Resident Evil: Dead Aim

Çıkış Tarihi: Yaz 2003

Kahramanlar asla ölmez.

Dünyanın en çok sevilen korku oyunlarından Resident Evil bildiğiniz gibi Gamecube’e kaymıştı; fakat Capcom, PS2 oyuncularını biraz da olsa tatmin etmek için Survivor serisini PlayStation 2’ye çıkarmaya devam ediyor.

Capcom, Survivor serisinde oyunun adventure tarafının büyük bölümünü bir yana bırakıp daha çok aksiyona eğilince kimi oyuncular için Survivor pek bir şey ifade etmedi. Yani bulmaca çözme ve macera öğelerine daha az yer verip daha çok zombi öldürme ön plana çıkarılmıştı. Dead Aim’de de durum yine hemen hemen aynı, yani diğer Resident Evil oyunlarına göre bulmacaların çok daha basit olmasından dolayı, oyunun ilerleyişi düz bir yapıya sahip, yani Resident Evil serisindeki keşfetme ve özgür oynanış şekli Dead Aim’de sınırlı kalmış gibi gözüküyor.

Bir yerlerden tanıdık gibi 

Survivor serisinin son oyunu olan Resident Evil: Dead Aim önceki versiyonlarla benzer özellikler gösteriyor ama tabiki çeşitli farklılıklar da yok değil; mesela normal oyun içinde karakterimizi üçüncü kişi bakış açısıyla kontrol ediyoruz. Bu şekilde de klasik oynanış tarzı ve her zamanki atmosfer yeni oyuna taşınmış oluyor; fakat bir zombi ile karşılaştığınızda onları vurmak için birinci kişi görüş moduna geçiliyor ve yaratıkları haklamak ancak bu şekilde mümkün olabiliyor. 

Resident Evil’lardan farklı olsa bile, hikaye kurgusu değişmemiş. Yine her Resident Evil oyununda olduğu gibi Umbrelle şirketi tarafından geliştirilmiş bir T-Virüs var ve yine buna bağlı bir senaryo içerisinde ilerliyorsunuz.

Yeni karakterler

Bu defa Morpheus adındaki bir adam virüsü çalıyor ve Umbrella şirketinin daha önce kaçırılmış olan dağıtım gemisine virüsü bir şekilde bulaştırıyor. Sizde özel görevli memur, yani oyunun kurtarıcısı Bruce Mc Givern olarak Morpheus’un peşine düşüyorsunuz. Bu macera sırasında geminin her tarafına yayılmış önceki oyunlardan tanıdık gelecek yığınla yaratıkla karşılaşıyorsunuz.

Her Resident Evil oyununda olduğu gibi ilerledikçe yeni karakterlerle tanışıyorsunuz, ayrıca ilerleyen bölümlerde bayan bir karakterle oynama şansınız da oluyor. 

Aslına bakarsanız Dead Aim diğer Resident Evil oyunlarındaki gibi karmaşık bir yapıya sahip değil, yani mesela bir kapıyı açmak için gerekli olan anahtarı gidip en kuytu köşelerde aramıyorsunuz, bu gibi yeni mekanlara ulşamanızı sağlayacak kilit nesneler genellikle yolunuz üzerinde oluyor, en kötü ihtimalle birkaç oda uzağınızda.

Dead Aim’in diğer Survivor oyunlarının aksine üçüncü kişi bakış açısını kullanması onu diğer Resident Evil oyunlarından farklı yapıyor, bu şekilde daha geniş bir görüş açısına sahip oluyorsunuz ve böylece göremediğiniz malzemeleri ve düşmanları rahatlıkla fark edebiliyorsunuz. 

Yinelemekte fayda var; Dead Aim’de her ne kadar üçüncü kişi bakış açısıyla ilerlesenizde, hedef alma tuşuna bastığınız an birinci kişi görüş açısına geçip öyle ateş etmek zorunda kalıyorsunuz. Tabi karşılaştığınız yaratıkların can alıcı noktalarına nişan almak yine belli ölçüde bir öneme sahip. 

Bunun yanında Dead Aim’de birinci kişi bakış açısına geçtiğinizde aynı Alien Resurrection’daki gibi düşmanın yaklaştığını gösteren bir tehlike sinyali olacak ve bunun sayesinde hazırlıksız yakalanmayacaksınız.

Magnum’unuzu hazırlayın

Oyunda yine çeşitli silahlar bulunmakta bunların arasında Resident Evil’ın vazgeçilmezlerinden Magnum ve Shotgun’da bulunuyor tabi ki…

Resident Evil: Dead Aim’de birinci kişi bakış açısı da kullanıldığından herşey 3D olarak dizayn edilmiş. Bu yüzden çevre dizaynları Gamecube için yapılmış olan Resident Evil’lar kadar detaylı değiller ama en azından oyun sağlam yapısını korumuş. 

Tabi oyunda 3D modellemelerin olması oyunun grafiksel açıdan kötü olduğu anlamına gelmez, hatta bazı ışık-gölge efektleri de gözden kaçmıyor. Oyundaki zombilerin görünüşleri de oldukça etkileyici, ayrıca yaratıklar da oldukça detaylı görünüyor. Bazı teknik yetersizliklere rağmen Dead Aim, Resident Evil: Survivor serisini bulunduğu noktadan ileri götürmüş bir oyun. Japonya’da piyasaya çıkmış olan oyunu yaz aylarında bizde oynama fırsatı bulacağız.

Exit mobile version