının da etkili olduğunu söyleyebilirim. Çarpışma modu takım olarak birlikte hareket ettiğinizde, takım içi dengeli bir birlik düzeni oluşturup bayrak noktalarına birlikte hareket ettiğinizde hem daha eğlenceli oluyor, hem de zafere giden yol da buradan geçiyor. 
Mount & Blade II: Bannerlord ile çok oyunculu modun daha modern bir yapıya büründüğünü söyleyebiliriz. Oyuna giriş menüsü daha modern olmuş. Bannerlord oynayan başka arkadaşlarınız varsa Steam üzerinden pratik bir şekilde arkadaşlarınız oyuna davet edebiliyorsunuz. Yeni eşleştirme sistemi sayesinde seçtiğiniz oyun türlerine göre hızlıca maçlara girebiliyorsunuz. Henüz ne işe yaradığını çözememiş olsam da artık oyunda bir rütbe sistemi de bulunuyor. Her maç sonunda bir deneyim puanı kazanıyorsunuz ve karakteriniz seviyesi artıyor. Maç içinde yaptığınız olumlu hareketlere göre bir puan kazanıyorsunuz ve müjde çok oyunculu modlarda artık asist var. Evet artık yüzde 90 canını azalttığınız bir düşmanı başkası gelip taşla öldürdüğünde size de asist yazılıyor. Yaşasın!
Mount & Blade II: Bannerlord’un kapalı betasında bazı sorunlar da gözüme çarpmadı değil. Rekabetçi yanı ön plana çıkan Çarpışma modunda ne yazık ki ülkeler arası büyük dengesizlikler var. Özellikle imparatorluk birlikleri Khuzait, Battania birliklerine karşı büyük üstünlük sağlayabiliyorlar. Beta’da bulunan tek harita süvari birliklerine büyük üstünlük tanıdığı için altı oyuncudan beşinin süvari olması, oyunu bir anda süvariler savaşına çevirebiliyor. Süvarilerin ve okçuların yine çok fazla fark yarattığı bir oyun modu olmuş Çarpışma modu. Bu da diğer bazı birlikleri neredeyse anlamsız hale getirmiş. Yani ülkeler arası ve birlikler arası bir dengeleme, silah hasarlarında belki yeni bir ayarlama yapılması gerekiyor. Ya da pek çok rekabetçi oyunda olduğu gibi rakibin bazı birliklerini banlama özelliği de test edilebilir. Bu sorunlar dışında Çarpışma modunun rekabetçi yapısının  ve Bannerlord’un yeni daha oturaklı ve gerçekçi oynanış mekaniğinin beni tatmin ettiğini söyleyebilirim. 
Hasat zamanı artık çok yakın. Elimizde artık bir çıkış tarihi var. Bannerlord yenilikçi ve şahsına münhasır sandbox hikaye moduyla olduğu kadar, multiplayer modlarıyla da ön plana çıkacak bir oyun olacak. Her ne kadar geliştirilme süreci biraz uzamış olsa da Bannerlord eSpor’a göz kırpan yeni oyun modlarıyla modern zamana da yetişmeyi başaracak gibi görünüyor. 
Exit mobile version