Son bulgulara göre günümüzden 300 milyon yıl önce yaşamışlardı. Ortalama 700
farklı cinse sahiplerdi ve yaşadıkları dönemde, yer küre üzerindeki en geniş
hayvan topluluğu onlardı. Nasıl yok oldukları hiç bir zaman kesinlik kazanmadı.
Onlara Deinos Saurus(Korkunç Kertenkele) deniyordu…
Dinozorlar neden yok oldu?
Kimi bilim adamlarına göre dinazorların aniden ve kısa bir sürede soylarının
tükenmesi, salgın bir hastalık sebebiyle oldu. Ancak başka bir teoriye göre her
26 milyon yılda bir ortaya çıkan kuyruklu yıldız (Nemesis) yağmuru sonucunda,
atmosferde oluşan kuyruklu yıldız parçaları, güneş ışınlarının önünü keserek,
dünyayı çok uzun yıllar kapkaranlık bıraktı. Bunun neticesinde düşen hava
sıcaklıkları, dinozorların ve bitkilerin yok olmasına yol açtı.
Tarih öncesinin bu inanılmaz canlılarının yok olmasıyla ilgili bir başka teori
de, o döneme ait volkanik patlamalar. Yeryüzünde meydana gelen volkanik
hareketler, iklimleri ve dolayısıyla dinazorları etkilemiş olabileceği,
varsayımlar içerisinde yer alıyor. Ancak en çok bilinen teori, dünyaya düşen dev
bir göktaşının bu canlıları tamamen yok etmesi olarak gösteriliyor. Tabi
bunların haricinde daha bir çok teori var fakat hiç biri henüz kesinlik kazanmış
değil.
Beyaz perdede sıkça gördüğümüz dinozorlar, her daim insanların ilgisini yoğun
bir şekilde çekiyor. Öyle ki Jurassic Park serisi konuya oldukça başarılı bir
örnek gibi gözüküyor. Bilgisayar teknolojisinin yoğun olarak kullanıldığı bu
filmde, dinozorların fiziksel davranışları son derece gerçekçi olarak
yansıtılıyor. Bu durum da gerçekçiliği oldukça üst noktalara çıkartıyor.
Bu tarih öncesi yaratıkların insanlar için oldukça merak uyandırdıkları su
götürmez bir gerçek. Hal böyle olunca da gerek film gerek oyun yapımcıları için
dinazorlar, kullanılabilecek gayet çarpıcı öğeler olarak gözüküyorlar. Bunu
farkedenlerden biri de, şu sıralar ilk oyunları Paraworld üzerinde çalışan Sek
Ost.Oldukça vahşi bir dünya
2006 yılının ilk çeyreğinde çıkması planlanan Paraworld, tarih öncesi döneme
paralel bir dünyada geçiyor. Northlands, Jungle, Savannah, Ice Wastes ve Lava
olmak üzere 5 farklı bölgede geçen oyunda 15 adet harita bulunuyor. Bu
haritaların üzerlerinde yaşayanlar yine arkaik dönemden kalma yaratıklar. Öyle
ki oyunda bir çok dinazor türünü görebileceğiz. Hatta bununla da yetinmeyip,
devasa boyutlardaki dinozorları yönetip, onların olağanüstü tahribat gücünü
düşmanlarımızın üzerinde kullanacağız. Bu ürkütücü hayvanları yönetmenin oldukça
keyifli olacağı kesin gibi görünüyor.
Oyunda 3 adet seçilebilecek ırk bulunuyor. Bunların her biri için farklı
campaign görevleri bulunuyor. Tabi son yıllarda RTS’lerde sıklıkla kullanılan
“hero” karakterler Paraworld’de de mevcut. Yapımda komutamız altına verilmiş 7
adet kahraman olacağı belirtiliyor. Şüphe yok ki bu kahramanlar görevlerde kilit
isimler olacaklar. Onların özel yetenekleri, zor durumlarda oldukça işimize
yarayacak. Ayrıca özel bir takım yeteneklere sahip olanlar sadece kahramanlar
olmayacak. Normal askeri birimlerimizinde kendilerine özel yetenekleri olacak.
Aksi halde oyunda bulunan dev ünitelerin karşısında hiç bir şanşları olmazdı.
Oldukça tehlikeli
Paraworld’de özel binalarımız da olacak. Bunlar sayesinde rakiplerimizde olmayan
yetenekler kazanabileceğiz. Buna ek olarak çevreden bulduğumuz materyalleri
birleştirerek yeni yeteneklerde yaratabileceğiz.
Oyundaki ünitelerde birbirinden ilginç. Nakliye kaplumbağaları, savaş
gergedanları, dinozor mancınıkları vb… Bu gibi olağan dışı üniteler, paraworld
evreninde sıklıkla göreceğimiz birimler.
Yapımda 50 tane farklı hayvan tipi bulunuyor. Buna ek olarak 40 tane inanılmaz
detaylı dinozor, Paraworld’de bulunacak öğeler arasında. Zaten oyunun en çarpıcı
özelliği de bu dinozorlar olarak gözüküyor. Ancak yapımcıların iddialı olduğu
bir konu da devrim niteliği taşıdığı belirtilen “ünite yönetimi”. Henüz nasıl
olacağıyla ilgili bilgiler verilmesede, yapımcı Spieleent Wicklungs
Kombinat(SEK), Paraworld’e çok güveniyor. Oyunun yayınlanan ekran görüntülerine
bakıldığında, hem çok renkli hem çok masalsı hemde çok gerçekçi tasarlamış bir
dünya gözüküyor. Hal böyle olunca da atmosfer konusunda Paraworld’un sıkıntı
çekmeyeceği kesin gibi. Buna ek olarak, günümüzün RTS’lerine oranla Paraworld’un
grafik kalitesi de oldukça başarılı ve oldukça detaylı gözüküyor. Devasa savaş
üniteleriyle çok büyük savaşlar yapabileceğimiz Paraworld, bir aksilik olmazsa
2006’nın ilk çeyreğinde çıkacak. Bize düşen oyunu büyük bir sabırsızlıklada olsa
beklemek. Oyuna dalıp gerçek hayatı unutmayın…