Star Wars artık filmlerden bildiğimiz, hayali bir evren olmaktan çıktı, tamamen bizden birisi halinde geldi. Dünya üzerinde en çok fana sahip olan oluşumlardan birisidir, George Lucas desteği ile gelişmiş ve bizi maceradan maceraya koşturan bir konsept haline gelmiştir. Kaliteli filmlerinin yanında, aynı güzellikteki oyunlarını oynama şansına da sahip olduk, oldukça zevk aldık. Star Wars: KOTOR da, evrene farklı bakış açısı getiren, RPG türünde bir oyundu. Sırada beklenen devamı var: Star Wars Knights Of The Old Republic 2: The Sith Lords (KOTOR 2).
KOTOR 2’de birçok yeniliğe ve geliştirilmiş özelliğe rastlayacağız. Oyun, 7 dünyadan meydana geliyor, birçok öğe keşfedilmeyi bekliyor. KOTOR 2, ilkinin yaklaşık 5 yıl kadar sonrasında geçecek. Zengin bir hikayenin işleniyor, ilerledikçe verdiğimiz kararlara ve olayların akıbetine göre hikaye dallaıp budaklanacak. Tabii, evrenin genişliği ve farklı mekanların olması yanında, hikayenin gerçek zamanlı olarak ilerlemesi, başında daha çok saat geçirmemizi sağlayacak. Hikayenin sürükleyiciği konusunda bir şüphemiz yok, zaten konu Star Wars ise, panik yapmaya hiç gerek yok.
Ufak tefek geliştirmelerin dışında, arayüz yapısı değiştirilmeyecek.. Bu yüzden, ilkini oynamış olan arkadaşların, KOTOR 2’ye alışmaları zor olmayacak. Gözle görülebilecek en önemli değişiklik, silah slotunda olacak, atayacağımız 2 silah arasında, tek bir tuş ile seçim yapabilecek, böylece çabucak değişim yapmamız gereken durumlarda, bizim hayatımızı kurtarabilecek. Bir lightsaber kullanırken, hemen bir uzak dövüş silahına geçebilmek gibi.
KOTOR’dan farklı olarak, yeni oyuna Jedi olarak başlıyoruz. İlerledikçe yeteneklerimizi geliştiriyor ve karakter sınıfımızı belirlemiş oluyoruz. Yetenek geliştirme olayı üzerinde fazlaca duruluyor. Üzerinde çalışabileceğimiz 8 stil var. Bu yeteneklerimizi kullanarak, çevre ile etkileşime girebiliyoruz. Deneyim kazandıkça, bunu görsel olarak karşımızda bulacağız. Deneyimimiz az olduğu zamanki dövüş hareketlerimiz ile, fazla olduğu zamanki hareketlerimiz birbirinden farklı olacaklar. Karakter yaratma özelliği de KOTOR 2 ile birlikte gelişiyor. Artık karakter yaratabilmek için, daha değişik seçeneklerimiz var. Bunlarla birlikte karakterimiz için daha çok özellik belirleyebiliyoruz.
Oyuna bir Jedi olarak başlayacağımızı belirtmiştik. Başlamadan önce, tutorial oynama imkanına sahibiz, böylece daha önce KOTOR’u oynamadıysanız, hakkında bilgi sahibi olabiliyoruz, ayrıca tutorial’daki görevi yaparak ısınabiliyoruz. Esas başladığı yer, şimdilik Peragus Station isimli maden bölgesi olarak belirlenmiş. Başlangıcımız şuursuz bir halde gerçekleşecek. Şöyle ki, tüm gücünüz ile bağlantınız kesilmiş ve bir bakıma kendinize gelmeye çalışıyoruz. Tekrar arkadaşlarınız ile irtibatı sağlamaya çalışırken, bir yandan da neler olduğunu anlamaya çalışıyorsunuz.
Light Side ve Dark Side’dan karakter sınıflarına ulaşma şansına sahipsiniz. Light Side içerisinde, Jedi Watchman, Jedi Master ve Jedi Weapon Master gibi sınıflar bulunuyor. Dark Side’da ise, Sith Assassain, Sith Marauder ve Sith Lord sınıflarını görebilmek mümkün. Hepsinin kendine göre değişik özellikleri ve yetenekleri var. Workbench kullanarak silah tasarımları yapabiliyoruz. KOTOR 2’de bu özellik üzerinde fazlaca çalışılıyor. Workbench’i kullanarak, yeni ve daha etkili bir biçimde kullanabileceğimiz silahlar oluşturabilmek mümkün oluyor. Force Power’larımız da oyunu renklendiren diğer öğeler. KOTOR 2 ile birlikte, yeni ve daha çok Force Power eklenecek. Bunlardan 2 tanesinden bahsetmek gerekirse, Force Rage ile düşmanlara daha çok hasar verebiliyoruz; Force Sight ile birlikte, obje ve duvarların arasından, düşmanlarımızı görebilmek ve ona göre hareket edebilmek mümkün olacak. Daha birçok Force Power, KOTOR 2’ye dahil edilecek.
Karakterimizin kişisel gelişiminin yanında, grup arkadaşlarımız ve partilerimizin de önemi büyük. Aslında onların önemi, bizim kendimize verdiğimiz ile paralel olarak işliyor. Şöyle ki, verdiğimiz bir kararın sonucu, bizimle birlikte tüm grup arkadaşlarımızı da aynı şekilde etkiliyor. Bu yüzden, bir konuda hareket ederken, partimizi de düşünmemiz gerekebiliyor. KOTOR 2, grafiksel olarak ilkinin çok ilerisinde bir görüntü sergilemeyecek, sadece KOTOR’un hafif gelişmiş bir versiyonu olarak karşımıza çıkacak. Grafiksel öğelerden göze en hoş gelecek olanı, hikayeyi bize aktaracak olan gerçek zamanlı sinematikler olacak. Bu sinematiklerin görüntü kaliteleri yüksek olacak. Öte yandan, Star Wars hayranlarının, KOTOR 2’de çok merak ettiği özelliklerinden birisi de müzikler. Star Wars müziklerinin fanları fazladır. KOTOR 2’nin müzikleri, hayranlarını tatmin edecek biçimde hazırlanıyor.
KOTOR. Yapımcı konusunda da bir değişiklik geçirdi. İlkinin yapımından Bioware sorumluydu, KOTOR 2’nin yapımı ise Obsidian tarafından gerçekleştiriliyor. Yanlız Bioware, oyunda bulunan çeşitli lisanslı öğeler konusunda desteğini sürdürmeye devam ediyor. Star Wars evreni, KOTOR ile birlikte daha değişik ve güzel bir boyut kazandı. Yenisi ile birlikte bu heyecanın dozunun daha da artacağını tahmin ediyoruz. PC’nin yanında, Xbox için de hazırlanmakta olan Star Wars Knights Of The Old Republic 2: The Sith Lords, 2005 yılının başlarında hazır olacak.