Oyun Akademisi #41
Hafta sonu, rol yapma oyunlarıyla ilgilenenler için gerçekten çok önemli bir etkinlik vardı. World of Darkness yani namı diğer Karanlıklar Dünyası ve Vampire: The Masquerade’in yaratıcısı Mark Rein-Hagen, İstanbul’a geldi.
Bildiğiniz gibi, World of Darkness, 1991 yılında, Mark Rein-Hagen tarafından White Wolf’ta ortaya çıkartılmış bir konseptti.
2004 Yılında yine White Wolf tarafından bitirilen World of Darkness, daha sonra new World of Darkness adıyla yeniden piyasaya sürüldü. Rein-Hagen, en çok Vampire: The Masquerade’in yaratıcısı olarak bilinir. Bloodlines isimli efsanevi oyunundan hatırlayacağınız Vampire, Underworld, True Blood ve Vampirler ile ilgili pek çok alt kültür ürününü etkilerken, rol yapma oyunları tarihine bir klasik olarak geçmiştir.
Merlin’in Kazanı olarak, biz de bu olayı duyar duymaz geçtiğimiz hafta sonu soluğu Bahçeşehir Üniversitesi’nde aldık. Geekyapar organizasyonu ve BUG ev sahipliğinde gerçekleşen panel, gerçekten oyunlarla ilgilenen insanların vizyonunu açacak genişlikte, muhteşem konuşmalara gebe oldu. Rein-Hagen, katılımcıların birer birer sorularını aldı ve çok keyifli bir konuşma gerçekleştirdi.
Öncelikle genel olarak oyun tasarımıyla ilgili konuşan usta, oyunların hikaye anlatım özelliklerinin ön planda olması gerektiğini, rol yapma oyunlarında bu olmadığı zaman, masaüstü savaş oyunlarından farkı olmadığını belirtti.
Bu bağlamda, Dungeons and Dragons gibi ikonik masaüstü rol yapma oyunlarını “War Gaming” olarak nitelendiren Rein-Hagen, hikaye anlatımının çok daha farklı bir şey olduğunun üzerinde durdu.
Panelin ilginç kısımlarından biri, Mark Rein-Hagen’in, Vampire: The Masquerade’i tasarlarken aklındaki fikrin, kadınların rol yapma oyunlarına olan ilgisini arttırmak olduğunu söylemesiydi.
Panel pek çok başka soruya gebeydi, mesela Underworld ve World of Darkness evreninin birbirine benzerliği sorulduğunda, Warner Bros ile aralarında geçen davaya değinmekten çekinen Rein-Hagen, konunun White Wolf ve kendisi için olumsuz bittiğini, bu sebeple konuyla ilgili yorum yapmak istemediğini açıkladı.
Tabii World of Darkness’ın yaratıcısını bulmuşuz, World of Darkness Online ile ilgili soru sormasak olmazdı, Rein-Hagen, oyunun çok ciddi bir yapım aşamasında olduğunu ve çok yakında CCP’nin konuyla ilgili büyük bir açıklama yapacağını çıtlatarak, beklemede olmamız gerektiğini belirtti.
Doğruyu söylemek gerekirse, World of Darkness Online çıkacağı kesin olduğu sürece, ben ve benim gibi pek çok rol yapma oyunu hayranı ne kadar gerekirse bekleyecek gibi.
Büyük usta, takip edenlerin hatırlayacağı üzere, bir süre rol yapma oyunlarını ve komple oyun geliştiriciliğini bırakıp, inzivaya çekilmişti. Şimdi ise Democracy isimli oyunundan sonra, yepyeni işler peşinde.
I AM ZOMBIE isimli yeni oyununu geliştiren ve ilk deneme oyunlarını İstanbul’da hafta sonu BUG ev sahipliğinde oynatan ünlü oyun tasarımcısı, yeni yapımı konusunda oldukça hevesli. Özellikle zombi türüne yeni bir konsept getiren Rein-Hagen, hayranlarının bu oyundan keyif alacağına emin.
Evet, hafta sonu gerçekten İstanbul’da şu ana kadar gerçekleşen en önemli geek etkinliklerinden biri geldi geçti.
Ustadan bir şeyler öğrenmek, iki gıdım vizyon kapmak, imza almak ve fotoğraf çektirmek benim gibi World of Darkness ile büyümüş ruhlar için tam anlamıyla ilaç gibi bir deneyimdi. Anlaşılan Mark usta İstanbul’u ve kebabı çok sevmiş, yine geleceğim, beni bekleyin diyerek ayrıldı aramızdan!
Ne diyelim Mark, hoş geldin!