Soul Calibur V
Dövüş oyunlarında favorim Tekken serisi oldu. Özellikle Nina Williams’ın hareketlerini gözüm kapalı yapıyorum desem yeridir. Yine de Tekken, Mortal Kombat, Street Fighter, Virtua Fighter gibi isimler bir yana, SoulCalibur da (SC) öbür yana. Soul Edge ile 1996’da başlayan zincir, beşinci SC ile kendine yeni bir halka ekliyor. Project Soul, bu sefer daha iddialı ve kendinden emin, hatta bazı yeni özellikler ve karakterler ile ortam biraz daha şenlenecek gibi duruyor.
Eskiler yeniden gözde!
Her karakterin öz geçmişleri ve hikayesi ile SC, senaryo konusunda ilgi çekici oldu. SCV, dördüncü oyunun 17 yıl sonrasında geçiyor. Patroklos Alexandra ana karakter ve seriye yeni katılan isimlerden biri. Kız kardeşi Pyrrha Alexandra da bu macerada yer alıyor. İki kardeş önceden tanıdığımız Sophitia’nın çocukları. Özellikle Pyrrha tam bir sır ve hikayede ne gibi bir rol üstlenecek bilinmiyor. Yapımcılar resmi olarak 15 farklı karakteri onayladı. Daha önceden tanıdığımız seksi Isabella “Ivy” Valentine, Hildegard “Hilde” Von Krone, Maxi, Heishirō Mitsurugi, Nightmare, Siegfried Schtauffen, Tira, Voldo ve Astaroth listede yer alan emektarlar.
Patroklos ve Pyrrha dışında ise dört farklı isim ise yeni. Bunlardan Leixia, Xianghua’ın 15 yaşındaki kızı ve Çin kılıcı kullanıyor. Z.W.E.I. üç kulplu bir kılıca sahip. Savaşlarda da E.I.N. adında kurt adama benzer bir yaratığı yardım için çağırıyor. Viyola, Z.W.E.I.’ye hizmet eden bir kadın, çelik bir pençe ve mor bir küre kullanıyor. Natsu da Ninja olma yolunda bir öğrenci. Ancak bu isimler üstüne daha fazla karakter gelecek.
SCV’te yeni karakterler kadar bazı yeni özellikler de konuşulacak. Başka dövüş oyunlarından bildiğimiz bir sistem olan süper hareketler yapımda yer alacak. İsimleri Critical Edge ve Brave Edge. Bunları kullanmak için klasik olarak bir bar bulunuyor. Brave yarım bar yerken, Critical ise barın tamamını silip, süpürecek. Her bir karakter, tek bir Critical Edge’ye ve iki adet Brave Edge’ye sahip. Dövüşler sırasında bir dizi tuşa basarak, bu kritik hamleleri gerçekleştirebileceğiz. Uzun zamandır seriyi oynayan kullanıcıları üzebilecek bir durum da bu. Project Soul, oynanış mekaniğinin en iyisi olması için elinden geleni yapıyor. Her dövüşçünün kendine has stili ile dövüşlerin dengesini en iyi şekilde sağlamaya çalışıyor. Genel olarak gözüken görüntü de açıkçası SCV’in iyi yönde ilerlediği yolunda.
Dövüşlerin başlamasına biraz daha zaman var
Yayımlanan videolar ve materyaller ile SCV grafiksel olarak şimdilik yeterli duruyor. Çıkışına biraz daha zaman var. Bunu baz alırsak, daha fazla rötuş ve ekleme yapılacağını da rahatça belirtebiliriz. Biraz daha farklı bir çehre ve sistem ile SCV umut vaat ediyor, diğer yandan fanlarını da belki kızdırabilir. Bir erteleme yemez, sorun çıkmazsa 2012’nin ilk çeyreğinde X360 ve PS3 platformları için piyasaya sürülecek.