Quakecon 2008

Id Software tarafından her yıl geleneksel olarak düzenlenen QuakeCon, bu yıl
daha heyecanlı ve güzel gelişmelere sahne oldu. Rage hakkında açıklanan
detaylar, Wolfenstein için gösterilen ilk oyun içi video ve bilgiler, Doom ve
Wolfenstein için hazırlanacağı belirtilen yeni mobil oyunlar ve ilk videoları,
hepsinden önemlisi birkaç ay önce duyurulan Doom 4 hakkında ardı arkası
kesilmeyen ve beklentileri en üst seviyeye taşıyan açıklamalar…

Evet, hiçbir QuakeCon, bu kadar hızlı ve adrenalini yüksek geçmemiştir. Fuara ev
sahipliği yapan Quake isminin ne yazık ki etkisi pek yüksek olmadı. Tarayıcı
tabanlı olarak hazırlanan ve ücretsiz olarak oynanabilecek Quake Arena
haricinde, çıkan dedikodulara cevap olarak Carmack’ın verdiği, “Quake 5’i
geliştirmiyoruz” yanıtı en başta Quake fanları olmak üzere çoğu oyuncuyu
üzmüştür şüphesiz. Ancak hali hazırda 3 yeni projeyle meşgul olan Id Software’in
Quake 5’i hazırlamaması hiç sürpriz olmadı doğrusu.





Rage ve Doom 4 için ayrı iki ekibe ayrılan firma, “Yalnız en iyiler bizimle
çalışır” prensibiyle hareket ediyor. Wolfenstein için de Raven’dan destek
alınıyor ve video da görüldüğü kadarıyla oyunun büyük bir kısmı tamamlanmış,
Wolfenstein’ı muhtemelen çıkışı en yakın oyun olarak bekleyebiliriz.

İşte QuakeCon’da dikkat çeken bazı açıklamalar…

DOOM 4

Bu cümleleri birkaç kez tekrarlamıştım. Şimdi tekrar yinelemekte fayda var.
Geçtiğimiz QuakeCon’da, Carmack, “Artık yeni Doom’u bekleyebilirsiniz”
açıklamasını yaptıktan sonra meraklı bekleyiş başlamıştı. Takvimler 7 Mayıs
2008’i gösterdiğinde resmi duyuru geldi ve Carmack, sözünü tuttu. QuakeCon
2008’e kadar pek bilgi verilmeyen yeni oyun için bilgiler gün geçtikçe birer
birer geldi, ama beklenildiği gibi görsel bir materyal ne yazık ki yayımlanmadı.

*Tim Willits; “Doom 4, Doom 3’ün direkt bir devamı olmayacak. Şimdilik fazla
bilgi vermemek gerekiyor.”

*John Carmack; “Doom 4, önemli derecede Doom 3’ten farklı olacak.”

*Doom 4’te korku temasından önce, Doom 2’ye odaklı olarak saf aksiyona önem
verilecek.*Todd Hollenshead; “Klasik Doom elementleri; kan, silahlar ve yaratıklar, Doom 4
ile geri dönüyor.”

*Doom 3’te yer alan aşırı karanlık ortam faktörü ve yaratıkların bazen görülen
yapmacık doğası, özellikle Doom 4’te dikkat edilecek ve yer verilmeyecek en
önemli iki unsuru oluşturuyor (Muhtemelen Doom 2’de olduğu gibi dış mekanlarda
daha fazla zaman geçireceğiz).

*Doom 4’ün gelişim sürecinin kısa tutulacağı söyleniyor. Zaten Rage’de
kullanılacak Id Tech 5 isimli motorun bir kaç ufak düzenleme dışında hiç bir
sorunu kalmadı. Ayrıca Carmack, her iki oyunun da aynı grafik motoru
kullanmasına rağmen Doom 4’te yer alacak detay seviyesi ve görselliğin,
inanılmaz seviyede olacağını söylüyor. 60 FPS verecek olan Rage’e nazaran Doom 4
ise, 30 FPS seviyesinde çalışacak. Dikkat çekici ve bir o kadar iddialı bir
açıklamada ise Carmack, Doom 4’ün piyasaya çıktığında tam teşekküllü bir PC’de
inanılmaz görseller sunacağını, ama güncel konsollardaki görsel kalitenin bu
denli iyi olamayacağını söylüyor. Carmack, “Doom 4 çıktığında PC, konsollardan
ışık yılı ileride olacak” diyor.

