Yerde işlerimiz tıkırındayken, havada beklemediğimiz tepki ile karşılaştık.
Gök delinmiş, bütün üzüntülü gözyaşlarını yere bırakıyordu. Sanki bugün
olacaklardan, olabileceklerden haberi vardı. Elimizden bunun adına hiçbir şey
gelmiyordu. Sabahın ilk ışıkları ile iliştiğimiz dağın yamacında hareketsiz hala
beklemedeydik. Giydiğimiz kamuflaj vücudumuzu kaşındırırken, yağmur yüzünden
görüşüm azalmış ve rüzgârı daha fazla hesaba katar hale gelmiştim. Elim tetikte,
gözüm dürbünde kıyametin kopmasını bekliyorum. Burada birazdan birileri ölecek.
Umarım onlar, biz olmayız…
FPS oyuncularının en sevdiği olguların başında dürbünlü tüfek gelir. Rakiplerini
sessizce gözetlemek, onu hiçbir şeyden haberi yokken gafil avlayabilmek,
yüzünüzde hınzır gülümsemeye sebep olur. Bu anlar aksiyon dolu yapımlarda
muhakkak bulunması gereken heyecanlardır. Şimdi ise sırf bu dakikalar üzerine
temellendirilmiş iddialı bir yapım var karşımızda, Sniper: Ghost Warrior.
Herkes uyur, asker uyumaz
Özel eğitilmiş birliğin üyesi olacağımız yapımda görevimiz askeri darbe ile başa
gelmiş olan Isla Trueno isimli generalin dikta düzenine son vermek. Yapımcı ve
aynı zamanda dağıtıcı firma olan City Interactive hikâyemizin 16 görevden
oluşacağını söyledi. Bu 16 görevi bitirmemiz ise kişiye göre 9 saat ile 11 saat
arasında süreceğinin de bilgisini verdi. Günümüz yapımlarının kısa olduğunu göz
önünde bulundurursak, bizleri ne kısa ne uzun soluklu macera bekliyor
diyebiliriz.
Bölüm tasarımlarının göze hoş geldiğini söyleyebiliriz
Oynanışın temeli aksiyondan ziyade saklanma odaklı olacak. Kısacası eğer iyi bir
atış şansı yakalamak istiyorsak, güzel noktaya pusmamız gerekecek. Bu sebeple
görevlerimiz de daha çok saklanarak atış adına uygun açı bulmak ile
harcayacağız. Yapım bize serbestlik tanıyarak, görevleri istediğimiz gibi
bitirebilme şansı verecek. Yani size göre hangi bölgeden daha rahat atış şansı
yakalayacaksanız oraya gizlenebilme ve gizlenmek adına neler yapabileceğiniz
size kalmış. Alanımız genellikle sık ormanlarda oluşacağını ve kamuflaj elbisesi
sayesinde kendimiz adına avantaja çevirebileceğimizi söyleyebiliriz. Atışımız
rüzgâra göre yön değiştirebilecekken, eğer kalp atışlarımız hızlanırsa elimiz
daha çok seğirecek. Kalp atışlarımız baskı altında artarken, baskı geçtiğinde
zaman içerisinde azalacak, zaman geçtikçe de yavaş yavaş sakinleşebileceğiz.
Güzel özellik olarak görülse de yapıma nasıl yedirileceğini merak etmiyor
değilim. İşimizi şansa bırakmak istemiyorsak iki öğeye de dikkat etmemiz
gerekecek. Bunları görebileceğimiz göstergenin yani HUD sistemimin de olacağı
söyleyelim. Tabi kolay seviye de oynarsak merminin düşeceği yer kırmızı gösterge
ile gösterilecek. Zorluğu artırdıkça bu gibi özelliklerden mahrum kalacağız.
Gerçeğe yakın deneyim adına zorda oynamanın daha zevkli olacağı aşikâr.Çoğu yapımın en büyük sorunlarından biri kendini tekrar eden oynanışa sahip
olmasıdır. City Interactive bunu dikkate almış olacak ki görevlerimiz farklılık
gösterecek. Bazı zamanlarda tek veya az hedef odaklı Sniper görevi yerine,
çatışma ortamlarında birliğimize uzaktan destek vereceğiz. Kısacası zaman zaman
tempo hızlanırken, kimi anlarda tempo düşüp yerine gerilimli bekleyiş alacak.
Birbirlerini sadece uzun menzilli tüfek ile vurmak isteyenlere müjdemiz ise
yapımın çoklu oyuncu modunun bulunacağı. Şu ana kadar detay verilmese de
ilerleyen günlerde bilgi verileceğini umut edebiliriz.
İzlediğimiz videolardan ve ekran görüntülerinden grafiklerin iyi gözüktüğünü
söyleyebiliriz. Zaten yapım kalitesini ispat etmiş Chrome Engine motorunu
kullanıyor. Call Of Juarez: Bound In Blood da aynı grafik motorunu kullanıp
bilhassa ormanlık alanlarda başarılı performans sergilemişti. Sniper: Ghost
Warrior önceden bahsettiğim gibi dağ, bayırda geçeceğini için grafik bazında
başarılı bir sunum sergileyeceğini düşünüyorum.
Karakter modellemeleri konusunda City Interactive çok iddialı
Bazen gerçeklerle yüzleşmemiz lazım
Gelelim korkutucu gerçeğe, yani City Interactive’e. Şu ana kadar dağıtımcılığını
veya yapımcılığını üstlendiği hemen hemen bütün yapımlarda çuvallayan firmamız
beni ve çevremde sabırsızlıkla Sniper: Ghost Warrior’u bekleyenleri korkutuyor.
Genellikle hikâye bazında hiçbir şey veremeyen şirket umarım beni yanıltır ve bu
sefer güzel bir iş ortaya çıkarırlar. En büyük korkumun grafik olarak şişirilmiş
ama atmosfer, öykü anlatma bazında içi boş oyun çıkartmaları. Tabii ki de hep
kötü işler yapmış olmaları öyle devam edeceği anlamına gelmez. Bu sebeple
elimizde bekleyip, görmekten başka çare yok. Kendi verdikleri bilgiler ışığında
en gerçekçi sniper temeline dayandırılmış yapım olacak. Bu açıklama bile ne
kadar iddialı, ciddi hazırlandıklarının göstergesi. Söylemlerinde bahsettiği
özelliklerin hangisinin başarılı şekilde yedirildiğini ise haziran ayında, XBox
360 ve PC platformları için raflara düştükten sonra öğrenebileceğiz.