Resistance: Burning Skies

Sony’nin en güvendiği serilerden biri olan Resistance, bu sefer de PS Vita arenasına çıkmaya hazırlanıyor. Vita platformunda eksikliğini hissettiğimiz ve Unit 13’le bu eksikliği pek gideremediğimiz FPS oyunları, bakalım Resistance: Burning Skies’la birlikte nasıl bir çıkış yapacak?

Resistance serisini bugüne kadar getiren Insomniac Games’in seriden çekildiği haberiyle beraber, PS Vita için çıkacak olan Burning Skies’ın pek de başarılı olamayacağını düşünüyordum. Ancak Nihilistic’in yapımı devraldığını öğrendiğimde biraz olsun rahat nefes aldım.  Burning Skies, bir el konsolu için ilk defa bir FPS’de iki analog çubuğun kullanıldığı bir oyun. Hele bir de bu oyunun PS Vita için çıkan en üst seviye –yani AAA- tarzı bir yapım olduğu düşünüldüğünde, eğlence katsayısı da bir o kadar artıyor.

İlk olarak oyunun “Hadi PS Vita için de bir Resistance yapalım” denerek yapılmadığı açık. Zaten hikayenin de “Resistance: The Gathering Storm” ve “Resistance: A Hole in the Sky”ın yazarı William C. Dietz’in kaleminden çıkmış olması ve özellikle PS Vita için geliştirilmesi –yani bir port olmaması- bunun en açık örnekleri.

Resistance: Burning Skies, 1951 yılında Chimera’nın ABD’nin doğu kıyılarına saldırdığı zamanda geçiyor. Daha doğrusu oyunun ilk oyun Resistance: Fall of Man ve Resistance 2 arasında geçtiğini söyleyebiliriz. New Jersey’de Basit bir itfaiyeci olan Tom Riley’i oynuyoruz ve yine her zamanki gibi Chimera salgınına karşı koymaya ve hayatta kalmaya çalışıyoruz. Önceki Resistance oyunlarından hatırlayacağımız silahların yanında çeşitli ek silahlar da bulunuyor. Asıl değişiklik ise PS Vita’da bu silahlara gelen eklentiler. Daha doğru bir tabirle, silahların ek özelliklerini, Vita’nın dokunmatik ekranını kullanarak daha rahat bir şekilde kullanabiliyoruz.  Örneğin Resistance oynayanların favori silahlarından olan Bullseye’ın hedefe kilitlenme özelliği, PS Vita’nın dokunmatik ekranında hangi hedefe kilitlenmek istiyorsanız ona dokunmanızla birlikte aktif hale dönüyor. Auger’ın kalkanını açmak için başparmaklarınızla birlikte ekranın ortasından sağına ve soluna doğru yaptığınız bir hareket yeterli oluyor.  Bomba atmak için ekranın sağındaki bomba simgesine basılı tutup, atmak istediğiniz yeri belirterek istediğiniz noktayı kolayca patlatabiliyorsunuz. Ayrıca her zaman yanımızda bulunan ve itfaiyecilerin yegane silahı olan “yangın baltası” da, sağ taraftaki simgesiyle birlikte kullanılabiliyor.

Silahlarımız diğer oyunlarda olduğu gibi geliştirilebilir durumda. Ancak Resistance 3’teki gibi hangi silahı ne kadar çok kullanırsanız o kadar gelişmiyor. Etrafta bulunan kübik yapıdaki cisimleri topladıkça, bir adet geliştirme hakkı kazanıyorsunuz. Bundan sonra ise hangi silahın hangi özelliğini geliştirmek istediğinize karar vermeniz gerekiyor.

Çoklu oyuncu modu da PS Vita sahiplerinin beklediği  bir başka özellik. Resistance: Burning Skies’da 8 kişiye kadar çoklu oyuncu desteği bulunuyor. İlk iki çoklu oyuncu modu tipik Team Deathmatch ve Deathmatch. Bunun dışında yeni tanıtılan bir mod ise Infected modu. Bu modda 6 oyuncu insan, 2 oyuncu ise Chimera olarak başlıyor. Chimera’lar insanları avladıkça bu insan oyuncular Chimera olarak tekrar doğuyorlar. Kazanan ise Chimera’lar tarafından en son öldürülen oyuncu oluyor.



El konsolunda çift analoglu ilk FPS

Teknik açıdan Resistance 3 kadar iyi görsellere sahip olan Resistance: Burning Skies, PS Vita’yı bir üst seviyeye taşıyan oyunlardan biri olacağa benziyor.

Henüz sadece 3 bölümünü oynama şansına erişebildiğim Resistance: Burning Skies’ın tam sürümünü heyecanla beklediğimi söylemeliyim. PS Vita’nın yeni bir PSP olmadığının en iyi kanıtı, özellikle bu tarz AAA seviyesindeki aksiyon oyunlarından olan Uncharted: Golden Abyss’le birlikte FPS alanında Resistance: Burning Skies olacağa benziyor. ABD’de 29 Mayıs, ülkemizde ise 30 Mayıs 2012’de piyasaya sürülecek olan Resistance: Burning Skies, el konsollarının yeni çağını müjdeleyen bir yapım olacak gibi görünüyor.

Exit mobile version