*Carmack; “Doom 4, OpenGL ve DX9’a destek verecek.”

*Todd Hollenshead, Doom 4’ün numaraları devam ettiren bir yapım olmasını
istemediklerini, ek not olarak, Doom 4’ün türünün en iyi oyunu olmasını
istediklerini söyledi.

*Carmack yine bir ifadesiyle, Doom 4’ün M derecelendirilmesinde görülmüş en
şiddetli oyun olacağını üstüne basa basa belirtiyor. Tek kişilik senaryosunun
yanı sıra bu kez Multiplayer bölümü de Doom 3’ten daha kaliteli ve geniş olarak
hazırlanacak.

*Çıkış tarihi belirtilmiyor ama, en erken 3 yıl biçilen oyun; PC, PS3 ve X360
için raflarda olacak.

*Son yıllarda mobil platformlarda da boy göstermeye başlayan firma, Id Mobile
çatısı altında Doom 2 RPG isimli oyunu duyurdu. İlki gibi RPG öğeleri barındıran
ve 3D olarak tasarlanacak oyunun ne zaman tamamlanacağı şimdilik belirsiz.

*Oyunun haricinde, geçtiğimiz yıllarda Universal tarafından finanse edilen Doom
the Movie’nin devam niteliğinde yeni bir üyesinin hazırlanabileceği ihtimali
doğdu. Id Ceo’su Todd Hollenshead, yeni bir Doom filmi gelebileceğini, ancak bu
kez daha tecrübeli elemanlarla çalışmak gerektiğini belirtti. İlk filmde
özellikle tecrübesiz bir senaristin görev alması, eleştirmenler tarafından çok
eleştirilmişti.

*Doom 3 hakkında yapılan bazı olumsuz açıklamalara karşın Tim Willits ve Todd
Hollenshead’dan cevaplar geldi. “Her iyi oyuncu, mutlaka Doom 3’ü beğenmiştir,
ama sonuçta herkesin düşünceleri farklı olabilir, 3,5 milyondan fazla satmış bir
oyunun kötü olabileceğini sanmıyorum.”RAGE

Onu da ilk olarak geçtiğimiz yılki, oyun geliştiricileri konferansında
tanımıştık. Dünyaya çarpan bir meteor sonrası yaşam büyük ölçüde yok olur. Bu
esnada yerli ırka mensup bir karakteri yönettiğimiz Rage’de hem kötü güçlere
karşı ayakta kalmak, hem de dünyayı korumak adına mücadele vermemiz gerekecek.
Aynı zamanda kullanımımıza sunulmuş araçlar, gitmemiz gereken uzak mesafeleri
yakın hale getirecekken, mevcut donanımdaki silahlarıyla da dış etkenlere karşı
kendimizi koruyabileceğiz.

*Id Tech 5’in kullanıldığı ilk oyun. 4 farklı platformda da 60 FPS olarak
hazırlanıyor.

*2 kişi hem konsolda hem de PC’de oyunu Co-op olarak oynayabilecekler. Konsol
sahipleri, aynı ekranı ikiye bölerek beraber oynayabilecekler.

*Co-op oynanış, tek kişilik senaryo modunu kapsamayan ayrı bir tecrübe sunacak.

*Özel zırh ve envanter sisteminin yer alacağından söz ediliyor.

*Kullanılabilir araçlar, Co-op oynanışta da yer alıyorlar. Hem yarışmak hem de
ulaşım ihtiyacını karşılamak için kullanımımıza sunulmuş araçlar, Co-op
oynanışta 2 kişiye aynı anda yer verebilecek. Bir oyuncu aracı kullanırken,
diğeri de silahlarla ilgilenecek.

*Id, ayrıca bu oyunda kan seviyesini sınırlandırmayı planlıyor. Bu sayede daha
fazla oyuncu kitlesine ulaşmayı planlıyor.

*Araç kullandıkça yeni sürüş becerileri ortaya çıkacak.

*Oyunda yer alan dünya her ne kadar çok geniş olsa da, senaryoyu tamamlamak için
belirlenen çizgiden ilerlemek gerekecek.

