No One Lives Forever 2:A Spy in H.A.R.M.s Way
James Bond’un kız arkadaşı geri döndü, Kate Archer, bu sefer işimiz daha da zor, artık vurma kırma ilk oyundaki gibi ön planda diil, onun yerine gizlenme daha da önem kazanmış durumda. İlk oyun biraz daha iyiymiş gibime geliyor, ama olsun Kate’i yönetmek başlı başına bir zevk diyorum ve sizi tam çözüme davet ediyorum. Söylemek istiyorum ki bu tam çözümde o kadar detaya girmek istemedim, çünkü oyunun zevkinin kaçacağına inanıyorum.
CATE ARCHER MUST DIE
İlk bölüm sizi oyuna alıştırmak için yapılmış, düz ilerleyin mzncınık oku ile karşınıza çıkan ninjaları öldürün. Santa’nın size söylediklerini dikkatli bir şekilde ilerleyin. Kasabayın sonunda sadece bir ninja var, alarma basmadan hemen öldürün, eğer basarsa iki kişi daha çıkacak
İntrodan Japonya’ya Inotakimura kasabasında oyuna başlıyacağız, sesdirmeden buluşma. Yapmanız gereken ilk olarak ajan Isamu Hatori ile buluşmak, Hatori ile karşılaşmak için diğer bölüme geçmeniz lazım.
I HAVE BAD NEWS
Görev: Hatori-san ile buluşmak
Bu bölüm dairesel bir biçimde, eğer ilk kavşaktan kuzeye dönerseniz eşyaları toplayabilirsiniz. Burada iki tane makine var, tekli makineyi Hatori-san’ın dükkanın orda (dükkanın önündeki tabelada kuş resmi var) bulunuyor, kasabanın kuzeybatısında da iki tane makine bulunuyor.
Bölümde okumanız ve çözümlemeniz gereken 4 adet not var, ilk notu başladığınız zaman hemen solunuzda bulabilirsiniz, Şimdi yukarda anlttığım yüölerdeki makineye giderek notu bulun, bulmanız gereken notları aşağıda anlattım;
1. Kırmızı işaretten sonra solda, başladığınız yerin yanında (güney)
2. Kasabayın kuzeyindeki posta kutusunun önünde, soldaki duvarda lambanın yanında (güney)
3. Tekli makinenin yanındaki lambanın ordaki Geisha ambleminin lolundaki duvarda (kuzey)
4. Hatori-san’ın dükkanın güneyinde dar sokakta bulabilirsiniz
Bu notları izleyerek Hatori ile buluşun. Onunla karşılaştığınız zaman size yeni bir görev verecek, bu arada yeni ninjalar kasabada belirecek, görevi yapmak için iki seçeneğiniz var;
1. Doğu yönünde ilerleyin, ninja dojo’nun doğusundaki siperin içine atlayın, dojo doğru sürünerek ilerleyin, görevi tamamlamak için burdaki konuşmayı dinlemeniz gerekiyor.
2. Dojo’nun etrafındaki bütün ninjaları öldürünüz, notu Dojo’nun dışındaki direğin üstünde bulabilirsiniz.
Hatori’ye dönerek konuşun ve bölümü bitirin.
BÖLÜM 2
GOODBYE SPY
Geçtiğiniz bölümdeki silahlar bu bölümde de elinizin altında bulunuyor, bölmünde yapmanız gereken merkez evinin içnde yapılan buluşmanın fotğrafını çekmek. Evin ana kapısı içerden kilitli, oraya girmek için evin altını kullanacağız, yukarda anlattım. Hatori-san’ın haritasına bir bakın, hedef orda yanlış çizilmiş, gideceğiniz yön haritada kuzey olarak belirtilmiş, halbuki bizim gideceğimiz yön pusulanızdaki batı yönüdür, onu kullanrak hedefe gidin.
İntrodan sonra, buluşma gerçekleşiyor, alana girin ve merkez evi bulun, Hatori-san’ın haritasını kullanrak evin pencerresini bulun, burdan buluşma anını risk almadan çekebilirsiniz. Fotoğrafı çektikten sonra Yamata-san’ın beklediği köprüye gidin. UNITY birlikleri sizi ordan alacak ve bölüm bitecek. Evin içindeyken alarmları çalıştırmamaya özen gözterin, ayırca pencirenin yanında sessiz olun, hiçbir ses çıkarmtmayın.
