Silent Hunter V: Battle of the Atlantic

Denizaltı simülasyonu denilince akla ilk gelen isim Silent Hunter (SH).
Seri özellikle üçüncü yapımda iyice doruk noktasına ulaşmıştı. 2007’de piyasaya sürülen Silent Hunter
4: Wolves of the Pacific de aslında kaliteliydi, ama içeriğindeki bazı program
hataları ve eksikler, yapımı baltalıyordu. En başta U-Boat’ların kontrol
edilememesi, mürettebat güvertedeyken denizaltının suya dalması, bazen gemilerin
karada durması, sonar, radar ve hız hatası gibi oynanış mekaniğindeki birkaç
sorun yüzüne şikayetçi olanlar vardı. Yamalar çıktı, bazı problemler
giderilmişti, ama yamalar da tam yetmedi. Sonrasında U-Boat Missions
kullanıcılara sunuldu, artık U-Boat’lar da kontrol ediliyordu. Ek içerik SH4’ü
biraz daha düzeltse de, yeni özellikler eklese de ne yazık ki problemler de
içeriyordu. Yine de fanlar tarafından yapılan modlar oyunu daha elle tutulur
hale getiriyordu. SH4’ü iyi kötü benim gibi serinin müdavimleri oynadı, şimdi
ise sirenler Silent Hunter 5 için çalıyor!

Yeniden U-Boat’lar

Ubisoft Romania tarafından geliştirilen oyun Alman U-Boat’ları üstüne
odaklanıyor. SH5, Atlantik Okyanusu ve Akdeniz’de geçiyor. Yaşanan gerçek
olaylar içinde kendimizi bulacağız. Yapımda ilk dikkat çeken noktayı
geliştirilmiş komut sistemi oluşturuyor. Belirtilene göre ayrıntılı ve
kullanışlı bir sistem olacak. Mürettebatımızla etkileşimde olacağız. Yeni komut
sistemiyle birlikte onların korkularını, gerilimlerini, gündelik işlerini
yapmalarını izleyeceğiz.


“Silent Hunter 4’e göre grafikler daha detaylı ve geliştirilmiş olacak.”


Bir kaptansınız ve denizaltınızda her yeri FPS açısından yürüyerek
dolaşabilirsiniz. Kimin ne yaptığını da görebilirsiniz. SH5’te ara yüz de s
değişen ve geliştirilen kısımlardan nasibini alıyor. Daha kullanışlı olacak.
Gerçi serinin diğer oyunlarında, modlar yardımıyla ara yüzde değişiklikler
oluyordu ve daha iyi hale de geliyordu. SH5 çıktığında büyük ihtimal gene modlar
yayınlanacaktır. Üçüncü yapımda dinamik campaign oldukça hoştu. SH4 bu durum
daha geliştirildi, şimdiyse daha dolu dolu hale getiriliyor. Yenilikler içerek.
Dördüncü oyunun en güzel kısımlardan biri de dinamik radyoydu. Silent Hunter
5’te gene bu özelliğin daha iyi şekilde devam edeceğini sanıyorum.Gelelim savaşlara ve düşmanlara. Geliştirilmiş savaş dinamikleri ise yapımın en
önemli kozlarından biri olacak. Rakiplerimiz bizim pozisyonumuza göre hareket
edip, kendi stratejilerini belirleyecekler. Bu durum campaign’e de etki edecek.
Yapacağınız bir hata mürettebatımızla birlikte suyun dibini boylamanıza neden
olabilir.

Neler olabilir?

SH4: U-Boat Missions “Hero” özelliğini seriye soktu. Önemli şahıslar kahraman
oluyor ve bazı yeteneklere sahiptiler. Bu yetenekler içinde denizaltının suyun
altında daha fazla kalması, yardım çağırması vs… vardı. Hero faktörü eğlenceli
olsa ve yardım da sağlasa, bana göre gerçekçiliği bazı zamanlar fena halde
bozuyordu. Bu yüzden Hero olayını biraz handikap olarak görüyorum. Bu özelikle
SH5’te var mı yok mu, daha belli değil. Tahmini olarak belki olabilir diyorum.


“Rakipler eskisine göre daha akıllı ve stratejik davranacak.”


Tüm Silent Hunter’ların grafikleri zamanı için hep güzel oldu. Özellikle son iki
oyunda denizaltı modellemeleri oldukça ayrıntılıydı. SH5 bu konuyu bir adım daha
ileri taşıyıp, yine görsel olarak ziyafet sunacak. Bu konuda yapımcılar görsel
olarak hayal kırıklığı yaşatmadılar. Şunu da unutmamak lazım. SH serisinde güzel
grafiklerin hep belirli bir karşılığı var: Yüksek sistem ihtiyacı. Silent Hunter
5 büyük ihtimal güçlü bir sistem isteyecektir. Sesler konusunda SH3 tamamdı,
gene SH4’te ses açısından bazı hatalar vardı. Hatta ek paketi U-Boat Missions’da
Alman mürettebat İngilizce konuşuyordu ki, bu kötü bir eksiydi. Umarım beşinci
oyunda bu durumlar yaşanmaz.

Yazımın başından beri SH4’ü kötüledim, ama haksız da sayılmam. Hele ki ilk
çıktığında tamamlanmamış bir oyun havası verdiyordu. Sonradan modlarla,
yamalarla daha düzgün hale geldi. Üçte de hatalar vardı, ama dört kadar çok
sorunlu değildi. Dert yandım resmen. Silent Hunter 5’e de bu yüzden temkinli
yaklaşıyorum. Direkt U-Boat’ları ele alması en baştan bir artı, ama SH4’teki
yaşanan tecrübeden sonra SH5’e de “Acaba olur mu?” gibi bir yaklaşımım var.
Umarım, hatalar tekrarlanmaz. Güzel bir ürün ortaya çıkar. Tüm her soruların
cevabı 2010’un ilk çeyreğinde cevaplanacak.

Exit mobile version