Yapılmış her şeyin bir kurucusu muhakkak vardır. Kıyımlar yaratır, olmazları
gün ışığına çıkartır veya diğer olağan şeyleri yapar. Oyun dünyasında da bu
açıdan bakıldığında bütün akla gelen kriterlerin belki de tek büyük mimarı
Unreal’dı. O ve onun yan sanayi ürünlerinin devamı gelmemesi imkansızdı.
Unreal’ın olağanüstü başarısından sonra onun üzerine bir çok oyun yapıldı ve
Digital Extremes’in oluşturduğu “Unreal Engine” ile hayat buldu hepsi de. Bu
grafik motoru öyle bir icattı ki adeta monitörün içinde var olan bir evreni
gözler önüne serercesine gerçekçiydi. Aynı motoru kullanan en fazla iki sene
geçmişli oyunlar bile bunun üzerine hiçbir katkı yapmadan iyi rakamlarda satış
yakaladıysa durup düşünmek gerek. Unreal3 Engine de yakın geçmişte vuku buldu.
Buldu bulmasına; ama, oyununu çıkarana kadar bizi ne avutacak? Tabi ki onun
büyük oğlu Pariah. Hoş, onu da ne zaman ağırlayacağımız kesin değil.
Limits of the Real?
Pariah’ın teknik olarak kullanacağı inanılmaz gelişmelere değinmeden önce
belirtmem lazım ki böyle bir oyunun yapıldığı haberi henüz çok yeni. Son E3
fuarında oynanabilir bir versiyonu dahi yayınlanmış olsa bile oyunun şimdiki
durumu piyasaya sürülme aşamasından fazlasıyla uzak. Zaten orada da, hakkını
vermem lazım ki, FEAR ile beraber yeni duyurulanlar arasında en çok ilgi
toplayanlardan birisiydi. Bundaki en büyük neden ise yapımcı kuruluş Digital
Extremes’ten kaynaklanıyor. Bildiğiniz gibi firma, Unreal serisinin yapımcısı.
Onların elinden çıkacak yeni bir oyunun da hepimizde bir coşku uyandırmaması
olanaksız.
Oyunda yine uzak geleceğe uzanıyoruz ve hayatta kalmaya çabalayan bir gruba
liderlik eden Jack Mason adındaki doktoru canlandırıyoruz. Bu insanlar
kendilerine Karina diyorlar. Hepsinin birden yaşama dört elle sarılmalarındaki
neden ise tutuldukları cezaevinin yakın bir zamanda içerisindekiler ile birlikte
yok edilecek olması. Tek kurtuluş yolları ise olacaklardan önce “Earth” adını
verdikleri bu topraklardan ne pahasına olursa olsun bir an önce kurtulmak.
Konu çok yavan duruyor. Az önce de size bu oyunun bizi Unreal’ın yenisi gelene
kadar eyleyeceğini söylemiştim. Sakın ola yanlış anlamayın; Pariah hiç de baştan
savma bir oyun değil. Aksine oyunda kullanılan grafik motoru, Havok ve Unreal
Tournament 2004’te kullanılan Unreal Engine’in iyi bir harmanlanışı. Sadece bu
iki sözcük bile ekranlardan yansıyacak olanlar konusunda bize büyük bir güvence
vermeye yetiyor. Hikayeye de ağırlık verileceği üzerinde şiddetle durulan
konulardan; ama, görüyoruz ki XBox ve PS2 için de hazırlanan Pariah’ta aksiyon
temaları ön planda.
It must be Unreal
Bir FPS’de arayacağınız bütün özelliklerin yanında türe RPG içerikleri de
serpiştirilmiyor değil. Kısaltması “WEC” olarak verilen “Weapon Energy Cores”
adındaki güçlendiriciler ile isterseniz kendi fiziksel özelliklerinizi
geliştirebilir, isterseniz de silahlarınıza upgrade güçler ekleyebilirsiniz.
Örneğin bu özellikleri kendinizde kullanırsanız daha hızlı koşabilme, silahları
da çabuk kullanabilme gibi güçler elde edecekken; aynılarını silahlarınızda
kullanırsanız onları daha fonksiyonlu hale çevirebileceksiniz. Bunlarla
roketatarınıza napalm özelliği ilave edebileceğiniz gibi normal tüfeğinize
dürbün de oluşturabilirsiniz. Oyun sırasında eğer ölürseniz düşmanınız sizin
WEC’inizi alabiliyor ve kendisi için kullanabiliyor. Söylenenlerin Multiplayer
haritalarda oyuncuya aşırı kolaylık sağlayacağı aşikar. Capture the Flag,
Destroy the Base gibi bildik görevler için hemen her türden hava şartlarına
uygun şekilde oluşturulmuş toplamda 30 haritayı yapımcılar oyunu online oynamak
isteyenlerin beğenisine sunacaklar.
Yapımcılar oyunun tek kişilik oynanan bölümüne daha çok ağırlık veriyorlar.
Yapay zekaya aşırı özenmelerindeki en önemli nedenlerden birisi de bu olmalı.
Yapımcıların vaat ettiklerine göre takım çalışmasına fazlasıyla önem veren sanal
düşmanlarımız oyunda bizi bekliyor olacak. Her bir tıkırtı karşısında pimpirikli
davranarak orayı araştıracaklar veya size karşı yetersiz olduklarını
düşündükleri anda gidip yardım toplayabilecekler. Kulağa çok hoş geliyor; ama,
yapay zeka hakkındaki fikirlerimi oyunu bizzat görmeden söylemeyi ben doğru
bulmuyorum. Ne oyunlar gördüm, zeplin gibi patlayan.
How much Unreal?
Pariah çok yüksek potansiyeli olan bir yapım. Yapımcısı ve kullandığı teknoloji
açısından ortalığı sarsması kesin. Bu sözleri de en çok biz oyun delileri
seviyoruz tabi ki. Unreal’ın yapımcısından yeni bir oyun??? Sabrın sonu selamet
derler, hepsi için sabrediyoruz; çatlamanın da sınırlarındayız. Bir de Pariah
çıktı başımıza. Amman sabahlar olmasın….