Merkez evin kuzeybatı köşesine gidin, kaya tabakasından atlayın ve Lipstick Kameranızı kullanarak fotoğraf çekin, sakın ateş edip Directoru bvurayım demeyin, alarmlar harekete geöer ve 800 skill puanını kaybedersiniz. Fotğrafı çektiğinz zaman etraf ninja dolacak, dikkatli olun. Fotğrafı çektikten sonra köprüye ulaşmanın en hızlı yol şu; ana kapıyı kullanak dışarı çıkın, kuzeye dar sokağa (girdiğiniz yer) gidin. Başladığınız yere geldiğniz zaman geçide sağ tıklayın, böylece bölüm bitecek. Özel alana girmek için iki yol var bunlar;
1. Dar sokağın aşağısından batıya, içerden kilitli olan kapının kuzeyine, iki ağçla son bulan büyük avluda açık bir pencere var, ordan depolama odasına geçin
2. Kasabayın kuzeyindeki kapalı geçide gidin ve burdaki patikayı takip ederek kuzeydeki geçide giderek alana girin.
BÖLÜM 3
PROJECT: OMEGA
Siberia’ya hoşgeldiniz, burası Rusya çok soğuk, neyse bizi kimse tutamaz ve hiçbirşey bize engel olamaz. Bu bölümde görevleriniz çeşitlilik gösterecek, uçağın yanındaki gölün etrafında gezinirken dikkatli olun. Pilot anahtarını kaybetmiş, ama o kadar da kaygılı gözükmüyor, kiliti açın ve alıştırma olsun diye Dacha’yı bir araştırın, bu daha sonra işimize yarıyacak. Merdivenlerin altındaki gizli odayı aklınızda tutun, kapının kenarında şifre gerektiren konsol var. Şimdilik burayı kendi halinde bırakın.
Pilot ile konuşun ve geriye dönerek jeneratörü çalıştırın, isterseniz Dacha’ya dönüp tekrar pilot ile konuşabilirsiniz. Şimdi Dacha’nın etrafında dolaşıp ışıkları kapatın, ardından arka odadaki radyoyu kullanın. Barakaya gitmeden önce Dacha’nın etrafında gelen acayip seslere kulak verin, amanın bizi sezdiler, ışıkları kapattığımız için karanlıktan yararlanıp etrafı temizleyin (bunu yaparken sessiz tabancanızı kullanın).
Daha sonra barakaya yönelin (Dacha’yın kuzeyinde), kiliti açın ve içeri girin. Masayın üzerinde görev için gerekli olan zarf, harita ve kar arabasının anahtarını bulacaksınız. Kar aracını kullanmaya çalıştığınızda
göreceksiniz ki bir işe yaramıyacak, gidip pilot ile konuşun ve kuzeydeki askeri blögeye gidin. Ana köprünün alıtndaki desteklere 3 adet bomba yerleştirin. Bunu yapmak için ilk bölgedeki köprüye gidin, kar aracını işletmek için gaza ihtiyacınız olacak, askeri bölgede bu gazı bulabilirsiniz, fakat öncelikle bekçileri öldürmelisiniz. Gazı aldığınız zaman tekrar Dacha’ya dönün ve pilot ile konuşun, ardından kar arcını alın ve askeri bölgeye gidin. Karşınıza çıkan iki askeri ortadan kaldırın (öldürdüğünüz ölüleri ortadan kaldırmayı untmayın), şimdi uçma vakti, kar aracını küçük benzin depolarının üstündeki tahta rampaya doğru sürün ve tellerden uçarak atlayın. Köprüye gidin, Santa size gereksiz bazı bilgiler verecek. Köprüye geldiğiniz zaman araçtan inin ve köprüyün altına inerek bombaları yerleştirin. Araca ulaşmak için sol (güney) yönünü kullanın., ordan da batıya yönelin ve bölümü bitireceğiniz eve giderek bölümü bitirin.
CAUSING TROUBLE
Kamyonun kuzeyindeki radyo kulesine gidin, kesik araçlar oraya ulaşmanızı engelleyecek. Oraya ulaşmak için kar aracı ile yine hafif bir uçma operasyonu yapacğız. Haritanıza bakarak ilk atlama yerine gidin, hemenyan tarafta, dağ geçidine ve atlama yerine gelene kadar yolu takip edin. Uçun abi bir güsel, yolu takip ederseniz avcı kabinine ulaşcaksınız, içerde bazı eşyalar bulabilirsiniz. Dağ ğeçidenden aşağıya devcam edin ve buzlu gölü geçin. Taşların karşısında güç istasyonunu bulacaksınız. Havaya uçuracağımız yer burası, patlatın abi.