*Id, bu oyunda dağıtım hakları için EA ile anlaştı. Bu anlaşmada, gösterilen
yakın ilgi ve Valve’nin EA’e karşı olumlu düşünceleri de etkili oldu.

*Oyunun çıkış tarihi olarak en erken 2009’un sonu gösteriliyor.

*Tim Willits; “Rage hakkında en çok heyecanlandığım konu, Rage gerçekten farklı
bir oyun ve insanların onu kabulleneceğini düşünüyoruz.”

*Carmack; “Id, kesinlikle uzun süreli kontratlara imza atmaz. Bizim sahip
olduğumuz her yapım ayrı ayrı görüşülüyor. Activision’la uzun bir geçmişimiz
bulunuyor, ama bazı hayal kırıklıklarımız da oldu. Rage, yeni bir isim ve yeni
bir yoldan devam etmek istedik.”

*Rage’in PS3 versiyonu, X360’a nazaran daha kaliteli olacak. Buna gerekçe olarak
ise, iki konsolun sahip olduğu medya faktörü gösteriliyor. X360’da oyunu
sıkıştırmak için farklı yöntemlere başvurmak gerektiği belirtilirken, bunun da
bir takım görsel kalite kayıplarına yol açacağı söyleniyor. PS3’ün sahip olduğu
BluRay teknolojisi sayesinde bu tip bir dezavantajı bulunmuyor.WOLFENSTEIN

Hakkında çok şeyler söylendi, ama kendisini yeni yeni göstermeye başladı. Id’in
ilk efsanelerinden Wolfenstein da geri dönüyor. Quake ve Doom’dan sonra
gelmemesi düşünülemezdi zaten.

*Id Tech 4 (Geliştirilmiş bir versiyonu) ve Havok ile yapılan Wolfenstein, bizi
tekrar WW2 dönemindeki Nazilerin çılgın bilimsel deneylerine tanıklık etmeye
götürecek. B.J. Blazkowicz’i tekrar yöneteceğimiz oyunda bu kez karakterimize
ait bazı doğaüstü güçler de bulunacak.

*Raven proje lideri Eric Biessman; “ Yeni Wolfenstein’ın ana teması seçenektir.”
diyor. Ana karakterimizin hem doğaüstü güçleri, hem de diğer Wolfenstein
oyunlarının aksine, yeni oyunda daha özgür ve kullanılabilir bir çevrenin yer
alacak olması, oyunculara seçenekler doğuracak. Örneğin karşınıza Nazi askerleri
çıktı ve zor durumda kaldınız. Eğer yakınınızda bir mazgal bulunuyorsa, onu açıp
aşağıya inebilecek ve buradan ilerleyebileceksiniz.

*Todd Hollenshead, Wolfenstein’ın çekilmesi planlanan film uyarlaması hakkında
yeni bir bilgi verdi. Daha önce Ucuz Roman, Rezervuar Köpekleri, Silent Hill
gibi filmlerde görev alan Oscar ödüllü yazar Roger Avary ile Wolfenstein’da
çalışacaklarını duyurdu.

*Duyurulan Doom 2 RPG isimli mobil oyunun yanında Wolfenstein RPG de duyurulan
bir diğer mobil oyun oldu. İlk Doom RPG gibi 3D olarak hazırlanacak oyun için
bir de oynanış videosu yayımlandı. Kasım ayında çıkması beklenen Wolfenstein
RPG’nin dağıtımı için EA ile anlaşmaya varılmıştı.

DARKNESS (Daha duyurulmadan iptal haberi geldi)

John Carmack, uzun süredir geliştirdikleri yüksek bütçeli “Darkness” ismindeki
oyunun iptal edildiğini açıkladı. Survival Horror tarzında düşünülen ve bir uçak
kazası sonucu adada mahsur kalan bir insanın başından geçen korkunç olayları
konu alması planlanan oyun, gelişim sürecinin 18. ayında iptal edildi. Gerekçe
olarak ise, Doom 3’te de şikayet edilen “Gereğinden fazla karanlık bir çevreye
sahip olması” gösterildi.

Son olarak en önemli soru; Doom 4, Rage ve Wolfenstein, ne zaman piyasada
olacak?

Id Software: When it’s done… (Bittiği zaman)

Exit mobile version