Crytek ve Crysis, oyun dünyasından yakından iki tanıdık isim. Crytek, 1999’da Cevat, Avni ve Faruk Yerli kardeşler tarafından kuruldu. Vakti zamanında yani 2004’te çıkardıkları Far Cry ile oldukça ses getirdiler. Grafik, oynanış, yapay zeka ve daha birçok yönden kaliteli bir oyundu. Yapımın CryEngine adındaki grafik motoru ayrıca kendinden söz ettirmeyi iyice de bildi. Aradan geçen zaman içinde CryEngine 2’nin görüntüleri ve Crysis ortaya çıktı. Grafikleri ile resmen zamanı için devrim yapan Crysis, üstelik Türkçe olmasıyla da Türk kullanıcılarının ilgisini daha çok çekti.
Arkasından Crytek Budapeşte stüdyosu tarafından Crysis Warhead çıkageldi. Ana oyunun hikayesinin arka planında kalanları ve gelişen olayları Michael “Psycho” Sykes’ın gözünden gördük. Takvimler 2011’i gösterdiğinde CryEngine 3 motoruyla birlikte Crysis 2 çıkageldi. Yine kaliteli bir yapım ile tanıştık. Şimdi ise Crytek yeni projelere doğru yelken açıyor, hem de X360’ın Kinect teknolojisini de arkasına alarak…
Roma’da yeni bir destan
Aslında firmanın başarısından daha fazla söz etmeye gerek yok, çünkü icraatları ve yaptıkları ortada. Tabii durumlar böyle olunca insan güzel bir sonuç bekliyor kendilerinden. Ryse bu konudaki cevaplardan birini oluşturacak gözüküyor. Yapım E3 fuarındaki bombalardan biriydi ve ilgi de çekti. Gelelim bu zemini oluşturan aşamalara. Codename: Kingdoms olarak duyulan Ryse daha önce Crysis ve Crysis 2’yi hazırlayan Crytek Frankfurt tarafından geliştiriliyor.
E3’teki videosunda bir köpek dolaşırken yerde yatan bir cesedin kanlı kolu yanına geliyordu ve dışarıda savaş teröründen kaçan insanları görüyordu. Biraz daha etrafta dolandıktan sonra kamera havaya yükseliyor ve Tiber Nehri üstünde yüzlerce askerin birbiriyle olan çatışması gösteriliyordu. Daha ilk sahneden itibaren oyun bize ne kadar vahşi ve kanlı olacağını kanıtlayacak.
Ryse’ın kendinden bu kadar bahsetmesinin nedeni ise işin içine Kinect kontrollerinin girmesi. Yapımda Romalı bir askeri canlandıracağız. Elimizi ve kolumuzu kullanarak, kılıç darbelerini rakiplerimize indireceğiz. Bir kolumuzla kılıcımızı diğeriyle ise kalkanımızı kontrol edeceğiz. Kontroller hassas olacak. Yani kolumuzu sağa sola basit bir şekilde sallamakla iş bitmeyecek. Mesela kılıcımızı sapından, dik değil yatay bir şekilde tutar gibi yapıp, geriden bir anda ileri doğru hareket ettirince karakterimizde aynısını yapacak.
Yeri gelecek düşmanlarımızı tutup, havada kafa atar gibi bir eylem yaptığımızda, ekran da aynı olay gerçekleşecek. Rakibimiz darbe alacak. Tekme atacağız, kalkanla vuracağız. Yayınlanan materyallerde kafa yiyen, tekme yiyen düşman sersemliyordu. Ryse içinde dövüşlerde rakiplerimizin gardını düşürmek için bu tür hareketlere girişeceğiz gözüküyor. Diğer yandan düşmanların elleri armut toplamayacak, onlar da bize vuracak. Crytek’in daha önceki oyunlarından biliyoruz, yapay zeka genel olarak başarılıydı. Ryse’ta da böylesi bir yapay zekayla karşılaşacağımız muhtemel duruyor.
Kan savaşları
FPS kamera açısını kullanan yapım Hack’n Slash türünde. Tahminen kopan uzuvlar ve vücut deformasyonu da görebiliriz. Şimdilik diğer detaylar ve hikaye hakkında ise sır verilmiyor. Ryse’ın ne zaman çıkacağı da meçhul. İşin içinde Crytek var, gelecek vaat eden bir proje. Eğer ki kontrollerin hassaslığı da tam ayarlanırsa gerçek bir şaheserle daha karşı karşıya kalacağız demek.