COMMUNICATIONS TOWER
İlk olarak yapmanız gerekn warehouse’daki bombaları almak, daha sonra patikayın yukarısına, güneye giderek ana kulenin ordaki kutulara patlayıcıları yerleştirmek. Oraya giderken radyodan Dacha’da birşeylerin döndüğünü duyacaksınız. Kuleyi patlatın, yıkılan kulenin altından sürünerek geçin.
Kule bölgesini terkedin, Santa size pilot hakkında bazı şeyler söyliycek, adamımız yakalanmış, ardından büyük evde adamlar pilotu sorguya çekmeye başlıyacaklar. Gidip onu ordan kurtarmalıyız. Bütün adamları öldürüp pilotla konuştuğunuz zaman “let me now when it safe” diyecek, ayni etrafın tamamen temizlememiz gerek, tam bu anda bir kişi çıkıp size saldıracak (ilk binanın etrafından dolanıp gelecek), onu da halledince pilot hareket edecek.(ne la bu, araba mı?). Ama pilot yine rahatsız, yine size etrafı temizlemenizi söyliycek ve adamlar çıkacak, ikisinide öldürün ve pilotla konuşun, ardından yine pilot sizi uyaracak ve bir kişi saldırıya geçecek, bunu halledikten sonra, başka adam çıkmıyacak, pilotu geçite getirin. Geçit evinin içindeki kolu kullanarak geçiti açın, böylece pilot kurtulacak.
POWER STATION
Doğu kısmındaki askeri bınada (barrack) bulunan kilitli sandıkların birinde patlayıcıyı bulabilirsiniz. Patlayıcıları aldığınız zaman geçit evinde 3 asker beilerecek, onları halledikten sonra konsolu bulanan kapının bulunduğu jenerator odasına gidin. Kiliti açın patlayıcıları yerleştirin ve dışarı kaçın. Jenerator patladığı zaman avcı kabinine dönün, radyoyu kullanarak bölümü bitirin.
BÖLÜM 4
A SPY IN H.A.R.M.’S WAY
Bölgeye girebilmek için iki yol var, sığınağın altından sürünüp içerden kiliti açmak, ya da geçit evine gidip kiliti açabilirisiniz, ya da askerin sigara molası vermek için dışarıya çıkmasını bekleyin, üzerinden geçit evinin anahtarını alabilirsiniz. Bölgeye girdiğiniz zaman kuzeyde bölgenin sonundaki büyük binaya gidin, burdaki kayıt binasında, her 30-60 saniyede bir sovyet askeri beliriyor, burada adımlarınızı çok dikkatli atmalısınız. Küçük metal kapının önüne bir ayı tuzağı yerleştirirseniz, takılan biri olduğu zaman bir çığlık sesi duyacaksınız, tabii ardından başka bir asker çıkacak, isterseniz deneyebilirsizin.
Evet, amacımız yeni kayıt binasına girmek, binaya yaklaşın ve üçüncü kattaki pencerden geçin.Mutfağın dışından şeker torbasını aldıktan sonra, bodrumdaki jeneratore patlayıcıyı kullanın., patlama sonrası elektrik kesilecek, böylece telllerden elektrik geçmiycek. Kuzeydeki geçti açın ve ana kayıt binasına doğru yola koyulun. Yemekhanedeki tanka bomba koymayı untmayın. Patlayıcı şarjını kuzeybatıdaki depolama odasında bulabilirsiniz. Patlayıcıyı tankın arkasına yerleştireceksiniz. Ana kayıt binasına girdiğiniz zaman buraya girme göreviniz tamamlanacak. Project: Omega hakkında bilgi toplama görevini bu bölümde yapamazsınzın, öncelikle vacuum tüpünü bulmanız gerek, bunu bulacağınız yerler; Sw deposunun güney kısmındaki depoda, ya da batı kısmındaki dolapta veya deponun doğusundaki banyoda bulunan dolapçığa bakın. İkinci kattaki security kodunun yazdığı notu bulmamız lazım. İlk kattaki security odasına doğrı gidin ve kompüter odasına girin. Vacuum tüpünü kompütöre kullanarak kodu girin, arşive girin.
Sırada proje hakkındaki kaseti bulmak var, kuzeydeki duvardaki robot kaset çaları bulun, girin ve kağıdı alın. Okumayı bitirdiğiniz zaman alarm çalacak ve askerler aramaya çıkacak. İlk kattaki giriş kilitlenmiş durumda, tek çıkış yolu alt kattaki çamaşırhane, gidin ve çıkın.
BÖLÜM 5
NIGHT FLIGHT
Dıştaki girişe gidin ve muhimmat alın, Siberia security geçit kartını askerin üzerinden almayı untmayın.( kart slotuna tıklayarak onu açabalibirsiniz).Bahçenin güneyindeki duvarda bulanan büyük tanka doğru gidin, (eğer daha önce burya bomba koyduysanız 300 sp kazanacaksınız), patlama gerçekleştikten sonra yıkılan duvardan geçin.
Eğer motor havuzuna ve ön kapıya patlayıcı koymadıysanız hemen yapın, daha sonra motor havuzunun yanıdaki kar aracını alarak ana geçide doğru gidin ve ordaki ufak tepeciği atlamak için kullanarak tellerden atlayın ve bölgeyi terkedin.
Yolumuz chekpoint noktası, yolunuz iki kere askerler tarafından kesileceki birincisi kolay, fakat ikincisini geçmek için, bloğun sağındaki dik su birikintisini kullanarak ordaki ağaçları geçmeniz gerek (eğer enrjiye ve armora ihityacınız olursa avcı kabinine dönüp alabilirsiniz)
Santa’yı iyice dinleyin ve ne söylediğine dikkat edin, onun söyledikleri ışığında görevi tamamlayacaksınız. Evet sırada yine bizim sakar pilotumuzu kurtarmak var, Dacha etrafındaki 4 askeri de haklayın ve merdivenlerin arkasındaki kapıdan girerek olayı tamamlayın.
İki bekçiyi öldürdükten sonra bombayı etkisiz hale getirmeniz için 1 dakikanız var, bu yüzden hızlı hareket edin, bombayı bulduğunuz zaman onu 15 saniyede etkisiz hale getireceksiniz, daha fazla uzun süreceğini sanmıyorum.
BÖLÜM 6
DIARY OF DOUBLE AGENT
Bodrumdaki posteri yırtın, arkasında düğme gizli. Bunu kullanmak için bi bateriye ihtiaycınız var, bateriyi bulmak için aşağıdaki bölgelere bakmanız gerek; (her zaman yeri değişiyor)
1. Kuzey-doğudaki yatakodası merdivenlerinin üstündeki o üst sağdaki çekmecede
2. Yine, kuzey-doğudaki yatakodası merdivenlerinin üstündeki lambanın altındaki çekmecede
3. Aynı yerde rafın içinde
Inner Sanctum’daki (kutsal yer) notları aldığınız anda ani ve seri bir şekilde ninjalar ortaya çıkacak. Yapmanız gereken üst kattaki güneydoğuda bulunan odadaki pencereye gitmek, camdan geçin ve görevi bitirin.
Yolun batı kısmına yönelin, daha sonra köşeden kuzeye dönün, ardından yine elketrtik tellerinin ordan batıya dönün. Güneybatı köşesindeki çitin ordan güneye dönün, karşınızda açık geçidi bulacaksınız. Devam edin ve köşedeki barakanın camından içeri dalın, arka tarafta doğu yönünü takip ederek çıkışı bulun.
Büyük bir döğüşün ortasındayız, ilk olarak 10 ninja, ardından 20 ninjayı da öldürdükten sonra Isako ortaya çıkacak (büyük kadın usta). Devamlı sürette ona vurun, yeterince zarar verdiğiniz zaman kaçacak, onu takip edin. Elinize Katana’yı alın (UO oynayanlar bilir, bu silah çok etkili) ve ona iyice bir zarar verene kadar vurun. Sonunda onu yıkacak ve görev tamamlanacak.
BÖLÜM 7
DOUBLE CROSS
Polisleri ve masumları öldürmemeye özen gösterin, tracing darts (takip etmenizi sağlayacak oklar) ile polisleri vurun. Ortadaki bölgedeki siyah mektupları topladığınız zaman kuzey tarafındaki cafe’de Kamal belirecek. Çiçeğin orda adamla konuşun ve ondan notu alın. Notu aldıktan sonra kasabanın güney yönüne devam aderek dar sokağa girin, burdaki merdivenlerin başında kilitli bir kapıyı açın, onun arkasındaki kapı da kilitli kapının ardında Kamal’ın istediği kanıtı bulacaksınız, onu alın ve Kamal ile konuşun (bu sefer Kamal cafe’nin arkasına geçecek). Kamal ile buluştuğunuzda sizden, Harij adındaki geçit nöbetçisi geçip, gazete makinesinin içinden paketi almanızı istiycek. Paketi aldığınız zaman, hedefiniziz Halmani adındaki kişi olduğunu olduğunu öğreniyorsunuz, hedef H.A.R.M merkezinden çıkıp hotele doğru hareket ediyor (kırmızı bir sarık giyiyor). Harij’in arkasında beliren polise Harij’le konuştuğu anda bir izleme oku atın. Halmaniyi öldürün ve üzerinden anahtarı alarak soldaki sarı kapıda anahtarı kullanrak odasına girin.
