Sony’den PlayStation 4 dünyasını genişleten sanal gerçeklik sistemi

Sony Computer Entertainment (SCE), San Francisco’da düzenlenen 2015 Oyun Geliştiriciler Konferansı’nda, PlayStation®4 (PS4™) sisteminin sarmalayıcılık düzeyini farklı bir adım öteye taşıyan ve oyunların geleceğini gözler önüne seren bir sanal gerçeklik (VR) sistemi olan “Project Morpheus”un yeni prototipini görücüye çıkardı.

Morpheus oyuncuların fiziki olarak bir oyunun sanal dünyasında olduklarını hissettikleri bir var olma hissini mümkün kılıyor. Mart 2014’te tanıtılmasından bu yana yoğun bir ilgi gören bu eşsiz VR deneyimi sektörde de heyecan yarattı. Geçtiğimiz yıl boyunca, hem geliştirici hem de tüketicilerden gelen geri bildirimlere kulak veren SCE, bir var olma hissi sunma ve oyunun sınırlarını zorlamak üzere Morpheus’un yeteneklerini daha da ilerletecek birçok iyileştirme yaptı.

l OLED ekran

5 inçlik LCD yerine yeni Morpheus VR gözlüğü 5,7 inçlik 1920 x RGB x 1080 çözünürlüklü OLED ekran sunuyor. Bu yeni ekran görüş alanını genişletip düşük görüntü tutulmasını mümkün kılması ve hareketlerdeki bulanıklık ve titreşmeyi ortadan kaldırması ile hem sarmalamayı oluyor hem de oyuncu için sanal ortamda var olma hissini artırıyor.

120fps çıktı

OLED’i benimseyerek artık 120fps çıktıyı da destekleyen Morpheus, saniyede 120 görüntü gösterebiliyor. Ayrıca, bir sistem yazılımı güncellemesi yoluyla, tüm PS4 sistemleri Morpheus’a bağlıyken 120 fps yerli çıktıyı işleyebilecekler. Morpheus, OLED ekranın yüksek tazeleme oranını PS4 sisteminin gücü ile bir araya getirerek, olağanüstü pürüzsüz görseller üretirken bir üst sarmalama düzeyine ulaşıyor.

Daha doğru takip ve azaltılmış gecikme

Yeni prototip PlayStation® Camera ile konumsal takibi daha da doğru hale getirmek için gözlüğe üç LED daha ekleyerek toplam miktarı dokuza çıkarttı. Morpheus, 360 derece takibi desteklemeye devam ederken ek LED’ler de dayanıklılık ve istikrarı iyileştiriyor. Ek olarak, sistemin geneli de oyuncunun başının fiziki hareketi ile gözlüğün ekranı üzerindeki görüntü oluşturma arasındaki gecikmeyi azaltacak şekilde optimize edildi.

Kullanıcı dostu tasarım

Oyuncunun yüzündeki basıncı azalttığı orijinal vizör tarzı gözlük tasarımını devralan yeni Morpheus prototipinde tek bir bant ve oyuncuların gözlüğü takıp çıkartmasını daha da kolaylaştıran bir hızlı açma düğmesi de bulunuyor. Oyuncuların gözlüğü hantal veya konforsuz bulmaması için, diğer bileşenler de gözlüğü daha da hafifletmek için ayarlanıp düzenlendi.

SCE Worldwide Studios Başkanı Shuhei Yoshida “Yeni prototip üzerinde elde edilen teknik özellikler ile, PS4 üzerinde olağanüstü VR deneyimleri elde etme ve nihayetinde, oyunculara gerçekten bir sanal ortam içinde bulunma hissi sağlama vizyonumuzu gerçekleştirmeye bir adım daha yaklaşıyoruz. Morpheus’un tamamlanmaya yakın teknolojisinin, PS4’ün gücü ile bir araya getirilmesinin yaratıcı fikirlerini geliştiren ve bunları VR oyun ve deneyimlerine dönüştüren oyun geliştiricilerin hedefleyebileceği bir standart sağlayacağına inanıyoruz.” diyor.

Geliştiriciler, yeni prototipi, lansmanından bu yana geçen 16 ay içinde 20,2 milyon adet satan*1 bir platform olan PS4 üzerinde Morpheus içerikleri üretmekte kullanabilecekler. Yeni prototip, iyileştirmelerin yanı sıra, 3D ses ve başka oyuncuların da etkileşime girebilmesi için Morpheus gözlüğü içindeki aynı oyunu dışarıya yansıtan sosyal ekranı desteklemeye de devam edecek. Ayrıca, SCE 60fps görüntüleri 120 fps çıktıya dönüştüren ve geliştiricilerin bir önceki prototip üzerinde geliştirilmekte olan içeriklerini yeni Morpheus prototipine de taşımasına imkan verecek bir SDK da sağlayacak. SCE, Morpheus’u 2016’ın ilk yarısında bir tüketici ürünü olarak piyasaya sürülmek üzere geliştirmeye devam edecek.

-Basın Bülteni

Exit mobile version