Teknoloji Haberleri

Razer 2020 yılında 1 milyar dolar gelir barajını aştığını açıkladı

Razer, 31 Aralık 2020’de sona eren mali yıl için tam yıl sonuçlarını açıkladı. Razer’ın Kurucu Ortağı ve CEO’su Min-Liang Tan “2020, Razer için muhteşem bir yıldı ve iş dünyası için bir dönüm noktası oldu. COVID-19 salgınının neden olduğu küresel piyasa belirsizliğine rağmen, Razer, 1 milyar dolar gelir barajını geçti ve GAAP bazında tüm beklentilerin ötesinde kârlı hale geldi. Bu performans, hâkim marka konumumuzu, donanım, yazılım ve hizmet ekosistemimizdeki ilgi çekici ürün tekliflerini ve güçlü şirket yönetimini yansıtıyor” dedi. “2021’de ve ötesinde de, hem büyük oranlarda gelir artışı hem de sürekli kârlılık sağlamaya devam ederken, 2021’e kadar faaliyetlerimizin ivmesini ve gücünü sürdürmeyi planlıyoruz.”

Razer 2020 finansal yıl sonuçlarını açıkladı

“2020 yılının tamamı için güçlü sonuçlar sunmanın yanı sıra, kurumsal alanda küresel bir Çevresel, Sosyal ve Kurumsal Yönetim (” ESG “) lideri olmaya devam ediyoruz. Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası tarafından belirlenen ESG standartlarıyla tamamen uyumlu olmakla kalmayıp, aynı zamanda dünyanın en büyük gençlik ve milenyum kuşağı markalarından biri olarak daha sürdürülebilir bir geleceğe nasıl katkıda bulunuruzun ana hatlarını çizmek için #GoGreenWithRazer manifestomuzla daha da öteye gittik.”

2020 Finansal Yılın kazançlarında öne çıkan önemli noktalar

ŞİRKET

  • Güçlü talebin yanı sıra Donanım alanındaki pazar payı kazanımları ve Hizmetler segmentinin devam eden üstel büyümesi sayesinde yıllık %48’lik büyüme ile 1,2 milyar dolarında rekor yüksek gelir.
  • Brüt Kar Marjı, Donanım segmentindeki marjların iyileştirilmesi ve daha yüksek marjlı Hizmetler sektörünün Gruba artan katkısının etkisiyle %22,3’e yükseldi.
  • İstisnai gelir artışı ve üretkenlik iyileştirmeleriyle beslenen, tüm beklentilerin ötesinde 0,8 milyon dolarlık GAAP Net Kârı.
  • İşletme faaliyetlerinden kaynaklanan nakit akışı; güçlü işletme karları, etkin işletme sermayesi yönetimi ve nakit disiplini sayesinde pozitif olarak 152,9 milyon dolara çıktı.
  • Nakit Dengesi, borçsuz şekilde 600 milyon doların üzerine çıkarak sektördeki en güçlü bilançolardan biri oldu.

Razer 2020 yılında 1 milyar dolar gelir barajını aştığını açıkladı 

TEMEL SEGMENTLER

Donanım

  • Gelir, bir önceki yıla göre %51,8 artarak 1.083,7 milyon dolara ulaştı.
  • Çevre birimleri departmanı, fare, klavye ve kulaklıktaki temel kategorilerde güçlü bir büyüme kaydetti.
  • Çekirdek çevre birimleri departmanı, rekabette önemli pazar payı alırken ABD, Avrupa, Asya-Pasifik ve Çin’deki oyun çevre birimleri için pazar lideri konumunu korudu.
  • Sistemler departmanı, ABD’deki birinci sınıf oyuncu dizüstü bilgisayar segmentinde pazar lideri konumunu korurken, ABD2 dışındaki yeni pazarlarda pazar payını artırdı.
  • Sistemler departmanı; Kovid 19 pandemisinin yılın başında tedarik zinciri üzerindeki ilk etkisine rağmen, tüketicilerden gelen baskılanmış talebin bir sonucu olarak, Mayıs ayından bu yana çift haneli yüzde büyüme ile yıllık bazda güçlü bir büyüme ivmesi gördü.
  • Grup; mobil/bulut oyunları, konsol oyunları, canlı yayın ürünleri ve oyun koltukları gibi büyüme alanlarında daha fazla genişleme gördü.

Yazılım

  • Artan oyun, e-spor ve canlı yayın aktiviteleri ışığında tüm yazılım tekliflerindeki güçlü büyümenin etkisiyle, toplam kullanıcı hesapları yıllık %53,8 artışla yaklaşık 123 milyona yükseldi ve aylık aktif kullanıcı sayısı %68,2’nin üzerinde artış gösterdi.
  • Razer, kullanıcı deneyimini daha da zenginleştirmeye ve Razer ekosistemine bağlılığı artırmaya odaklanmaya devam etti.
  • Eylül ayında, Razer Cortex PC, kullanıcıların zaman içinde oyun oynayarak Razer Silver sadakat ödülleri kazanmak için arkadaşlarıyla takım oluşturabilecekleri Squad Rewards liderlik tablosunun açılması ile kullanıcı etkinliği ve katılımında büyük bir artış gördü.
  • Razer ChromaTM RGB, bağlı cihaz programını WD Black, Seagate, Twinkly ve Yeelight ile yeni ortaklıklar yaparak genişletmeye devam ederek toplam donanım ortaklığı sayısını 50’nin üzerine çıkardı.

