Prototype 2

İlk Prototype en başlarda bana eğlenceli ve güzel gelmişti, sonradan sıkmaya başladı. Açık dünyada dönüp, dolaşıp aynı işlere girdikçe kendini tekrarlıyordu. Senaryo görevleri durumu gene kurtarsa da, yan görevler birbirinin kopyasıydı. O kadar üstüne yazılıp, çizilen yapım, bir kere bitince tozlu raflardaki yerini alan oyunlar kervanına katıldı. Benim gibi düşünen birçok kullanıcı var. Radical Entertainment, bu kısımları yontup, düzeltip ikinci oyunu hazırlıyor.

Avcı av oldu!

İlk olarak 2010 Spike VGA’da açıklanan Prototype 2’nin merkezinde James Heler adındaki karakter yer alıyor. Heller’ı kontrol edip, ilk oyundaki kahramanımızın yani Alex Mercer’ın peşine düşüyoruz. Nedeni ise ölen ailesinin intikamı! Radical Entertainment, ismi gibi bazı radikal kararlar alarak oyundaki özellikleri daha geliştirip, bizlere sunacak. Bunda ilk payı alan taraf güçlerimiz. Eskisine göre daha fazla özelliğimiz olacak, ilk oyunda yetenekler gelişiyor, ama bir yerden sonra tıkanıyordu. Yeni oyunda güçlerimizden bir tanesi BioBomb. Gizlice yaklaştığımız bir insanın içine Blacklight virüsü enjekte ederek, kurbanımızı biyolojik bombaya çevirebileceğiz.

Yapımcılar oyun içinde kullanıcılara daha fazla güç vermesi açısından sarmaşıklar (Örümcek Adam’ın ağları gibi) eklemiş. İlk oyundan da hatırlarsak toplu katliam yapmak için Alex’in (Son dakikalarında) vücudundan sarmaşıklar çıkıyordu. Bu uzuvlar Heller’in kolundan fırlayacak. Objeleri birbirine çarptırmak, fırlatmak, tutmak ve daha fazla aksiyon için kullanacağız. Örümcek Adam’ın ağları gibi sarmaşıklarla düşmanlarımızı saldırılara karşı savunmasız bırakabileceğiz.

Orijinal oyunda havadaki düşmanları yok etmek için sınırlı yolumuz vardı, bu sefer daha farklı teknikler kullanacağız. Artık tek yol yok. Yapımcılar kararları oyuncuya bırakıyor. Bir yeri tamamen dağıtıp, yok ederek veya tam tersi sinsi, gizlice ilerleyerek görevi yapabileceğiz. Mesela bazı Mutant yaratıkları kontrol altına alıp, hiç kendi elimizi sürmeden rakiplerimizin işini bitirme gibi seçeneklerimiz olacak. Normal bir askerin yerine geçerek, sessiz şekilde bir grup askeri öldürebiliriz. Heller zırhlı bir aracın roket atarını söküp, silah gibi düşmanlarına karşı kullanabilecek. Silah da kullanabiliyor.

Şehir enfeksiyondan dolayı üç bölgeye ayrılmış durumda. Bu bölgeler yeşil, sarı ve kırmızı olarak belirtiliyor. Yeşil virüsün olmadığı Blackwatch’un ağırlığının hissedildiği, sarı virüsün büyüdüğü alarm durumunda ve son olarak kırmızı ise kontrolden çıkan kısımlar. Üç bölge ve Blackwatch’un askeri operasyonlarının detaylarını gösteren Blacknet isimli bir sistem var (Aslı oyunun görev sistemi). Blacknet’i hack’leyerek büyük askeri bir operasyonun nerede olduğunu öğrenip, duruma müdahale edebileceğiz. Diğer yandan farklı misyonlara da çıkabileceğiz. Seçilebilir yan misyonlar virüs hakkında detayları ve Heller’ın ana arayışındaki bazı inceliklerin uzantıları olabilecek.

Hep söylenen söz “Daha akıllı düşmanlar”

İlk yapımda grafikler ortalamanın biraz daha üstündeydi, ancak üst düzey değildi. Titanium 2.0 grafik motoruyla geliştirilen Prototype 2, görsellik olarak ilkinden daha iyi duruyor. Kaplamalar ve detaylar eskisine nazaran daha kaliteli olacak. Daha ayrıntılı grafikleri de açıkçası beklemiyorum bende. Yine vahşilik ve bolca kan göreceğiz. Geliştirilen noktalardan biri de yapay zeka! Rakiplerimizin daha realist olacağı ve esnek davranıp, bize taktik uygulayacakları söyleniyor. Devasa rakiplerle karşılaşacağız. Umarım bu söylenenleri de oyunda görme imkanımız olur. Prototype 2 geneline bakınca fena durmuyor, eğer söylenenler olur ve ilk oyundaki hatalar düzeltilirse başarılı olabilir. PC, X360 ve PS3 için hazırlanan yapımın çıkışına ise biraz daha var. 24 Nisan’da piyasaya sürülecek ve eski avcının peşine düşeceğiz!

Exit mobile version