Makale

Oyun Akademisi #13

Geçmişe dönüp baktığımda, karakter gelişimim konusunda bana yardımcı olan çok önemli bir yapımı hatırlıyorum; Heart of Darkness. Heart of Darkness sadece benim için değil, çocukluğunu 90’lar da yaşamış pek çok insan için oldukça önemli bir oyun. Amazing Studios tarafından yapılan HoD, oyunculuk için 90’ların sonunu sembolize eden bir yapımdı

Heart of Darkness’ı bilenler bilir, bilmeyenler ise bir şekilde edinip oynasa gerçekten çok iyi olur. Genel olarak oyunun konusu  baskıcı öğretmeninden nefret eden Andy’nin köpeği Whisky’yi kurtarmak üzere Darklands’de yaşadığı maceraları konu alır. Bir gün parkta güneş tutulmasını izleyen Andy, köpeği Whisky’nin kaçırılması üzerine ağaç evinde tuttuğu uzay gemisine atlayıp (!) Darklands’e onu kaçıran “karanlığı” bulmak üzere gider ve olaylar gelişir.

Hikaye açısından baktığımız vakit HoD gerçekten eşi benzeri bulunmaz bir oyundu. Bütün hikayenin koca bir “Korkuyu yenme” (Andy’nin karanlık korkusu) metaforu olduğunu düşünürek, zamane çocukları için bulunmaz bir nimetti.

Andy’nin kendi halinde karanlıktan korkan bir çocuk olarak yegane dostu Whisky’i kurtarmak için Darklands’e gidişi ve burada yaşadıkları, ne açıdan bakarsanız bakın öyle görünmese bile bir video oyununda göreceğiniz en destansı hikayelerden birisi pek çok yönden.

Hikayesi, dünyası, atmosferi ve meşhur brutal “ölüm” sahneleri yüzünden akıllarda yer eden HoD, karakterleri ile bir jenerasyona unutulmaz bir tecrübe yaşatmıştı.Geçmişe baktığımda Another World, Heart of Darkness gibi oyunlar arasından geleceğe uzanan köprüyü incelediğimde, HoD gibi bir platform oyununun daha gelmediğini rahatlıkla görebiliyorum.

 

Bunun sebeplerini daha önce Oyun Akademisi’nde yazmıştım, şu anda piyasanın daha farklı bir halde olması, satışın artık bazı oyun elementlerinin oldukça önüne geçmiş olması gibi sebepleri var, özellikle şunu da belirtmeliyim, HoD’un yapımı 6 yıl sürmüştür, ortada Amazing Studios tarafından harcanan 6 yıllık bir emek var fakat buna rağmen oyun çıktıktan kısa bir süre sonra Amazing iflasını açıklamıştır, hem de HoD 1.5 milyon kopya satmasına rağmen.

Şimdi baktığımız vakit, Heart of Darkness’ın hikayesi oldukça basit gelecektir tabii ki fakat bunu çocuk gözleriyle ve çocuk hayal gücü ile oynadığım zamanlar benim için en güzel maceralar Darklands’te yaşadığım maceralardı. Hala unutmam, bir yanım hala dönmek ister.

Master of Darkness, Servant, Amigo, Whisky ve yol boyunca gördüğümüz pek çok karakterdi Heart of Darkness, bir çocuğun büyümesinin, korkularını yenmesinin modern destanıydı adeta.

Heart of Darkness bir yandan korkutucuydu. Adından anlaşılacağı üzere karanlığın oyunun hikayesinde önemli bir eksen haline geldiği HoD, bunu tematik kullanımlarıyla öne çıkmaktaydı. Bu kullanımlardan birisi tabii ki Darklands’te karşınıza çıkan yaratıklar ve Master of Darkness.

Andy bu hikaye boyunca Master of Darkness’ın hizmetkarlarına karşı çeşitli şekillerde karşı koymasını biliyor ki bu da oyunun ekseninde bulunan öğenin yoğunluğunu arttırıyor. Kahramanımızın karanlığa karşı ilk etapta en büyük silahı (Oyunun ilk 2 dakikasında kaybediyor silahı) ışık tabancası. Burada önemli bir nokta var, uzay gemisi ve silahı ile donanmış bir şekilde Darklands’e gelen Andy ile oyuna ilk başladığımız anlarda bu silahları kaybediyoruz ve silahsız bir şekilde ufak bulmacalarla donatılmış bir coğrafya içinde yolumuzu bulmaya çalışıyoruz, karşımıza çıkan yaratıklara karşı ise yapabileceğimiz hiçbir şey yok kaçmaktan başka.

HoD’un gerçekten önemli metaforlarından, ilk etapta silah Andy’nin boş özgüvenini temsil ederken bunları kaybettikten sonra karanlığa karşı silahsız bir direniş göstermesini izliyoruz , yani yavaş yavaş Andy büyüyor ve kendini bulmaya başlıyor. Oyunun ilerleyen noktalarında ise yeşil bir kristal bularak elinden yaratıkları yok edebilecek ışınlar atma yeteneğini kazanan Andy, oyunun sonuna doğru yeşil kristalin yok edilişi ile bu yeteneğini de kaybediyor ve bir kez daha kendisinden başka bir savunması kalmıyor.

Bütün hikaye dış etkenlerin yardımı olmadan kendi korkularını yardım almadan yenebileceğin üzerine kurulmuş aslında. Her ne kadar Amigo’lara yeri geldiğinde yardım etsen de, yardım alsan da, bir şekilde Andy en zor durumlardan kendisi kurtulmayı başarıyor, oyunun sonuna doğru ise oyunun başında kaybettiği ışık tabancasına geri kavuşarak karanlıkları savruşturabiliyor.

Heart of Darkness ünlü tasarımcı Eric Chahi’nin oyunu, Eric Chahi kimdir diye soracak olursanız kendisi Another World’ün yapımcısıdır ki Another World’de bir başka efsanedir. Chahi’nin çalıştığı en son oyun 2011 yılında çıkan From Dust idi.

Çoğu oyuncunun çocukluğunu bıraktığı bir oyundu Heart of Darkness. Dünyası, atmosferi, görselliği ve nefis orkestra müzikleri ile oyun dünyasının hazine sandığında her zaman bütün “Karanlığına” rağmen parıl parıl parlayacak, platform türünün en güzel örneklerinden birisiydi; eğer vaktiniz ve imkanınız varsa, bugün bu oyunu edinin, oynayın ve tekrar hatırlayın, hiç oynamadıysanız Andy ile Darklands’te yaşayacağınız muhteşem bir macera sizleri bekliyor.

Böylece bir Oyun Akademisi’nin daha sonuna geldik, gelecek hafta Heart of Darkness tadında sürpriz bir konuğumuz olacak, tabii gunhan@merlininkazani.com adresine gelen konu önerilerini değerlendirmiyor değilim, daha çok yazın!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu