Oyun İncelemeleri

ShellShock 2: Blood Trails

Shellshock 2: Blood Trails çıkmasaydı, ne ShellShock adını ne de ilk oyunu
hatırlamayacaktım. 2004’te piyasaya sürülen Shellshock: Nam ’67, kısa bir süre
önce PS3’e çıkan ve uzun zamandır beklenen Killzone 2’nin yapımcısı Guerrilla
Games tarafından geliştirilmişti. PC, PS2 ve Xbox için hazırlanan Shellshock:
Nam ’67 akılda kalıcı değildi. Tozlu raflardaki yerini aldı, ama Rebellion
Developments unutulmasın diyerek, zombili versiyonuyla devamını yapmış. Aman ne
güzel de yapmış!

Resim farkı

Yapım, 2. Dünya Savaşı’nı zombilerle, doğaüstü güçlerle ele alan oyunlar gibi bu
sefer Vietnam Savaşı’nı farklı bir şekilde işliyor. ShellShock 2’de Nate Walker
adında bir karakteri canlandırıyoruz. Walker olarak öz abimizin de içine
karıştığı, insanların birer zombiye dönüştüğü kaos ortamında kendimizi
buluyoruz. Bundan sonrasında et yiyen rakiplerimiz ve Vietcong’ların oluşturduğu
düşmanlara karşı savaşıyoruz. Çoğu oyunda paso öldürdüğümüz zombilerle Vietnam
cehennemini yaşayacağınızı sanmayın! Cehennemi yaşıyoruz, ama oyunun
kötülüğünden dolayı yaşıyoruz…


“Bak aslanım yeniden anlatıyorum, artık kafana iyice yerleştir! Şimdi silahı böyle tutuyorsun, arkasından…”


ShellShock 2, genel olarak eski nesil FPS’lerin oynanışına sahip. Tamamen
çizgisel oyunda, gideceğimiz yer yön belli. İlerlerken tabii ki karşımıza çıkan
zombileri ve Vietcong’ları da unutmamak lazım, ancak alayı geri zekalı
olduğundan dolayı telaşlanmayın. Çoğu önümüze çıkıp, sadece aptalca saldırmaktan
dolayı başka bir şey yapmıyor. Eli silahlı Vietcong’lar belli noktalardan ateş
ediyor. Eğer siz onlara ateş ederseniz, saklanmak veya siper almak gibi
yöntemlere başvurmuyorlar. Bu yüzden düşmanlar çantada keklik. Düşmanlarımız
dışında engel olarak bubi tuzakları da ihmal edilmemiş. Ancak tuzakların
yanından geçip gitseniz pek bir şeyin değişeceği yok.

Savaşın gidişatı

Yapımda, artık çoğu oyunda standart hale gelen, doğru tuş kombinasyonlarına
zamanında basma özelliği de var. Bazen bir düşman gelip bize saldırıyor ve bu
saldırıyı atlatmak için ekranda basacağımız tuşlar beliriyor. Bunu başka
atraksiyonlar için de kullanıyoruz. Oyuna başladığımızda elimizde hiç bir şey
yok, ama sonradan bir bıçak ve silahlar geçmeye başlıyor. Silah çeşidi tabanca,
makineli tüfek gibi bildiklerimiz var.


“Zombilerin hiç şakası yok! Kapıdan, bacadan, pencereden her yerden gelebilirler.”


ShellShock 2 yapay zeka ve içeriğiyle birlikte grafik artı ses konusunda da
sınıfta kalan bir oyun. Basit ve kötü bölüm tasarımlarıyla genel olarak
grafikler vasatın altında. Bazı yerlerde hoş bir iki detay var, ama görsellik
modelleme, kaplama ve çoğu yerde kötü duruyor. Aynı şekilde seslendirmeler ve
ses efektleri de bundan nasibini almış durumda.

Oyunun single player’ı kısa sürüyor. Bölümleri tek tek onar dakikalık süre
içinde kolayca bitirebilirsiniz. Kısa tek kişilik oyuncu moduna kanka olsun diye
multiplayer da bulunmuyor. İlk oyun biraz daha iyiydi, kutu resminde ciddi duran
karizmatik bir asker vardı. Ama ciddi duran asker suratı, ShellShock 2’nin kutu
resminde “Benden kaçın aaaaa!” dercesine, bağırmış ve karizmayı çizmiş durumda.
Açıkçası ShellShock 2 yerine başka aktiviteler için zaman geçirebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu