Oyun Haberleri

Mount & Blade II: Bannerlord’un yeni geliştirici günlüğü yayınlandı

Türk oyuncuların merakla beklediği ve dünya genelinde de büyük bir popülariteye sahip olan Mount and Blade serisinin yeni oyunu Bannerlord hakkında yeni bir geliştirici günlüğü daha yayınlandı. Üçüncü kez kuşatmalara odaklanan TaleWords, kuşatmaların oyundaki önemine dikkatleri çekmek istiyor.

Mount & Blade II: Bannerlord’un yeni geliştirici günlüğü yayınlandı

Geçtiğimiz haftalarda düzenlenen beta süreciyle oyuncuların yeni bilgiler edinmesine olanak sağlayan yapımcıların yayınladığı geliştirici günlüğü şu şekilde;

Bu haftanın blogunda, saldırı aşamasını tartışarak, oyunun yapay zekasının olayları nasıl değerlendirdiğine ve bunlara nasıl tepki gösterdiğine odaklanarak, saldırı kuşatmaları konusundaki mekaniklerimize bakacağız.

Kuşatmalar oyunda çok önemli bir yer kaplıyor. Yerleşim yerinizi savunmak, sınırlarınızı agresif bir şekilde genişletirken, kuşatmalar Mount & Blade deneyiminin tam kalbinde yer almaktadır. Bannerlord ile hedefimiz, kuşatmayı bütün halinde arttırmak, kuşatmadan önce bir yerleşim alanını dolaylı olarak zayıflatmak, en son savunma oyuncularını kullanmaya devam etmek olacak. Önceki kuşatma bloglarımızda, senaryo haritasındaki bombardıman aşamasına baktık ve bir kaleye saldırırken veya savunurken oyuncuların elindeki seçenekler hakkında konuştuk. Ayrıca savaşları sürdürmeye baktık ve önemi ve meydana gelebilecekleri hakkında da konuştuk.

Bir kaleye saldırmak, oyuncuların dikkatlice düşünmesi gereken bir şeydir. Kaleler, kriz zamanlarında yerleşimi korumaları için yerel bir milis çağrısı yapacak, ancak çoğu zaman bir direnişe neden olabilecek profesyonel askerlerden oluşan bir garnizon barındıracaklar. Ve eğer kalenin savunmayı denetleyen bir valisi varsa, valiler savunma kuşatması motorlarını ve garnizon kalitesini artırabildiğinden işler daha da zorlaşacaktır. Fakat hepsini bir tarafa koyalım ve bir saldırı başlatmanın artılarını ve eksilerini tartıştığınızı ve saldırınızla ilgili baskı yapmaya karar verdiğinizi düşünelim. 

Öncelikle, savaş başlamadan önce birliklerini ve kuşatma makinelerini nereye yerleştireceğinizi seçebileceğiniz bir dağıtım aşaması ile karşılanıyorsunuz. Her formasyonu seçebilir ve onu konuşlandırılabilir bir bölgenin etrafında hareket ettirerek birliklerinizi mümkün olan en iyi avantaj için konumlandırabilirsiniz. Her kale saldırıya açık üç bölümden oluşuyor ve bunlardan her biri için bir saldırı yöntemi seçmeniz gerekiyor. Diğer hedeflere odaklanmak, merdivenleri tırmanmaya çalışmak, bir saldırı kulesi kullanmak, bir çarpma kolu olan bir kapıyı kırmak için basitçe bir kısmı göz ardı edebilirsiniz, veya bir duvar bölümünü bombardımanla yıkayabildiyseniz, boşlukta ilerlemeye çalışabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu