Raiderz (PC Beta)

Eski alışkanlıklar
World of Warcraft’ın MMO dünyasını değiştirdiği bir gerçek, nitekim onunla birlikte öncelikle bir MMO bir salgın olmaya başladı ardından bütün diğer oyunlar her şeyini ona benzetmeye çalıştı. Artık hangi MMO’yu görsek direk aklımızda WoW ile karşılaştırıyoruz.

İşte MAIET Entertainment’ın geliştirdiği Raiderz’ın da bu mantıkla karşısına oturdum ve oynamaya başladım. İlk önce karakter ekranına girdim ve beta aşamasındaki oyunu denemeye başladım.  Temel ayarlar kısmında adınızı, cinsiyetinizi ve sesinizi belirliyorsunuz. Burada henüz sadece iki ses mevcut lakin bu ekranda sesleri denerken ağız animasyonu ile seslerin alakasız bir şekilde gerçekleştiğini görünce bir an için irkildim doğrusu.

Her neyse şimdilik sesler o kadar önemli değil diye düşünüp ikinci sekme olan “style” kısmına geldim.

Style kısmı oyundaki sınıfınızı belirliyor. Burada dört seçeneğimiz mevcut (kılıç kalkan giden Defender, kocaman kılıcıyla Berserker, cana can katan Cleric ve RPG’lerin olmazsa olmazı Sorcerer. Bunlardan bir tanesini seçerek yolumuza devam ediyoruz.  Burada değinmek istediğim nokta şu ki Cleric veya Sorcerer’ı seçtiğinizde karakteri etrafında döndürürken kıyafetin fiziği beni oldukça etkiledi açıkçası.

Şu an için henüz test aşamasında olduğundan bütün sınıfların bu kadar olup olmadığını bilmiyoruz nitekim sitesinde de sınıflarla ilgili bir şey yazmıyor.

Geri kalan kısımlarda ise karakterimizin cilt rengini yüz şeklini, seç stili ve rengini, vs. gibi rötuşlarını tamamlıyoruz. Bir diğer hoşuma giden özellik ise karakterin yüzüne dövme veya yara izi koyarken bir model surat karşınıza çıkıyor ve siz bu dövme ya da yara izini dilediğiniz yere yerleştirebiliyor, boyutunu ve rengini ona göre ayarlayabiliyorsunuz. Küçük ama hoş bir detay olmuş.

Ben oyunda Berserker’i denedim. Şunu söyleyebilirim ki beta aşamasında olan Raiderz ortalamanın üstünde bir MMORPG olma yolunda gidiyor.

Bir Alex olur mu?
Oyunun teknik kısmından başlayacak olursak, grafikler konusunda söylenecek fazla bir şey yok açıkçası. Canlı renkler ve aydınlık bir ortamda yazının başında da anlattığımız gibi WoW’un yolundan giden bir görselle bezeli, göze kötü gözükmeyen ancak çok da fazla bir farklılığı olmayan grafiklerimiz mevcut. Yine çizgisel bir 3D ortam var karşımızda. Öte yandan modellemelerde özellikle mini boss veya boss’ların modellemeleri gayet güzel. Kendi karakteriniz için de bu şey geçerli. Her ne kadar bir Skyrim kadar detaylı olmasa da sizi tatmin edecek kadar seçenek mevcut.

Perfect World bir Çin tabanı şirket olsa da oyundaki karakterlerin JRPG türünde olduklarını da  söyleyebiliriz. Özellikle görev aldığınız NPC’ler neredeyse Final Fantasy’den fırlamış gibiler. Dağınık saç şekilleri, kocaman kılıçları ile Raiderz size ilk başlarda bir MMO’dan çok bir JRPG gibi gelecek.

Işıklandırma ve gölgelendirme konusunda da oyun yine orta seviyede diyebiliriz her ne kadar karakterinizin gölgesi sizin her hareketinize uygun bir şekilde oluşturulsa da diğer karakter veya canavarların henüz fazla üzerinde durulmamış. Biz elimizdeki GTX 680 ile son ayarlarda oynadığımızda bile çok aman aman bir görsel fark edemedik. Lakin burada gördüğümüz her şeyin henüz bir test aşamasında olduğunu da hatırlatmak gerekir.