Sırada Anoop Banerjee’nin ofisindeki telefona dinleme koyduktan sonra yaptığı konuşmaları dinlememiz gerekiyor. Ama bu görevi yaparken kimseyi öldürmeyin yoksa görev sona erer. Acele etmenniz lazım yoksa devriye gezen adamlar tarafıdan farkedileceksiniz, kullanabildiğiniz kadar para kullanın, girdiğiniz her köşeyi mutlaka kontrol edin ve toplayabilidiğiniz kadar eşyaları toplayın. Ofise girdiğiniz zaman dinleyiciyi telefona yerleştirin. Dinleyiciyi yerleştirdiğiniz zaman telefon çaılcak ve Banjee odaya gelicek o gelmeden, ofisin kuzey-doğusunda bulunan ekranın arkasına gizlenin, konuşmasını bitirdiği zaman dinleme cihazını dinleyin. Ardından güney-doğu yönünde sizin posterlerinizi asmaya başlıycak, asılan posterleri sivil halk görmeden toplamasınız. Çantanızdan izleme oku alın ve polise izleme oku atın. Onu izleyin ve ona sezdirmeden posterleri toplayın (posterler radarınızda kırmızı olarak belirtilmiş), eğer polis sizi farkederse hemen kaçın ve saklancak bir yer bulun ve polisin sakinleşmesini bekleyin. Toplam 8 posteri de toplamanız lazım, hepsini topladığınız zaman Harij gelecek ve size Kamal’ı bulmanızı söyliycek. Kamal başladığınız yerdeki geçidin batısında belirecek, onu kuzey yönündeki muslukta da bulabilirsiniz. Ardından kasabanın güneyinde bulunan iki objeyi toplamanız lazım, ardından kaynakçıyı bulup tiyotra salonunun batı kısmındaki kapıyı kaynaklayarak açın ve çıkın.
Bekçiyi dinlediğiniz zaman mavi bir nottan bahsettiğini duyacaksınız, kasayı açmak için o nota ihtiyacımız var. Notu aşağıdaki bölgelerde bulabilirsiniz;
1. Barın arkasındaki masanın üstünde
2. Üsta taraftaki merkez balkonun parmaklarının ortasında
3. Merdivenlerin altındaki masada
4. Su ısıtıcısının bulunduğu yerden hemen kuzeydeki odadaki masada
5. Erkek soyunma odasında
Daha sonra ikinci kattaki kuzey-batıdaki balkonunun yanında bulunan projeksiyon odasına gidin. Projektörleri geçin ve menejerin odasına gidin, kasa büyük resmin arkasında.
Sırada etrafı havaya uçarmak vari ilk olarak bodrum katından patlayıcı alın. Üstte sahnenin iskelesine patlayıcı yerleştirin (oraya ulaşmak için sahnenin doğusundaki merdivenden çıkabilirsiniz). İkinci olarak, projeksiyon odasındaki projektörlerin yanına patlayıcı yerleştirin. Üçüncü, bodrum katındaki büyük su ısıtıcısı, bu üç yere de patlayıcıyı yerleştirin
BÖLÜM 8
ART OF MURDER
Hiçkimseniyi öldürmeyin, kilitli kapıyı açıp lobiyi geçin ve görevi bitirin. Geçidi açtığınız zaman Kamal ve Banerjee geçidi açtığınız zaman haritadan kaybolacak. Merdivenleri inip kamera ve bekçilerin bulunduğu koridora gelin. Tabii inmeden Kamal’ın söylediği gibi tuvalete g,d,n ve aletleri alın. Koridora indiğiniz zaman kameraları vurun, bodrum katının kuzey sonu bir tuzak, geçmek için, kazıkların çıkmasını bekleyin ve etraflarından dolaşarak kapıya gidin. Kazıkları geçip atrafı etrafı temizledikten sonra kazıklar artık çökmeycek. Dökümanları aldıktan sonra bekçiler ortaya çıkıp bulunduğunuz yere gelmeye başlıycak. Yapmanız gereken geldiğniz yöne dönmek, dönerken de karşınıza çıkan adamları öldürmek. Dışarı çıkıp kuzey-doğu yönündeki geçide gideceksinz. Merdivenlerin üstündeki geçide geldiğiniz zaman sakın ateş etmeyin, çünkü Kamal size doğru koşacak, eğer onu vurursanız görev sona erecek.
