İnsanoğlu, bir zamanlar onun varlığından bile haberdar değildi. Ay’a ilk ayak
basıldığında, farklı bir gezegenin imkânsız olmadığı anlaşılmıştı. Acaba uzayda
hayat var mıydı? Mars, geçmişten günümüze, üzerinde en çok bilinmezlik
barındıran, gizemini koruyan ve merak duygusu uyandıran bir gezegen. Onu konu
alan film ve oyun yapımlarını bir kenara bırakırsak Mars, son yıllarda NASA’nın
da üzerinde en çok durduğu konu. Volition, günümüzden çok uzak bir zamanda insan
ırkının, dünya dışında ve kötü güçlere karşı verdiği mücadeleyi ekranlarımıza
taşımayı planlıyor.
“Oyunda yıkılabilir bir ortam yer alıyor. Çevremizdeki yapılar, araçlar ve daha birçok nesne zarar görebilecek”
Yeni oyun, ilk Red Faction’dan tam 50 yıl sonrasında, 2145 yılında geçiyor. Alec
Mason, amacı basit bir hayat sürmek olan sıradan bir insandı. Abisi Don’un
isteği üzerine, bir maden işçisi olarak Mars’a geldi. Fakat buradaki kötü ve
baskıcı yönetim, halkı bunalttı. Zamansız gerçekleştirilen ev baskınları, aşırı
güç kullanımı ve insanlara eziyet edilmesi, kabul edilemez bir durum halini
aldı. Üstüne üstlük ölen insanlar da oldu. Abisi Don da bunlardan birisi olunca
Alec, istemeyerek de olsa intikam için harekete geçti ve o sürmek istediği
normal yaşantıyı bırakmak zorunda kaldı.
Değişim
Yapımın önceki Red Faction’lardan en büyük farkı TPS bakış açısına sahip olması.
Eğer ilk iki oyunu gördüyseniz, FPS olduklarını hatırlayacaksınız. Yapımda Alec
Mason’ı kontrol edip, EDF (Earth Defense Force) kurumuna karşı savaşacağız.
Mücadelemiz boyunca ölü yanardağlar, buzla kaplı bölgeler, yüksek binaların
olduğu şehirler ve kurak çöller gibi mekânlarda yer alacağız. Her bölgenin ortak
özelliği, tamamen yıkılabilir ve tamamen özgürlükçü bir oynanışa imkân sağlıyor
olması.
“Red Faction: Guerrilla, önceki oyunlar gibi FPS değil, TPS kamera açısını kullanıyor.”
Guerrilla’da kullanılan Geo-Mod 2.0 isimli fizik motoru sayesinde, şimdiye kadar
ki oyunlarda zor rastlanır fizik efektleriyle karşılaşacağız. Detaylı patlama ve
parçalanma efektleri, yapımın en çok odaklandığı noktalardan bir tanesi. Çünkü
bu sayede kendimize yeni yollar hazırlayabilecek, farklı saldırı çeşitleri
belirleyebilecek ve savaşlar kazanabileceğiz. Kullanabileceğimiz çekiç, makineli
tüfek, roket atar, Nano tüfek gibi silahlara sahibiz. Ayrıca el yapımı Grinder
ve sadece multiplayer modlarda kullanabileceğimiz Reconstructor isimli silahlar
da var.Harcayabileceğimiz cephane sayısı, olabildiğince kısıtlı olarak eklenmiş. Bu
sayede oyuncular, Red Faction: Guerrilla fiziksel özelliklerinden yararlanmak
için akılcı yöntemlere başvuracak. Böylece daha farklı ve eğlenceli bir oynanış
deneyimi sağlanabilecek. Örnek vermek gerekirse, bir bina içinde yer alan 10
kişiyi, silahınızla tek tek öldürmektense, binanın güçsüz noktalarına
yapacağınız roket atışları sayesinde, tüm yapıyı yıkabilecek ve içindeki
düşmanlarınızı toptan haklayabileceksiniz. Mesela sizi bir kamyon sizi köprüde
takip ediyor diyelim. Köprüyü geçtikten sonra bombalarla köprüyü yıkıp, bu
takibi kısa kesebiliriz. Yıkılan yapılarla birlikte, altında kalan her araç,
kırılacak veya yamulacak. Bunların gıcırdama seslerini de duyabileceğiz.
Özellikler gerçekten etkileyici duruyor.
“Yapımda Geo-Mod 2.0 fizik motoru kullanılıyor.”
Taktiğini kendin belirle
30 farklı kullanılabilir aracın yer aldığı yapımda, çatışmalar oldukça heyecanlı
geçecek. Hem kendi adamlarımızın, hem de düşman kuvvetlerin moral seviyesi
bulunuyor. Doğal olarak yapacağımız her başarılı atış, çalacağımız her araç ve
ele geçireceğimiz her bölge; bize artı moral seviyesi olarak katkı sağlayacak.
Adamlarımız daha dirençli savaşacak ve zafere inanmış olacak. Tam tersi oldu,
çatışmalarda adamlarımız ölmeye başladı diyelim. Geriye kalanlar da moral
bozukluğu yaşayacaklar ve savaşı kazanamayacaklarını düşünmeye başlayacaklar. Bu
da moral seviyelerini düşürdüğü için, isteksizce mücadele edecekler. Bu sefer de
düşman güçlerinin moralleri artacak ve daha baskılı saldırılar yapacaklar.
“Multiplayer, çeşitli modlarla birlikte 16 kişiye kadar destek sağlıyor.”
Guerrilla, 16 kişiye kadar destek sağlayan çoklu oyuncu modları barındıracak. Bu
konuda da özenli bir iş yürüten yapımcılar, oyunu satın alan insanları tatmin
etmek için var güçleriyle çalışıyor. Yapımda, Team Deathmatch’a benzerliğiyle
dikkat çeken Team Anarchy ve Geo-Mod 2.0 temelli olarak hazırlanan, ana amacı
yapıları yıkarak düşmanları yok etmek olan bir mod daha yer alıyor (Capture the
Flag tarzında). Multiplayer’da yer alan haritalar, tek kişilik senaryoda
kullanılanlardan belirlenmiş. Ayrıca Crew ismindeki modu da, Offline olarak
oynayabileceğiz. Göz kamaştıran birçok özelliğiyle Red Faction: Guerrilla,
Haziran’ın ilk haftasında raflardaki yerini alacak.