Teknik anlamda kötü diyemeyeceğimiz ancak bir sanat eseri de olmayan, her şeklide  gözünüzü yormayacak beta aşamasındaki bir oyun Raiderz ve gerek modellemeler gereke diğer teknik detaylar şu an için ana karaktere ve boss niteliğindeki yaratıklara odaklanmış.

Misal gölgeler kısmında belki NPC’lerde biraz kötü kalmış olabilir ancak ileride karşılaşacağınız devasa kurbağanın devasa zıplama saldırısından yerdeki gölgesine bakarak kaçıyorsunuz.

Çin’den babam çıksa yerim
Arayüzü oldukça sade olan Raiderz’ın bu kısmı dilediğiniz şekilde de değiştirilebiliyor. Ctrl tuşuna basılı tutup fare imlecini ekrana getirdiğinizde pek çok şeyin yerini kendi isteğinize göre değiştirebiliyorsunuz.

Maalesef oyunun kötü noktalarından birisi ise görevler ve bu görevleri veren karakterlerin animasyonları. Ne yazık ki seslendirmeler hiç yok, görevler ise genellikle o yaratıktan 10 tane kes, şunlardan birkaç tane topla gibisinden. Lakin oyunda 3. seviyeye geldiğinizde sizden mini boss’ları kesmeniz de isteniyor ve o zaman işler biraz zorlaşıyor. Her ne kadar bunlar genellikle sizinle aynı seviyede olsalar da yüksek HP’leri ve sağlam vuruşları ile epey zorlayabiliyorlar. NPCler de modelleme ve gölgelendirme problemleri mevcutken yaratıklarda öyle bir durum söz konu değil.


Raiderz’ın dövüş mekaniği oldukça güzel hazırlanmış. Elbette birkaç eksik ve aksak noktası mevut ancak büyük bir olasılıkla bunlar da çıkışına kadar giderilebilir.
Savaş mekaniği oyundaki savaşları oldukça dinamik bir hale sokmuş. Misal devasa bir boss ile kapışırken elindeki sütunu size vurmak için elini kaldırdığında bacaklarının arasından geçerek arkadan saldırabiliyorsunuz. Oyunda zaten Ctrl+ yön tuşları ile “Dodge” yapabiliyorsunuz ve bu sadece ekranda çıkan yazı da kalmıyor. Savaşlar sırasında zamanlamanızı iyi ayarlamanız gerekiyor. Büyücü sınıflarında bu çok fazla kendini göstermese de ben Berserker’le oynarken oldukça zevk aldığımı söylemeliyim.

Bahsettiğim bu özellik mini boss veya boss’lar kısmında geçerli olurken diğer yaratıklarda bu kadar dinamiklik hissetmiyorsunuz. Öte yandan “charge” isteyen hareketlerde de zamanla olayını tutturmanız gerekli yoksa özel hareketiniz tamamen boşa gidebiliyor. Misal Berserker’in düşmanın üzerine ilahıyla charge ettiği ve birden fazla hasar vurduğu yetenekleri eğer düşmanınıza kilitlenmiş olsanız dahi biraz uzaktan yaparsanız ilk bir iki vuruş denk gelmeyebiliyor  ve siz o üç vuruştan sadece bir tanesini gerçekleştirebiliyorsunuz.

Öte yandan sesler konusunda müzikler ahım şahım değil ancak kulağınızı da tırmalamıyor fakat her ne kadar karakter sesleri çok detaylandırılmamış olsa da vuruş hissiyatını dolgun dolgun verene savaş sesleri oldukça güzel hazırlanmış.

Kısacası Raiderz kedince güzel yönleri ile birlikte hoş bir F2P MMORPG olma yolunda ilerliyor. Umarız eksiklerini giderip, farklı yönlerini biraz daha öne çıkartabilirler nitekim potansiyeli olan bir MMO’ya olacağa benziyor. Bu arada oyunun ikinci testinin yazın haziran gibi yapılması planlanıyor bakalım o zaman neler değişmiş göreceğiz.

Exit mobile version