Sırada üç telefona dinleme cihazı yerleştirmek var. Herhangi üç telefona dinleme cihazı yerleştirdiğniz zaman görev tamamlanak. Üç telefonun yerini aşağıda verdim;
1. Merdivenlerin üstündeki güney-doğudaki ofiste
2. Bodrum katında güney-batıdaki ofiste
3. Alt kattaki ofiste
Patikayı takip edin ve Mime King’in konutuna girin. İlk olarak karşınızda yukardaki paneldeki kafesteki büyük oku alın. Orayı açmak için 1 dakikanız var, bu zaman dilimi içinde mermer yarılıp açılır ve boşluğa düşersiniz. Bu yüzden acele edin. Ardından Armstrong’u takip edin, bu arada arkanızdan adamlar belirecek ve size ateş etmeye başlıycaklar. İki binanın arasındaki patikadan geçin, bu arada yoldaki eşyaları da toplayın. Merdivenden çıkıp merkez odasına inerek avluya çıkmalısınız. Avluya çıktığınız zaman, etrafı iyice araştırın, ardından güney-batıdaki odaya gidin ve kapıyı Armstrong’a açın.
Aynı anda avlunun çeşitli yerlerinden adamlar belirecek. 3 katil kuzey-doğu yönünden, 5 katil sahnenin yanındaki balkon tarafından ve avlunun doğu kısmanın sonundan, son olarak 3 katil de güney-doğudaki ara sokak girişinden gelicek. Hepsini öldürdükten sonra Armstrong kapıyı açacak, Çıkmadan evvel bütün cesetlerin üstünü aramayı untmayın. Şimdi takip zamanı, arkanıza ve yan tarafınıza dikkat edin, katili takip edin (zaten kaçacak).
BÖLÜM 9
ICE STATION EVIL
Etrafın sakin olduğu bu saatlerde objeleri rahatça toplayabilirsiniz. Bazı yerlerde yıkıntıları gerek atlayarak, gerekse eğilerek geçmek zorunda kalacaksınız. Batıdaki sigorta kutusunun bulunduğu odanın batısında bulunan vidayı sıkın, ardından güney-batıdaki odada bulanan sigortayı alın ve sigorta kutusuna koyarak enerjinin gelmesini sağlayın. Artık kapıyı açıp yemekhaneye girebiliriz, burdan da dışarı ve merkezin yanına (batıya) doğru ilerleyin. Batı kısmındaki kapıyı ofisteki konsolu kullanarak kapıyı açın. Pin pon masasından anahtarı alın, anahtarla güney kısımda bulunan ofisteki kapıyı açıp içerden Project: Omega belgeleri alın. Amanın o ne? Bu ne? Evet şimdi mahvolduk işte. Manyak bişii duvarı yıkıp içeri giriyor ve üzerinize saldırıyor. Görüş alanına girmez ve ona ateş etmezseniz sizi göremez, bir köşeye gizlenip ona arkadan ateş edin, üzerinize yürümeye başladığı zaman hemen arkasına geçin ve ona ateş edin, baktınız olmuyor kaçın. Açmış olduğu delikten geçerek güneydeki labaratuvara gideceğiz, içerde tırmanmak için bir boru bulacaksınız, tırmanın vesecurity kapısına dönün. İçerde merdivenleri çıkarak odadaki eşyayı alın ve bahçedeki odaya gelin, Anders ateş etmeye başlıycak, tam o anda atlayın, içeri girin ve kapıyı kapatın, bçylece Anders sizi göremeycek. Odadaki camı kullanarak dışarıya bakın ve Anders’in size arkasını döndüğünden emin olun ve hemen merdivenlere koşarak patlayıcı yerleştirin. Delikyen atlayın ve yemekhaneye gidin, Anders duvarın arkasına atladığı zaman bilimadamını öldürün. Ardından sigortanın bulunduğu odaya geri dönün, kilitli odaya yönelin ve tel topnu alın. Bununla Anders’in açtığı delikten geçerek konsolu tamir edin, odada bir Ajan Yetiştirme dergisi var, onu7 olmak için Anders’i yok etmeniz gerek. Şimdi girişe dönün ve Armstrong’un yan tarafına patlayıcıyı yerleştirin, patlamadan sonra yıkıntılardan atlaıyn ve görevi tamamlayın.
BÖLÜM 10
THE CURSE OF KALI
Bu bölümde kurtaracağınız her vatandaş size 400 exp. Kazandıracak. Burdaki Anders’i de geçen bölümdeki taktik gibi yok edin, ya da saklanıp bir başka yön bulmaya çaılışın. Bombayı yerleştirin ve duvarda açılan delikten geçin, köşeden bakarak askerleri vurarak dikkatlerini çekerek deliğe dönerek kapıyı açın. Askerler geçtikten sonra arkalarından sessice gidip kiliti açın.
İkinci yapmanız gereken, köşedeki duvarın arkasına gizlenin ve askerlerin etrafa zarar vermelerini izleyin, uygun bir zamanda hareket edin ve kapıyı açın, Harij’i şimdilik sallamayın, ardından 3 asker belirecek bir yere sinin ve lazer askerle kapışmasını bekleyin. Karmaşa arasında sıyrılıp kovayı almanız lazım, çeşme geçidin arkasındaki ilk avluda, ağzına kadar doldurun ve kuzey-doğu yönüne giderek 2 sefer ateşin üzerine su boşaltın, açılan yerden geçin. Bunu yaptıktan sonra Harij’ geri dönün ve onu kurtarın.
BÖLÜM 11
THE INTERLOPERS
Radarınızdaki kırmızı “i” (kafeterya) işaretine gidin, gözlüğü aldığınız zaman güç kesilecek ve her taraftan saldırılar gerçekleşcek. Açılan yollardan ilerleyin ve karşınıza çıkanlar öldürün (bilim adamlarına sakın zarar vermeyin). Yapmanız gereken UNITY binasının çevresine yerleştirilen bombaları etkisiz hale getirmek, bombalat radarınızda kırmızı “i” olarak gösterilecek. Bütün patlayıcıları ve saldırganları temizledikten sonra kuzey-batıdaki lobby’de bulunan doktor ile konuşun. Patlayıcıların yerleri;
· Avlunun güney duvarında, ilk kat
· İlk merdivenlerin ardında doğuda, ikinci kat
· Avlunun kuzeyindeki kapıda, ikinci kat
· Kuzeydeki kabinin duvarında, ikinci kat
· Güney-batıda köşedeki asansör, ikinci kat
· Securtiy odasındaki panel yanındaki kompuıter paneli, üçüncü kat
· UNITY lobisi, ilk kat
· Lobinin kuzey-batısındaki dinlenme odasının yanındaki duvar, ilk kat
BÖLÜM 12
UNDERSEA
Bölümün kuzey-batı köşesindeki masanın üzerinden anahtarı alın, güney-batıdaki merdivenleri çıkın ve turna kuşunun karşısına geçin, kuzey-doğu kısmında bulanan Utulity launcher’i almayı untmayın. Salonu geçin ve kameraların karşısındaki security kapısından çıkın. Notları şu bölgelerde bulabilirsiniz.
1. Kontrol odasındaki sandalyede
2. Merdivenlerin aşağıdaki kontrol odasının altındaki dar köprüde
3. Security ofisdeki masada
Alt kattaki kilitli ofiste okuyacağınız belgeleri bulacaksınız, formları aldıktan sonra İntercom’daki Spencer ile konuşun, size manualleri nasıl alacağınızı anlatacak. Çekmeceden anahtarı alın ve alt kattaki kilitli ofise gidip slota anahtarı kullanın. 207-B forumlarını bu bölgelerde bulabilirsinz;
1. Güneydeki güvertede batıda bulunan konsolllarda
2. Güneydeki güvertede gemi bölmesinin ortasındaki yerde
3. Güneydeki güvertede doğu konsollarında
Intercom’a döndüğünüz zaman Spencer’i nerde bulacağınızı anlatan bir not ile karşılacaksınız, tuvaletler bölümüne gittiğimiz zaman Spencer’in cesedi ile karşılaşıyoruz, üzerinden kartı alın, tekrar yukaru çıkıp Supercomputer Departmanına girin. Çekmecenin içinde v.20 manualını bulacaksınız, bu biligiyle bilgisayara giriş yapabilirsiniz. Ardından atl kata inip, batı koridorunun sonunda bulunan kapıya gidin.
Labaratuara gidin ve taperecorder’i alın, teyp’i şu bölgelerde bulabilirsiniz;
1. Alt katta bulunan oksijen tanl odasındaki panelde
2. Alt kattaki kuzeyde bulunan odadaki masada
3. Alt kattaki güney-doğuda bulunan odada kuzey-doğudaki masada
Koridoru takip deip kameraların olduğu yerde çıkışı bulacaksınız, slotu kullanın ve dışarı çıkın.
BÖLÜM 13
TERROR IN THE DEEP
Super soldierlerin bulunduğu bölmede tutulan Armstrong’u kurtarmanız lazım. Ama önce Pierre’yi safdışı bırakmanız lazım. Başka şeylerle ilgilenmeyin, sadece Pierre’ye ateş edin. Eğer diğer askerler başınızı fazlası ile ağrıtmaya başlarsa onlara “sleeping gas” atın ve uykuya gönderin. Böylece yeterli bir zamana sahip olacaksınız.
İlk merdivenden önceki masanın üzerinden “security card”ı alın, Armstrong yardım istiycek, hemen ofise girin ve bilgisayarı kapatın, şimdi kapılardan geçip diğer kata çıkabilirsiniz. Elekrtikli sırmaları dikkatle geçip “stroge room” ulaştıktan sonra aşağıya dalın ve kapıya giderek “spy training” kıtabını alın. Ardından geri dönüp nefes alın, sağ tarafa oksijen tanklarının bulunduğu odaya gidin, zincirin üstündeki kiliti açarak ilerleyin ve üst kata çıkın. Merkez merdiveni çıkarak kapıya girin.
Öncelikle yapmanız gereken “bilge” odasını suya boğmak, merdivenden inin, ve pompa ile suyu doldurun. Odanın karşı tarafanı geçerek merdivenden çıkarak “stroge room”a gidin, buradan dolaptan tornavidayı alın. Lab’a gidince, lab’ın kuzey-batı yönde bulunan masanın üzerinde Sprinkler Acces Panel’i tornavida ile açın, kolu çekin ve üst kata giriş kodunu alın ve merkez merdiveni çıkarak kapıdan girin.
Ateş saçan boruları dikkatle geçin, ikinci ateşi “gas line acces” yazan yazının yanıdaki kolu çekerek söndürün ve merdivene geri dönün ve göbeğe çıkarak ikinci bölmeye geçin. Burdan diğer bölmeye geçin, dolabın üzerine atlayın ve gizli olan merdiveni bularak ordan yukarı çıkın. Burda heykerli kullanarak çıkışı açın ve çıkın.
BÖLÜM 14
ENDGAME
Kapı açıldıktan sonra sürünüp makinadan çıkın. Jenerator radarınızın kuzeyinde, yeraltına dönerek lava mağarasıadan patlayıcıları alın. Yolun çattalaştığı yerden kuzeye yönelerek lava mağarasına gidin. Evet iki asker ve bir robot tarafından jenerator korunuyor, burdaki kutuda “electric charges” ile robotu yok edebilirsiniz, güneydeki jeneratore patlayıcıyı yerleştirin. Patlama sonrası etraf askerlerle dolacak, tavandaki deliği kullanrak “storage cavern”e geri dönün, ardından kuzey-batı yönüne devam edip kapıları geçerek bölümü bitirin.
Burdaki boss’u halletmeden maalesef hiçbiryere gidemezsiniz, onu hallettikten sonra arkadaşlar gelip size yolu açacak. Lavların üzerindeki platformdan kuzeye giderek Volkov’un ortaya çıkmasını sağlayın. Evet mutlaka ondan uzak durmaya çalışın, sakın yanınıza yaklaştırayım demeyin (yaklaşırsa ne demek istediğimi anlıycaksınız), dikkatli bir şekilde SMG silahınız ile ona devamlı zarar verin, özellikle kafasını hedef alın. Kapıdan geçerek görevi bitirin, yine Isako karşımıza çıkacak, bu sefer yanında ninja arkadaşları da var, dikkatli olun. Yine SMG çok işinize yarıyacak.
BÖLÜM 15
PREEMTIVE STRIKE
Kulenin yanıdaki patlayıcaları alın, dikkatlı olun kulenin etrafı askerlle dolu, patlayıcıları denizaltının üstüne yerleştirin. Burada her öldürdüğünüz Süper Adker için ekstra puan kazanacaksınız, Anti Super Serum’ları Süper Askerlere yeterli zararı verdikten sonra kullanmanız lazım, (ASS’i Utulity Launcher ile kullanıcaksınız) shootgun burada çok işinize yarıyacak tavsiye ederim. Atılan ASS’leri toplamaya özen gösterin. Süper Soldier teğmenine iyice zarar verdikten sonra ASS ile son vuruşu yapın.