Röportaj

Sami Onur ile Modern Warfare 3’ü konuştuk

Merlin’in Kazanı (MK): Modern Warfare 2’nin ardından ekipte yaşanan ayrılıklardan sonra geliştirilen ilk Modern Warfare oyunu bu. Sizi nasıl etkiledi?

Sami Onur (SO): İlk etapta zorlandık. Normalden daha fazla çalışarak ve Sledgehammer’ın önemli katkıları, Treyarch ile Raven’ın projenin sonlarına doğru yapmış olduğu bizim icin çok önemli yardımlarla güzel bir ürün çıkarmayı başardık. Tabi bu sürede aramıza yeni arkadaşlar katıldı, yeni kadro oluşturuldu ve işler normal temposuna döndü.

MK: Modern Warfare 3, bu yaşanan üzücü olaylardan sonra mı tasarlanmaya başlandı, yoksa en başta planlandığı gibi mi geliştirilmeye devam edildi? Zira birçok oyuncu, Vince Zampella ve Jason West ile ayrılan önemli kişilerin, yeni oyunları olumsuz  yönde etkileyebileceğini düşünüyor.

SO: Böyle düşünmeleri normal, çünkü ayrilan arkadaşlarin bir kismi kurucu ekipten, ama firmada kalan arkadaşlar da değerli arkadaşlar, ve yeni katilan arkadaşlar da ayni şekilde, şu aşamada üstüne koyarak devam ediyoruz. Bu bakimdan olumsuz yönde etkilenme olduğunu düşünmüyorum. Gelecek oyun hakkında açıklama yapmak da şu an söz konusu degil, bunu gelecekte beraber gorecegiz. 🙂


Sami Onur – Infinity Ward

MK: Modern Warfare 3’ün en güvendiğiniz özellikleri neler?

SO: PC platformu için üstün bir sisteme gerek duymaması. Senaryo modunda bir önceki oyuna nazaran daha fazla aksiyon ve silahların olması. Multiplayer ve Co-Op’a yeni modların eklenmiş olması. Grafiklerin, oyunun tamamında daha iyi olması ve Facebook’da paylaşma seçeneğinin olması, şu an ilk aklıma gelenler.

MK: Call of Duty: Elite hakkında neler söyleyebilirsiniz? Betası yapılmıştı, oyuncuların tepkileri ne yöndeydi?

SO: Olumlu tepkilerle karşılaştık. Çünkü Elite, Multiplayer oyuncuları için yeteneklerini analiz edip, geliştirmelerini sağlayacak bazı araçlar sunuyor. Ayrıca videoları paylaşmak daha kolay. Elite’ın Premium paketini alanlar ise, yapılan Multiplayer maçlardan para kazanılacak organizasyonlara katılma ayrıcalığının yanında, aylık çıkacak yeni haritalara otomatikman sahip olacak. Ayrıca her haritada dinamik strateji için uzman bilgilerine ulaşabilecekler.

MK: Sledgehammer’ın Infinity Ward ile iş birliği içine girmesi nasıl gelişti? Sanırım onlar Call of Duty’nin TPS modunda yeni bir oyununu yapıyordu? Sledgehammer, hangi tarafta Modern Warfare 3’ün gelişimine katkı sağladı?

SO: Bu tamamen Activision yönetimi sayesinde gelişti. Oyun yapımına başlarken iki ekip de küçüktü ve yardıma ihtiyacımız vardı. Sledgehammer da MW3 yapımında yer almayı kabul edince gerçekleşmiş oldu. Biz onlara daha önce yaptigimiz bazi kademeleri gösterdik, sorularini cevaplayip proje üzerinde fikir alışverişlerinde bulunduk, onlar da hikayenin, grafiklerin ve seslerin geliştirilmesine önemli katkıda bulundular ve senaryo modu için güzel kademeler yaptılar.

MK: Hep merak edilen bir konu daha: Cpt. Price ve Ghost, tek başlarına oyun olabilecek kadar sevilen karakterler. İlerleyen zamanlarda sadece bu karakterleri konu alan, seriye “Yan oyun” olarak eklenebilecek Call of Duty’ler geliştirilebilir mi?


Sami Onur – Infinity Ward

SO: Belki, şu an bu konuda bir yorum yapmak zor…

MK: Geçtiğimiz günlerde, Modern Warfare 3’ün disklerini çalmaya çalışan birinin haberi çıkmıştı Internet’te ve şu an oyunun korsan sürümü de bulunuyor. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

SO: Bazı insanlar, hünerlerini o yönde kullanmayı seçiyor. Hirsizlik yapıyorlar, oyunu kırıp, dağıtıyor ve para kazanıyorlar. Biz oyun üretimine konsantre olmayı seviyoruz, işin korsan ve hirsiz yakalama kısmıyla Activision’dan başka arkadaşlar ilgileniyor.

MK: Grafik motoru ve sesler hakkında ne zaman değişiklik yapacaksınız?
 
SO: Grafik motorunu ve sesleri sürekli geliştiriyoruz. Yani değişiklik yapıyoruz zaten ve geliştirmeye de devam edeceğiz.

MK: Battlefield 3’ün kapağında yer alan asker rolündeki aktörün kim olduğu açıklandı geçtiğimiz günlerde. Modern Warfare 3’ün kapağındaki asker rolündeki aktörün kim olduğunu biliyor musunuz?

SO: O kapağı hazırlayan arkadaşımız şu an ofiste değil. Ama bildiğim kadarıyla modifiye edilmiş bir fotoğraf. Oyundaki modellenmiş karakterlerden biri…

MK: Battlefield 3, çoklu oyuncu haritalarında biraz da Call of Duty oyuncularını çekmek için Team Deathmatch özelliğini getirip, bazı haritaları küçülttü. Oyuncu portföyünüzü artırmak için siz de benzer şeyler ilerleyen oyunlarda yapmayı düşünüyor musunuz?

SO: Bu sürekli tartıştığımız bir konu aslında. Güzel şekilde yapabileceğimiz bir durum oluşursa, olabilir. Önemli olan, sahip olduğumuz oyun modlarını geriye götürmeden yenilik getirmek. Bu da kolay bir iş değil.

MK: Sledgehammer’ın geliştirdiği Call of Duty oyununun iptal edildiği söyleniyor. Bu doğru mu?

SO: Doğru olup olmadığını zamanı gelince öğreniriz.

MK: Teşekkürler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu