Oyun konsolları teknolojisinin hızla gelişmesini hepimiz hayranlıkla izliyoruz. DreamCast, Playstation2 derken şimdi de Microsoft’tan Xbox,
Nintendo’dan GameCube geldi. Microsoft’un parlak çocuğu Xbox’un oyunlarının PC oyunlarından 10 kat, PS2 oyunlarından 3 kat daha hızlı. Microsoft’un hedefi DVD, Uydu Televizyonu, Oyun Konsolu ve Internet Ulaşımı gibi ev eğlence sistemlerini tek bir makinada toplamak. Tabi Sony ve Sega da boş durmuyor. Ya PC cephesi. PC oyunu yapımcıları piyasada paylarını koruyabilmek için hazırladıkları oyunun hemen ardından konsol versiyonlarını çıkarıyor. PC gerçekten ev eğlence sistemi olmaktan çıkıp, sadece hesap yapabilen teknik bir alet mi olacak ?
Hepimiz bir zamanların PC – Apple savaşını hatırlarız. Bu savaşı PC’nin kazanmasının en önemli sebebi belki de Microsotf’un PC programlarını geliştirmek için gerekli kütüphaneleri ve geliştirme araçlarını tüm programlamacılara dağıtırken Mac’in program geliştirme görevini çoğunlukla tek başına üstlenmesiydi. Bu sayede PC destekli programlar hızla artarken, Mac bu desteği sağlayamadı ve hızla yayılan
PC’ler karşısında çaresiz kaldı.
Sony PS2 için oyun geliştirme kitlerini dağıttı ama bu da programcıları tatmin edecek cinsten değil. Uzatılmış kütüphaneler içeriyor, fakat kütüphanenin kendisi yok. Bu yüzden oyun geliştirmek isteyen bir programcı kendi kütüphanelerini baştan kendi oluşturmak zorunda. Bakın başarılı bir oyun yapımcısı ne diyor : “DreamCast ya da PS2 de oyun geliştirebilmek için, ihtiyaç duyduğunuz kütüphaneleri oluşturmak, ben ve benim gibi küçük programlamacıların altından kalkabileceği bir iş değil. Fakat PC de kütüphanelere rahatlıkla ulaşabiliyor, kendi oyunlarımı hazırlıyorum.”
Şimdi de Xbox ve Gamecube geldi. Microsoft oyun geliştirme kitlerini henüz daha piyasaya çıkarmadı. Fakat Microsoft’un açıklaması Visual C++ ve Visual Basic Kütüphanelerini içereceği. Bu da programcıların işini oldukça kolaylaştırdı. Xbox oyunları da PC oyunları kolaylığıyla
hazırlanabiliyor. Çoğunluğun görüşü Xbox’un kısa zamanda bir numaralı konsol olacağı. Bunu elbette zaman ve Sony ile Sega’nın tavırları belirleyecek.
Tüketim piyasasındaki durum herşeyi daha da ilginç kılıyor. PC’ler şu ana kadar kullanıcıya verdikleri olanaklarla konsollara karşı yarışı önde götürüyordu. Fakat konsollar oyun konusunda arayı o kadar açtı ki kullanıcılar
PC’lerine rağmen oyun oynayabilmek için konsol almaya başladılar. Sadece tek bir oyun için bile konsol edinenler var. Ben de bunlardan biriyim.
Sonuç olarak, kullanıcılar aldıkları verime, programlamacılar geliştirme kitinin işlevine göre hareket ediyor. Herhangi bir konsol Pcdeki programlama kolaylığını programlamacılara verdiği anda piyasanın tamamen konsola dönmesi kaçınılmaz bir olay. Tüketiciler Pcdeki geniş oyun seçeneklerini , interneti ve dvd’yi konsolda daha yüksek bir kalitede bulduğu zaman eğlence için pcyi tercih etme sebebi kalmayacak.
PC’ler birer büro makinası olacak. Bu da çok uzak gözükmüyor.