Resident Evil 7 neden “Yedi” ?
Serinin yedinci oyunu destekleyen ve desteklemeyen iki güruh arasında hayli ateşli tartışmalara sebep olmaya devam ediyor. Bir taraf Resident Evil 7’nin yeni halinden çok memnunken, diğer taraf nostaljik bir tutum takınıp eski karakterle, aksiyon dolu bir oynanış istiyor. Ancak Capcom ‘korku dolu’ bir oyun yapmak konusunda kararlı.
Aslında Resident Evil 7’nin oynanışına ve daha önce hiç görmediğimiz karakterlerine falan bakınca oyunun ilk başta bir ‘reboot’ olacağını düşünebilirdiniz. Ki zaten düşünmüşsünüzdür de. Hani yeni Tomb Raider serisi gibi, tamamen yeni ve farklı bir başlangıç. Ancak Capcom bu yolu seçmedi ve tam tersine yeni Resident Evil’a “7” etiketini korkusuzca çaktı. Yapımcı koltuğunda oturan Masachika Kawata neden böyle bir şey yaptıklarını güzel bir şekilde açıkladı:
“Eğer sadece şimdiye kadar gösterilmiş olan oynanışa bakarsanız, bunun bir reboot olduğunu düşünebilirsiniz ancak şekillenen hikaye ve anlatım tarzı seriye numaralandırılmış bir üye olma uygunluğunu sağlıyor. Bu hala serinin köklerinde bulunan korku, keşif, bulmaca ve çatışmayı öne sürerken aynı zamanda yeni bir şeyler de sunabilen bir Resident Evil. Arkamızı sağlama alıp zaten alışık olduğumuz şeyi yapmak yerine, oyuncuları daha yenilikçi ve kişisel bir tecrübeye iten farklı bir şey yaratmaya çalıştık. Gerçek bir hayatta kalma/korku oyununun sınırlarını zorlayan ve bir oyunu korkunç yapan şeylere odaklanan, aynı zamanda da oynanış açısından eğlenceli ve tatmin edici bir deneyim yaratmaya çalıştık.”
Yani bu Resident Evil 5 ve 6’daki saf aksiyon dolu oynanışı bir kenara bırakıp serinin ilk üç oyunundaki korkutucu atmosferi tekrar, farklı bir bakış açısından yaşayacağız demek oluyor. Kişisel fikrim olarak her zaman söylüyorum, ben Resident Evil 7’den bayağı umutluyum ve merakla bekliyorum.