Project Offset

Bazı zamanlar olur bir firma ortaya çıkar adı sanı duyulmamış, sonra ortalığı
yıkıp geçer. Adını daha önce hiç duymamış veya görmemişsinizdir. Ancak oyunlar
ortalığı ayağa kaldırınca firmada tanınır. Yakın zamanda olan bir örnek Farcry
ile Crytek’in ortalığı kasıp kavurması gibi. Şimdi elimizde böyle bir oyun daha
olabilir. Offset, potansiyeli yüksek ve gerçekten de umut vaadeden bir FPS!

Neymiş Ne Değilmiş


Offset bir FPS ama bildiğimiz anlamda bir FPS değil. İçinde bir çok şeyi
barındırıyor. En başta oyunun dünyası fantastik ve epik olacak. Doğa üstü bir
dünyada nasıl düşmanlar olur dersiniz? Çeşitli ve farklı türde düşmanlar bizleri
bekliyor olacak. Fantastik bir yer, farklı türde düşmanlar ve yapay zeka olunca,
oyunun dünyası da bir hayli değişken ve epik bir halde olacak. Yapay zeka da
oyunda üstünde durulan en önemli faktörlerden biri. Aptal bir düşmanı kolayca
yenebilirsiniz. Size karşı akıllı taktikler uygulayan düşmana karşı ise
zorlanırsınız. Zaten fantastik bir evrende geçen bir oyunun atmosferi bakımından
daha etkili olması için yapay zeka gereklidir.

Hep düşmanlardan bahsettik kendimizden bahsetmedik. 5 farklı sınıftan
karakterimizi seçebileceğiz. İnsan, Elf, Dwarf, Healer veya büyücüden oluşan
sınıfların her birinin kendine ait bir özelliği ve silahı bulunuyor. Mesela
insan olarak karakterimizi seçersek, tüm combat stillerini kullanabiliriz.
İsterseniz Dwarf olup istediğiniz yeri patlatabilirsiniz.

550 Beygirlik Ejderha

Halo ile başlayan araç kullanma modasından sonra bir çok oyunda bu özellik
olmaya başlamıştı. Artık yeni nesil FPS oyunlarında olduğu gibi Offset’de araç
kullanabiliyoruz. Yanlız biraz daha fark var, bu sefer havalara bir uzay gemisi
ile değilde bir ejderha ile yükseliyoruz! Yanlış okumadınız tam tersine doğru,
Ejderha biniciliği yapacağız. Hatta oyunu simülasyon olarak piyasaya sürseler,
bunlara bakıcılık bile yapardık. Ejderhalar dahil oyunda kullanabileceğimiz
(binebileceğimiz?) toplamda 5 araç bulunuyor. Bir diğeri ise mancınık. Bu araç
ağır hareket etmesine karşın özellikle multiplayer savaşlarda bir hayli işimize
yarayacak. Kalabalık bir düşman ordusunu veya grubu yok edebileceğiz. Ejderhalar
gibi atlara da binebileceğiz. Atlar ile uzun mesafeleri hızlı bir şekilde kat
edebileceğiz. Büyük dayanıklı savaş gemileri olacak. Bu gemilerde oyuncular ayrı
bölümlerden sorumlu olacak. Kimileri silahları kullanacak, kimileri gemiyi
kulllanacak… Bu gemiler donanımlı ve silahlı olacak. Fakat genede denge
sağlanması için yapımcılar bu gemilerin ağır manevra yapacaklarını söylüyorlar.
Giant Troll adında transport gemisi de bulunacak. Transport gemileri hızlı
hareket etmelerine karşın silahsız ve fazla dayanıklı olmayacaklar.Araçları açıklarken arada hep belirttiğim kelimeler vardı, oyuncular ve
multiplayer terimleri. İşte oyunun asıl gücü burada yatıyor. Bizleri klasik olan
deathmatch mod’larından Battlefield’daki gibi dev arenalarda olan büyük
savaşlara katılacağız. Bir tarafta hayli kalabalık bir takım diğer tarafta aynı
güçte başka bir takım, ardından kargaşa ve savaş başlar. İşte alınacak mükemmel
bir oyun zevki! Bunun üstüne ejderhaları, mancınıkları, büyük savaş gemilerini
katsak, ardından sınıf olarak seçilebilen ayrı karakterleri eklesek… Sizce ne
olur? Mükemmel bir multiplayer ortaya çıkar. Sadece bunlar değil, kale
kuşatmaları da oyunda yer alacak mod’lardan biri. Mancınık ile kalenin duvarları
yıkıldıktan sonra Giant Troll ile aynı takımdan diğer oyuncuların içeri
girdiğini ve savaştığını düşünün. Havalarda ise ejderhalar birbirileri ile
dövüşüyor. Yapımcılar multiplayer için bir çok şey vaadediyor ve genel olarak
ilk aşamadaki tepkiler olumlu sonuç vermiş durumda.

Teniksel Analiz


Oyunun single player kısmı hakkında ise ser veriliyor sır verilmiyor. Oyunun
single player kısmı olacak ama nasıl görevler alacağız veya ne çeşit maceralar
yaşayacağız, bunlar bilinmiyor. Konu bu yüzden belli değil. Single Player için
co-op mod’unun kesinlikle olacağı söyleniyor. 2 veya daha fazla kişi single
player görevlerini birlikte yapabilecekler. Ancak şimdilik açıklanan ve kesin
olan bilgiler bu kadar.

Oyunun içeriğinden başka diğer heyecanlandıran faktörlerden biri de grafik
motoru. Gerçekten bu motor bize adeta şölen yaratacak şekilde tasarlanıyor.
Karakter modellemelerinden çevre tasarımına kadar bir çok şeyi bize ayrıntı ile
sunacak. Zaten oyuna Nvidia firması da destek veriyor. Bu konuda ATI sahipleri
kızacak gibi ama oyunun Nvidia ekran kartları için daha iyi performans
göstereceği muhtemel. Grafik motorunu bu kadar anlattım ama bu motor çok iyi
optimize edilecek ve sistemi zorlamayacak. Zaten sistemi zorlarsa nasıl
multiplayer oyananabilir ki?

Savage adlı oyunu hatırlar mısınız? Gerçek zamanlı strateji ve FPS gibi iki ayrı
türü birleştirmişti. En önemlisi bu birleşmeyi yapmaktan başka online olarak
oynanan bir oyundu. İşte Savage adlı oyuna imza atan ekipte çalışanlardan bir
kaç kişi Offset’i geliştiriyor. Oyun normalde bağımsız bir yapım. Yayıncısı yok
ve proje olarak bir şeyler yapmaya çalışan bir ekibin elinden çıkıyor. Bence bir
şeyleri yapmaya başlamışlar. Yapanların zaten belli bir tecrübesi var. İşte
oyundan bu yüzden umutluyum, eğer bir terslik olmazsa yeni bir klasik olabilir.
Oyunun çıkışı ise tam olarak belli değil. 2006 yazı belki de 2007. Gönlümüz daha
erken çıkmasından yana…

Yapımın resmi internet adresi için www.projectoffset.com

Exit mobile version