Servisler

  • Razer ayrıca gençler, Y kuşağı ve Z Kuşağı için ödeme hizmetleri sunmaktadır.
  • Razer Gold ve Razer Fintech’ten oluşan Hizmetler departmanı yıllık %66,8 büyüme kaydetti ve bu yıl 128,4 milyon dolara ulaştı.
  • Brüt kâr marjı %43,8 oldu ve Grubun brüt kârına %20,8 katkıda bulundu. Bu da Grubun 2019’da %19,4 olan brüt kârının arttığını gösteriyor.

Razer Gold

  • Toplam ödeme hacminde (“TPV”) yıllık bazda %102,4 artış kaydetti. Bu artış, esas olarak işlem sayısındaki artıştan kaynaklandı.
  • Kapladığı alanı daha da genişletti ve 130’dan fazla ülkeden kullanıcıları ve özellikle Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinde (“MENA”) 1,6 milyon kanal temas noktası ekleyerek, 5 milyondan fazla kanal temas noktasını kapsadı.
  • Apex Legends, Call of Duty: Modern Warfare, Genshin Impact ve Ragnarok gibi yeni popüler oyunların yanı sıra MeMe Live gibi canlı yayın uygulamalarının da bulunduğu 34.000’den fazla dijital eğlence ürünleri ile içerik ortakları için tercih edilen bir marka olmaya devam etti.

Razer Fintech

  • TPV’de yıllık bazda %104,4 artışla 4,3 milyar dolar kazandı.
  • Bu sonuç; firmaya katılan e-ticaret, perakende ve yiyecek-içecek endüstrilerindeki 50.000’den fazla yeni satıcının katılımıyla geröekleşen yıllık yaklaşık %191,0 büyüme ile sağlandı.
  • Ayrıca Razer Fintech, COVID-19 pandemisinden kaynaklanan kilitlenme durumu nedeniyle çevrimiçi alışveriş ve dijital eğlence tüketim faaliyetlerindeki artışlardan da yararlandı.

ESG

  • Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nın ESG yönergelerine tam uyumlu.
  • Grup, #GoGreenWithRazer girişimi ile çevreye ve sürdürülebilirliğe odaklanarak her adımda ileri gidiyor.
  • Sürdürülebilirlik yol haritası dört alana odaklanacaktır:
  • Yeşil Organizasyon: 2021’in sonuna kadar geri dönüştürülmüş ve geri dönüştürülebilir malzeme kullanımı, 2025’e kadar yenilenebilir enerji ve 2030’a kadar karbon nötr olma taahhüdü.
  • Yeşil Ürünler: 2022 yılına kadar karbon tüketim tabloları ile tüketici şeffaflığı, 2025 yılına kadar Razer ürünlerinin %100’ünün Razer ile geri dönüştürülebilir olması ve 2030 yılına kadar Razer ürünlerinin %100’ünün geri dönüştürülmüş veya geri dönüştürülebilir malzemelerden üretilmesi.
  • Yeşil Topluluk: Conservation International ile ortaklaşa yürütülen Sneki Snek kampanyasıyla bir milyon ağacın kurtarılması gibi çeşitli etkinlikler yoluyla hayranları eğitimi.
  • Yeşil Yatırımlar: yenilenebilir enerji, karbon azaltma, plastik yönetimi ve su çözümleri alanlarında çevre ve sürdürülebilirlik girişimlerini desteklemek ve bunlara yatırım yapmak.

GÖRÜNÜM

Razer, COVID-19 ortamının ışığında pazar durumunu yakından izliyor ve büyük gelir büyümesi ve sürekli kârlılık sağlama girişimleri şunları içeriyor:

Büyük Gelir Artışı:

  • Yeni Donanım ürünü tanıtımları
  • Yazılım kullanıcı tabanının büyümesi
  • Hızla büyüyen Hizmetler departmanını ölçeklendirmek için daha fazla yatırım

 

Devam Eden Kârlılık:

  • Donanım marjlarının iyileştirilmesi
  • Güçlü OPEX disiplini
  • Gelir karışımının bir parçası olarak daha yüksek marjlı Donanım ve Hizmetlerin genişletilmesi

Nakit Kullanımı:

  • Yeni Donanım ve yeni Hizmetlerin geliştirilmesi için Ar-Ge yatırımları
  • Hisse geri alımlarının devamı
  • Yatırım / M&A faaliyetleri

Razer Blackwidow 3 inceleme
Razer Viper 8K inceleme
Razer Huntsman V2 inceleme

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu