Revelations’ı ilk gördüğümde, etrafımdakilere “Dead Aim’i oynayan var mı?” diye sormuştum. Onca kişi içinden bir kişi “oynadım” dedi ve o da çok az oynamış. Tamam, Raccoon Şehri’ndeki atmosfer bir başkaydı, ama şahsen Dead Aim’i de sevmiştim ben. Çok kısaydı, detay yoksunuydu, belki diğer oyunlar kadar da etkileyici bir sunumu yoktu, ama olsun, yine de oynamış ve bitirmiştim.
Revelations, eski Resident Evil tadını yeni bir oyunda tatmak isteyenler için ilaç niteliğine sahip. En azından yapımcıların iddiası bu yönde. Ben mi? Ben ise, Resident Evil serisindeki ikinci gemi macerama başlamak için sabırsızlanıyorum. Ama bu kez farklı bir bakış açısı olacak bu; daha küçük bir ekran, dokunmatik kontrol mekanizması ve 3D… Evet, 3 boyutlu mekanlar ve zombiler. Nintendo’nun yeni konsolu 3DS, zombileri derinlemesine incelememizi sağlayacak.
Ah o gemide ben de olsaydım
Hikaye hakkında pek bilgi yok henüz. Revelations, Resident Evil 4 ve 5 numaralı oyunların arasındaki dönemde geçiyor. İlk kez Resident Evil 1’den tanıdığımız BSAA takımına mensup iki adamımız var: Chris Redfield ve Jill Valentine. İki önemli karakter olduğuna göre bu akıllara co-op modunu da getiriyor haliyle. Oyunda bulunacak mekanlardan bir tanesinin, “Hayalet” ismi verilen bir gemi olduğunu biliyoruz. Bunun dışında geminin Avrupa yakınlarında bir kaza geçireceği ve senaryonun farklı boyutlara tanışacağı söyleniyor.
Resident Evil: Revelations, Resident Evil 4 ve Resident Evil 5 ile serinin aksiyona kayan çizgisini, yeniden korku-gerilim tarafına doğru çekiyor. Sadece bununla da kalmayıp, oynanış unsurlarında da köklere dönüyor. Ne gibi diyebilirsiniz? Eski oyunları hatırlarsınız, çok az cephaneye sahip olurduk. Genelde güçlü düşmanlar bizi beklediği için mermilerimizi tutumlu kullanmamız gerekirdi. Aksi taktirde koca bir bölümü en baştan başlayıp da stok yaparak ilerlediğimiz de olurdu (ben mesela). Revelations’ta da fazlasıyla mermi sıkıntısı çekeceğiz. Peki kısıtlı mermiyle nasıl ilerleriz, ne yaparız biz? İşte burada da zeka faktörü giriyor devreye. Zira oyunda eski oyunlardaki gibi birçok farklı ve eğlenceli bulmaca olacak. Bunların üstesinden ne kadar hızlı gelirsek, bazı zamanlar zombilerle uğraşmak zorunda bile kalmayacağız.
Ne kadar korkarız?
Capcom diyor ki: “Revelations, saf bir korku oyunu. Ekipte çalışan tüm yapımcıların amacı, oyunu oynayan tüm kullanıcıları fazlasıyla korkutmak.” Kimi zaman çaresizliğin ürünü, kimi zaman korkunç düşmanlarla karşılaşmanın sonucu, kimi zaman ise beklenmedik olayların yaşanması sebebiyle korkacağız. E zaten biz yıllardır bunu istiyorduk. Bırakın aksiyonu artık, değil mi?
Oyunumuz, TPS bakış açısına sahip, ama hemen aklınıza “Acaba Resident Evil 5’teki gibi kontroller olur mu?” sorusu gelmesin. Revelations’ın kontrollerinin gayet rahat olduğu belirtiliyor. Bu oyun için özel olarak geliştirilen omuz üstü bir kamera bulunurken, ayrıca ateş etmek istediğimizde kameranın FPS moduna geçtiğini de söyleyelim.
Capcom, hep iyi grafikli oyunlar yapmak ister
Gelelim görselliğe. Nintendo 3DS’in en popüler özelliği gözlüksüz 3D deneyimine imkan vermesi. Yeni Resident Evil oyunu da konsolun bu gücünden yararlanarak hazırlanıyor. Hatta Capcom’un önemli isimlerinden Keiji Inafune, “Capcom’da herkesin çok güzel grafikli oyunlar yapmak istediğini, Nintendo 3DS’in de buna yardımcı olduğunu” söylüyor. Zaten oyunumuz da Resident Evil 5’te kullanılan grafik motorunun, 3DS’e göre yeniden düzenlenmiş sürümünü kullanıyor. Kötü bir tabloyla karşılaşmamız çok zor.
Son olarak bu macerayı yaşamak için daha beklememiz gerek. Henüz net tarih verilmedi, ancak en erken 2012 yılı gösteriliyor. Nintendo, yeni yaptığı açıklamasında, oyunu E3 fuarında oynanabilir olarak bulunduracaklarını belirtmişti. Olur da yolunuz Los Angeles’a düşerse, bakmayı ihmal etmeyin.
Bitirmeden bir not daha. Resident Evil: The Mercenaries 3D, 1 Temmuz’da 3DS için Avrupa’da satışa sunuluyor. Bu oyunun içinde Revelations’ın demosunun bulunacağını söyleyelim. Zombilerden uzak durmaya gayret gösterin!